Gå til innhold

Barbering av dusken

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Ja, pluss at subbekort hår kanskje ikke så lett fliser seg og brekker.

Jeg skal ikke påstå noe bombastisk, og jeg vet at frisører sier at det ikke har noen betydning om man klipper eller barberer.

Men jeg har alltid hatt tykkere hår, jo kortere det er.

Du var sikkert tøff med barbert hode. Og modig. Eller var det ufrivillig?

Jeg har det også bare fra frisør, og fra eget, periodebarberte hode..Det blir desverre ikke tykt, langt og feminint, noen sinne ser det ut til..;)

Det var forrsten helt frivillig det, men det er noen år siden sist jeg har gjort det nå..Men jeg kledde det ganske godt, synes jeg. Jeg har et rundt og pent hode uten bulker og hakk, og da går det jo stort sett bra..:-)

Men det er en jentegreie, tror jeg. Aldri, ever, har jeg hatt en type som har satt pris på at jeg har barbert hodet..(eller for denslags skyld snauklipt meg..) Venninne mine, derimot, har alltid rost.

Hva er det med gutter og langt hår?

Selv er jeg MYE finere med kort, men typen blir alltid litt miff når jeg klipper av meg tjafsete tilløp til langt hår..

Hva er dealem med det der tro?

:-)

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

15

• Prozak

11

• morsan

9

• Ade|ina

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Så heldig har ikke jeg vært! Her nappes og nappes det! :-(

Husker jeg som barn leste i Hakkespettboken at noen indianerstammer ble tilnærmet skjeggfrie fordi de systematisk nappet ut skjeggstubbene om og om igjen.

Men kanskje de hadde dårlig skjeggvekst fra børjan av??

På leggene har jeg dog merket forbedring, etter at jeg gikk over til å vokse året rundt, mens jeg tidligere vokset kun om sommeren og brukte høvel om vinteren.

Hakkespettboken er vel heller tvilsom som vitenskapelig kilde :-)

Mange nordamerikanske indianere har omtrent ikke skjeggvekst. Men til gjengjeld har de en hårvekst på hodet som er rimelig ekstrem. Hvor ofte ser man en gammel, gråhåret indianer med store viker eller måne?

Det er, også for oss europeere, en sammenheng mellom skjeggvekst og hårvekst på hodet. Menn med lite skjeggvekst mister gjerne håret på hodet senere, mens de som har helskjegg i niende klasse på ungdomesskolen gjerne får både måne og mer til i 20- eller 30-årene.

"................................"

Skrevet

*S* Men ellers har du det bra? ;-)

Må si jeg ikke skjønner helt hva du holder på med nå, altså! *he he* Apekatt??

Nei, ikke jeg heller :-)

Det har lett for å bli en del like svar i slike tråder, og som regel leser jeg hele før jeg svarer selv. Er svaret allerede skrevet, så skriver jo ikke jeg det samme om igjen ;)

Skrevet

Det er sannsynlig at det kommer med alderen. Men jeg ville ikke utelukke at barberingen kan ha noe å si.

Før i tida var det vanlig å glattbarbere smågutter på hodet en gang i blant. Da sa man at de fikk veldig tykt og fyldig hår når det vokste ut igjen. Kanskje det er sunt for hårveksten å barbere?

Å barbere seg på hodet kan gjøre underverker for håret. Men det blir ikke flere hårsekker av det. Det er det nye håret som blir friskere og sterkere. Jeg har kjent folk som hadde tynnt og flisete hår, og som etter et par runder med barbering og litt vekst fikk betraktelig friskere (og tykkere) hår.

Skrevet

Jeg har det også bare fra frisør, og fra eget, periodebarberte hode..Det blir desverre ikke tykt, langt og feminint, noen sinne ser det ut til..;)

Det var forrsten helt frivillig det, men det er noen år siden sist jeg har gjort det nå..Men jeg kledde det ganske godt, synes jeg. Jeg har et rundt og pent hode uten bulker og hakk, og da går det jo stort sett bra..:-)

Men det er en jentegreie, tror jeg. Aldri, ever, har jeg hatt en type som har satt pris på at jeg har barbert hodet..(eller for denslags skyld snauklipt meg..) Venninne mine, derimot, har alltid rost.

Selv er jeg MYE finere med kort, men typen blir alltid litt miff når jeg klipper av meg tjafsete tilløp til langt hår..

Jeg har ikke noe svar på hvorfor gutter liker langt hår på jenter, men jeg hørte en gang at hvis menn var utro så var det som oftest med kvinner som hadde lengre hår enn kona....

Skrevet

Gulp. Det må da være bedre å være skallet enn å ha rævhår på toppen, hehe.

Heldigvis er det ikke så mange menn med tupe å se lenger. Det finnes drøssevis av kjekke, skallede menn.

Jeg synes ikke det gjør noe. De fleste kler det.

"Heldigvis er det ikke så mange menn med tupe å se lenger. Det finnes drøssevis av kjekke, skallede menn."

Nå er dagens tupeér såpass proffe at det kan være vanskelig å i det hele tatt se det.

Men når det er sagt, så er jeg enig med deg i at om en mann har lite hår på toppen så kan han være kjekk forde.

Skrevet

Nei, si det. Men noe må det være. For det ser absolutt ut til at 9 av 10 gutter/menn synes det er finest med langt hår på jenter. Eller 10 av 10.

Det er vel et symbol på femininitet, kanskje? Selv om en del kvinner kan se vel så feminine ut med kort.

For ikke å snakke om at mange kler kort hår bedre, særlig når de begynner å dra på årene.

Kanskje menn liker å se det langt håret flomme ut over puten mens de bestiger sin kvinne.

For øvrig er det veldig, veldig sjelden at man ser skjønnhetsmisser med kort hår også.

Skrevet

Nei, ikke jeg heller :-)

Det har lett for å bli en del like svar i slike tråder, og som regel leser jeg hele før jeg svarer selv. Er svaret allerede skrevet, så skriver jo ikke jeg det samme om igjen ;)

*S*

Skrevet

Å barbere seg på hodet kan gjøre underverker for håret. Men det blir ikke flere hårsekker av det. Det er det nye håret som blir friskere og sterkere. Jeg har kjent folk som hadde tynnt og flisete hår, og som etter et par runder med barbering og litt vekst fikk betraktelig friskere (og tykkere) hår.

Nettopp!

Det var noe slikt jeg ville fram til også, men jeg kommer med så mye svada innimellom.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har ikke noe svar på hvorfor gutter liker langt hår på jenter, men jeg hørte en gang at hvis menn var utro så var det som oftest med kvinner som hadde lengre hår enn kona....

Det skulle ikke forundre meg..! Det virker definitivt som en greie.

Ikke for det, jeg får massse hyggelig gutteoppmerksomhet med mitt korte hår, jeg..Men alle jeg har vært kjæreste med har allikevel applaudert patetisk tilløp til langt hår hos selv meg, og det er faktisk en kjennsgjerning at jeg ikke kler det, og at håret mitt er stygt, tynt og kjedelig med lengde på.

*hmpf*

Skrevet

Hakkespettboken er vel heller tvilsom som vitenskapelig kilde :-)

Mange nordamerikanske indianere har omtrent ikke skjeggvekst. Men til gjengjeld har de en hårvekst på hodet som er rimelig ekstrem. Hvor ofte ser man en gammel, gråhåret indianer med store viker eller måne?

Det er, også for oss europeere, en sammenheng mellom skjeggvekst og hårvekst på hodet. Menn med lite skjeggvekst mister gjerne håret på hodet senere, mens de som har helskjegg i niende klasse på ungdomesskolen gjerne får både måne og mer til i 20- eller 30-årene.

Man skal ikke kimse av hakkespettboken! :-) Jeg har lærtr mye av den - alt fra om Wasa-skeppet til mysteriet om Marie Celeste, til at man (dengangen) kunne gifte seg som 18-åring bare man fikk sine foreldres samtykke! :-) Hvis ike måtte man vente til man var 20.

Og jeg husker at jeg håpet at mine foreldre ville gi sitt samtykke, slik at jeg slapp å vente helt til jeg var 20! *ho ho*

Det gikk heldigvis enda noen år før jeg satte ring på finger'n! ;-)

Det du sier om håravfall og skjeggvekst tror jeg ikke noe på. Det er bare et synsbedrag, fordi man merker så godt at de har hår alle mulige andre steder enn på hodet.

Og så er den en slags trøst til menn når de mister håret at det har noe med testosteron å gjøre! ;-)

Og det har det forsåvidt, men ikke slik at den med mest testo mister håret først. Det forholder seg slik at den som mister håret tidlig har hårsekker som er _mere følsomme_ overfor testo enn hårsekkene til Harald Hårfagre.

*S*

Skrevet

Nei, si det. Men noe må det være. For det ser absolutt ut til at 9 av 10 gutter/menn synes det er finest med langt hår på jenter. Eller 10 av 10.

Det er vel et symbol på femininitet, kanskje? Selv om en del kvinner kan se vel så feminine ut med kort.

For ikke å snakke om at mange kler kort hår bedre, særlig når de begynner å dra på årene.

Kanskje menn liker å se det langt håret flomme ut over puten mens de bestiger sin kvinne.

For øvrig er det veldig, veldig sjelden at man ser skjønnhetsmisser med kort hår også.

Personlig er jeg lite interessert i om håret er kort eller ikke. Jeg fokuserer kanskje mindre på akkurat det enn flertallet av menn. Dessuten - her i huset er det motsatt mht. lengden på håret :-)

"................................."

Gjest Ramina
Skrevet

Min mann sier det er samme for ham om jeg har til skuldrene eller til rompa.

Skulderlangt er langt for ham.

Men ikke vise øra sier han(selv om han synes de er søte) det synes han blir for "guttete".

:)

laguna1365380434
Skrevet

Ja, noe er det.. Jeg har nesten aldri hørt noen menn utrykke at de ønsker seg kort hår på en dame, om de kunne velge..

Selv har jeg nesten alltid vært helt kortklippet, og jeg får nå allikevel den gutteoppmerksomheten jeg trenger, men allikevel har de, i motsetning til meg (og venninner!) ikke hatt i mot patetiske halvlangt og tjafset varianter..

Jeg synes kort kan være mye spenstigere en langt og finner det underlig og mystisk..Hmmm.

Men det er vel ikke meningen en skal skjønne alt med menn. Dette er defintivt noe av det mest mysteriøse med gutter&menn, synes nå jeg..;)

Skrevet

Personlig er jeg lite interessert i om håret er kort eller ikke. Jeg fokuserer kanskje mindre på akkurat det enn flertallet av menn. Dessuten - her i huset er det motsatt mht. lengden på håret :-)

"................................."

Så hos dere er det hun som kan nyte synet av langt hår på puten?

Jeg har ikke sett for meg deg som langhåret. Så feil kan man ta.

Skrevet

Man skal ikke kimse av hakkespettboken! :-) Jeg har lærtr mye av den - alt fra om Wasa-skeppet til mysteriet om Marie Celeste, til at man (dengangen) kunne gifte seg som 18-åring bare man fikk sine foreldres samtykke! :-) Hvis ike måtte man vente til man var 20.

Og jeg husker at jeg håpet at mine foreldre ville gi sitt samtykke, slik at jeg slapp å vente helt til jeg var 20! *ho ho*

Det gikk heldigvis enda noen år før jeg satte ring på finger'n! ;-)

Det du sier om håravfall og skjeggvekst tror jeg ikke noe på. Det er bare et synsbedrag, fordi man merker så godt at de har hår alle mulige andre steder enn på hodet.

Og så er den en slags trøst til menn når de mister håret at det har noe med testosteron å gjøre! ;-)

Og det har det forsåvidt, men ikke slik at den med mest testo mister håret først. Det forholder seg slik at den som mister håret tidlig har hårsekker som er _mere følsomme_ overfor testo enn hårsekkene til Harald Hårfagre.

*S*

"Det er bare et synsbedrag, fordi man merker så godt at de har hår alle mulige andre steder enn på hodet."

Det kan du selfølgelig la være å gjøre, men jeg forholder meg til hva leger og legevitenskapen sier. (kombinert med erfaring) Og jeg snakker om _tendenser_, ikke noen fastspikrede regler.

".................................."

Skrevet

Så hos dere er det hun som kan nyte synet av langt hår på puten?

Jeg har ikke sett for meg deg som langhåret. Så feil kan man ta.

Jeg har hatt langt hår siden jeg var 18. Men hver gang jeg klipper meg nå, så tar jeg litt mer enn forrige gang :-)

"..................................."

Skrevet

Ja, noe er det.. Jeg har nesten aldri hørt noen menn utrykke at de ønsker seg kort hår på en dame, om de kunne velge..

Selv har jeg nesten alltid vært helt kortklippet, og jeg får nå allikevel den gutteoppmerksomheten jeg trenger, men allikevel har de, i motsetning til meg (og venninner!) ikke hatt i mot patetiske halvlangt og tjafset varianter..

Jeg synes kort kan være mye spenstigere en langt og finner det underlig og mystisk..Hmmm.

Men det er vel ikke meningen en skal skjønne alt med menn. Dette er defintivt noe av det mest mysteriøse med gutter&menn, synes nå jeg..;)

Det er jo også mange menn som foretrekker kvinner med lite eller ingen sminke. I alle fall sier de det.

Så kanskje det er der det ligger, at man skal la naturen gå sin gang eller noe slikt? Være slik gud skapte oss, minst mulig bearbeidet? Litt....Amish?

Skrevet

Jeg har hatt langt hår siden jeg var 18. Men hver gang jeg klipper meg nå, så tar jeg litt mer enn forrige gang :-)

"..................................."

Hvor langt er det? Sånn Dance with a stranger?

Skrevet

Det er jo også mange menn som foretrekker kvinner med lite eller ingen sminke. I alle fall sier de det.

Så kanskje det er der det ligger, at man skal la naturen gå sin gang eller noe slikt? Være slik gud skapte oss, minst mulig bearbeidet? Litt....Amish?

Og kutte ut deo samtidig? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...