Gå til innhold

Krigstilstander i Sverige. Når kommer dette til Oslo, Tøyen/Grønland?

Anbefalte innlegg

Herbert Fjert og Tollef Tosk
Skrevet

Samfunnsmessig er nok økonomisk kriminalitet like skadelig, uten at jeg vet dette for sikkert.

Men forskjellen på økonomisk kriminalitet og voldskriminalitet er at det siste gir mye mer skader på enkeltmenneske og gir mye mer angst generelt i samfunnet.

Det er meget mulig.

Dessverre er denne angsten også overdrevet.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Herbert Fjert og Tollef Tosk

13

• Prozak

12

• mrxx

7

• Goliath

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men så er vel heller ikke "den generelle sikkerheten i gaten" den eneste målestokken for innbyggeres livskvalitet. Om det derimot er gatesikkerhet som er tema, så fair enough..

"Om det derimot er gatesikkerhet som er tema, så fair enough.."

Enkelte steder er nok gatesikkerheten veldig viktig, og det som er mest shaky. Men hvis man snakker om hele landet under ett, så blir det selvfølgelig noe annet. Men så har man heller ikke noen ghetto i f.eks Svolvær, sammenlignet med i Oslo.

"................................"

Skrevet

Det er meget mulig.

Dessverre er denne angsten også overdrevet.

"Dessverre er denne angsten også overdrevet."

Hos de som ikke har opplevd noe som rettferdiggjør den, ja. Men noen av oss har bodd de "riktige" stedene, og vet inderlig godt hvordan forholdene kan være på det verste.

Skrevet

"som har vel så store samfunnsmessige virkninger som de lovbruddstypene du nevner"

Å sammenligne disse virkningene med at folk blir slått ihjel og stukket ned på gaten er ganske enkelt helt meningsløst. For å si det sånn: Det er betraktelig bedre om f.eks staten blir snytt for 200.000 skattekroner enn at en person blir stukket ned i taxikøen.

"..................................."

Sammenligningen provoserer, og det skjønner jeg.

For det første er ikke staten det eneste offeret, også enkeltmennesker.

For det andre er økonomiske lovbrudd mye større i omfang enn voldskriminalitet. Poenget er at det er lettere å identifisere enkeltofre, for så å sympatisere med dem. Hvilket gir seg utslag i at medias fokus på vold ikke er proporsjonalt i forhold til andre lovbruddskategorier.

Det var uansett ikke opprinnelig meninga å sette det ene opp mot det andre. Jeg er fullstendig klar over at "vold" og "økonomiske lovbrudd" er to ulike størrelser. Det var heller meningen å påpeke Pimmels noe usaklige utsagn. Det er bl.a. slike utsagn som IKKE åpner for konstruktiv debatt.

Skrevet

"Dessverre er denne angsten også overdrevet."

Hos de som ikke har opplevd noe som rettferdiggjør den, ja. Men noen av oss har bodd de "riktige" stedene, og vet inderlig godt hvordan forholdene kan være på det verste.

Det gjør jeg også, believe you me...

Skrevet

I stedet for å forsøke å "ta" folk på de ordene og begrepene de bruker, hvorfor forholder du deg ikke mer til det du _vet_ de mener?

Og "synsingen" du snakker om er slett ikke synsing, men relevante spørsmål. Hvis noen har genuine, humanetiske årsaker for å søke asyl, så vil de i de aller fleste tilfellene være interessert i å bevide nettopp det. De som kvitter seg med papirene sine har _selvfølgelig_ noe å skjule, og det er _veldig_ interessant nøyaktig _hva_ de vil skjule.

"................................."

"Hvis noen har genuine, humanetiske årsaker for å søke asyl, så vil de i de aller fleste tilfellene være interessert i å bevide nettopp det. De som kvitter seg med papirene sine har _selvfølgelig_ noe å skjule, og det er _veldig_ interessant nøyaktig _hva_ de vil skjule."

Dette er jeg jo helt enig i. Jeg kan ikke skjønne at jeg skal ha sagt noe annet? Om jeg så har gjort, har kommunikasjonen fra min side, eller andres, vært dårlig.

Men det skal være riiimelig tungtveiende grunner for at rettssikkerheten til enkeltinvididet innskrenkes.

Skrevet

"Hvis noen har genuine, humanetiske årsaker for å søke asyl, så vil de i de aller fleste tilfellene være interessert i å bevide nettopp det. De som kvitter seg med papirene sine har _selvfølgelig_ noe å skjule, og det er _veldig_ interessant nøyaktig _hva_ de vil skjule."

Dette er jeg jo helt enig i. Jeg kan ikke skjønne at jeg skal ha sagt noe annet? Om jeg så har gjort, har kommunikasjonen fra min side, eller andres, vært dårlig.

Men det skal være riiimelig tungtveiende grunner for at rettssikkerheten til enkeltinvididet innskrenkes.

Ok - vi er nok ganske enige :-)

"..............................."

Skrevet

Ok - vi er nok ganske enige :-)

Fy f..., så effektive smileys er..

Skrevet

Fy f..., så effektive smileys er..

?

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

"Det er ingen hemmelighet at i Oslo begås nå mindre enn 50% av kriminaliteten av etnisk norske."

Herregud.. Jeg vil ha meg frabedt at du sprer slike løgner! Det er feil, feil, feil og feil!!

Åpne den offisielle kriminalstatistikken, og du vil se at det er så langt fra "sannheten" som det går an å komme. Den statistikken viser for øvrig kun registrert kriminalitet, ikke faktisk kriminalitet. Om vi hadde hatt full oversikt, ville vi trolig sett en heeeel del flere nordmenn på lista.

SSB er forslengst stemplet som politisk korrekt av svært mange. Jeg velger å stole på de som ser dette til daglig, mitt anslag er trolig forsiktig i nordmenns disfavør, om noen tror på det er egentlig uintressant. Noen statistikker fra 2003 sier 39%, andre nyere sier 19%, da skjønner man at noe er galt et sted. Det er dessverre slik at kriminaliteten har økt, mens politiet ikke har fått flere ressurser, det slår ut på atatistikken. Vi kan lure oss grønne på hva som egentlig er sant, du velger å tro i nordmenns disfavør, og det viser jo litt av holdningene. Det samme viser seg når statistikken for Oslo fordeles på hele landet, og folk i departementet nekter å utlevere statistikk for Oslo, de er redde for jobbene sine, og få navnet sitt på det.

En svansk politiker på venstresida fikk spørsmål om ikke svensk kultur var på vei til å vike for utenlandsk og svarte fritt oversatt: "Det fins nesten ingen svensk kultur, og det som er er ikke noe å holde på.

På Blindern snakket de for ti år siden om et fargerikt fellesskap og multikultur, men i dag er det helt stille der, de har nemlig fått se mer av virkeligheten, og de virkelige konsekvensene.

Vi har nå forstått at store grupper har kommet for å dannne kolonier og ikke VIL integreres. F eks foreldre til skolebarn protesterer på helt grunnleggende viktige kriterier i norsk kultur og vil forandre på måten norske er så det passer til deres kultur. Rene gutte- og jenteklasser, rene jente- og guttedager i badene f eks. Ikke så viktig mener mange, og vil gi etter for presset. Det heter feighet.

Bare 0,7% av giftermål med pakistanske har vært med en etnisk norsk i 2004. De har vært her i 30 år, hvor er integreringen? Giftermål melllom grupper er internasjonalt anerkjent som et godt tegn på integrering. Jeg tror ikke noen trodde for ti år siden at det var mulig å danne så tette skott mot nordmenn som pakistanere i Oslo har gjort.

Han pakistanske politikeren sa jo på TV selv i forrige uke: "like barn leker best!"

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Økonomiske lovbrudd har lite eller ingenting å si for den generelle sikkerheten til den vanlige mannen i gaten.

".................................."

Inge tør fortelle hvor mange nordmenn det var blant de ca 500 som ble tatt for skatteunndragelser og trygdesvindel i drosjenæringen i Oslo nå i fjor. Det kalles feighet. I stedet for å fortelle sannheten, så lar man folkemeningen råde. Og folk flest tror nok ALLE var utlendinger vil jeg tippe. Det er sikkert ikke riktig, men det er det mange VIL tro. De mener så vel med å holde tall hemmelig, men det virker mot sin hensikt. En taxisjåfør jeg satt på med sa "alle", men han visste ikke, og ingen han kjente visste noe.

Skrevet

?

Glem det. Det hadde egentlig ikke noe med deg å gjøre. :-)

Skrevet

SSB er forslengst stemplet som politisk korrekt av svært mange. Jeg velger å stole på de som ser dette til daglig, mitt anslag er trolig forsiktig i nordmenns disfavør, om noen tror på det er egentlig uintressant. Noen statistikker fra 2003 sier 39%, andre nyere sier 19%, da skjønner man at noe er galt et sted. Det er dessverre slik at kriminaliteten har økt, mens politiet ikke har fått flere ressurser, det slår ut på atatistikken. Vi kan lure oss grønne på hva som egentlig er sant, du velger å tro i nordmenns disfavør, og det viser jo litt av holdningene. Det samme viser seg når statistikken for Oslo fordeles på hele landet, og folk i departementet nekter å utlevere statistikk for Oslo, de er redde for jobbene sine, og få navnet sitt på det.

En svansk politiker på venstresida fikk spørsmål om ikke svensk kultur var på vei til å vike for utenlandsk og svarte fritt oversatt: "Det fins nesten ingen svensk kultur, og det som er er ikke noe å holde på.

På Blindern snakket de for ti år siden om et fargerikt fellesskap og multikultur, men i dag er det helt stille der, de har nemlig fått se mer av virkeligheten, og de virkelige konsekvensene.

Vi har nå forstått at store grupper har kommet for å dannne kolonier og ikke VIL integreres. F eks foreldre til skolebarn protesterer på helt grunnleggende viktige kriterier i norsk kultur og vil forandre på måten norske er så det passer til deres kultur. Rene gutte- og jenteklasser, rene jente- og guttedager i badene f eks. Ikke så viktig mener mange, og vil gi etter for presset. Det heter feighet.

Bare 0,7% av giftermål med pakistanske har vært med en etnisk norsk i 2004. De har vært her i 30 år, hvor er integreringen? Giftermål melllom grupper er internasjonalt anerkjent som et godt tegn på integrering. Jeg tror ikke noen trodde for ti år siden at det var mulig å danne så tette skott mot nordmenn som pakistanere i Oslo har gjort.

Han pakistanske politikeren sa jo på TV selv i forrige uke: "like barn leker best!"

Jeg vet at dette diskvalifiserer meg som troverdig debattant, men sorry ass... Jeg orker ikke. Det blir for dumt.

Så får jeg heller vinke farvel til min troverdighet. Ciao.

Skrevet

Jeg vet at dette diskvalifiserer meg som troverdig debattant, men sorry ass... Jeg orker ikke. Det blir for dumt.

Så får jeg heller vinke farvel til min troverdighet. Ciao.

Det hadde vært interessant om du i stedet kom med motargumenter på samme måte/nivå. Kanskje andre her kan få noe ut av det også.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Sammenligningen provoserer, og det skjønner jeg.

For det første er ikke staten det eneste offeret, også enkeltmennesker.

For det andre er økonomiske lovbrudd mye større i omfang enn voldskriminalitet. Poenget er at det er lettere å identifisere enkeltofre, for så å sympatisere med dem. Hvilket gir seg utslag i at medias fokus på vold ikke er proporsjonalt i forhold til andre lovbruddskategorier.

Det var uansett ikke opprinnelig meninga å sette det ene opp mot det andre. Jeg er fullstendig klar over at "vold" og "økonomiske lovbrudd" er to ulike størrelser. Det var heller meningen å påpeke Pimmels noe usaklige utsagn. Det er bl.a. slike utsagn som IKKE åpner for konstruktiv debatt.

De politisk korrektes drøm er at SSB skal bli oppfattet som en fasit for hva som foregår i dette landet. Men når folk i systemet som ser realitetene ler rått av tallene, så er ikke troverdigheten så veldig stor. Når vi vet at 2. generasjons utlendinger blir telt som nordmenn, da vet vi at tallene må være riv ruskende gale.

Min påstand er løsrevet fra SSB og bunner i uttalelser fra folk som ser ting på gata og lager sine egne tall. Via sannsynlighetsregning kommer noe helt annet fram enn SSB vil ha det til. Hvis man selekterer ned mot noen kvadratkilometer, nærmer man seg 90% i nordmenns favør. Men det er visst ikke slik man vil se på det. De som bor innenfor disse områdene er veldig opptatt av det, jeg lover. Og disse er kke så veldig opptatt av gjennomsnittet på landsbasis. Det er i disse områdene tiltakene må komme, ikke i hele landet.

Jeg mener vi må se på hva disse menneskene opplever, ikke hva resten av landet ikke opplever. Disse menneske ser seg selv og sitt miljø, og hører hva politikere sier på TV, og oppfatter utsagnene som blank løgn, hva tenker de da?

At noen tror nordmenn plutselig er blitt SÅ mye mer kriminelle de siste 30 år er det ingen som tror på, unntatt de som gjerne vil tenke rosenrøde tanker om alt og alle. Unntatt nordmenn.

Når så mange er interessert i å skjule fakta og sverte nordmenn, så MÅ FrP få mange "harmestemmer" folk som er lei av løgnene og anklagene og stemmer på trass. At folk stemmer i harme og trass er trist, men de nyttige idiotene vil ha det slik.

Skrevet

Inge tør fortelle hvor mange nordmenn det var blant de ca 500 som ble tatt for skatteunndragelser og trygdesvindel i drosjenæringen i Oslo nå i fjor. Det kalles feighet. I stedet for å fortelle sannheten, så lar man folkemeningen råde. Og folk flest tror nok ALLE var utlendinger vil jeg tippe. Det er sikkert ikke riktig, men det er det mange VIL tro. De mener så vel med å holde tall hemmelig, men det virker mot sin hensikt. En taxisjåfør jeg satt på med sa "alle", men han visste ikke, og ingen han kjente visste noe.

Det er jeg enig i - det var neppe fritt for nordmenn blandt svindlerne.

Imidlertid er jo ikke etniske nordmenn akkurat overrepresentert blant drosjesjåfører i Oslo, da. Så hvis hele drosjenæringen er banditter, så er jo mengden ikke-nordmenn blant bandittene en følge av at det er mange av nettopp mange av de der.

Skrevet

Imidlertid er jo ikke etniske nordmenn akkurat overrepresentert blant drosjesjåfører i Oslo, da. Så hvis hele drosjenæringen er banditter, så er jo mengden ikke-nordmenn blant bandittene en følge av at det er mange av nettopp mange av de der.

at det er mange av nettopp de der. - skulle det være.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Det er slik det blir. Illusjonistene i det politisk korrekte Norge skader det viktigste vi har, nemlig troverdigheten. De som burde tro på tallene og utsagnene oppfatter det som løgner, det er meget skadelig for samfunnet. Myndighetene vil gjerne kommandere folk i gata til å tro og mene både det ene og det andre, men mennesker fungerer ikke slik.

Stalin prøvde, han måtte drepe halve Sovjet uten at det hjalp nevneverdig.

Skrevet

Det hadde vært interessant om du i stedet kom med motargumenter på samme måte/nivå. Kanskje andre her kan få noe ut av det også.

Ja, du har rett. Får gjøre det seint i kveld.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Det er ikke lett å presentere personlige erfaringer og inntrykk uten å ha linker på internett å støtte seg til.

Antirasistene og innvandringsvennene har jo offentlig politisk korrekt statistikk å støtte seg til, mens en stakkars jævel i et lite område ikke har noe annet enn sine egne og noen hundre vettskremte naboers inntrykk å slå i bordet med.

Hvis han våger å åpne kjeften blir han øyeblikkelig stemplet som rasist og løgner, grunnlaget for å kalle det løgn er at statistikken ikke stemmer med det han har fått inntrykk av.

På et annet forum sa en fyr at han hadde fått sykkelen stjålet 5 ganger på to år, og det er for jævlige forhold der hen bor.

Da svarer jeg selvsagt som en arrogant blei at min sykkel har stått ulåst utenfor veggen alltid uten at noen har rørt den (det er fakta, og skoleveien går rett utenfor her, flere hundre mennesker ser den hver dag, og det er en fin og dyr sykkel, helt ny).

Da tror jeg at den andre lyver, fordi min får stå i fred her, og offentlig statistikk sier at en person får stjålet sin sykkel bare hver 80 år på landsbasis. Men det er neppe noen trøst for han andre, han blir forbannet for at ingen tror på det og lager masse støy. Det samme gjør naboene hans.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...