Gå til innhold

Hvor mye for du i timen?/klesbutikk?

Anbefalte innlegg

Gjest bytte jobb
Skrevet

Jobber du i en klesbutikk eller interiør, parfymeri eller lignende?

Hvor mye tjener man i timen der?

Jeg jobber i en økonomijobb gjennom vikarbyrå i Østfold. Tjener veldig lite i forhold til før.. tjener nå 125,- kr timen. Derfor vurderer jeg noe mer spennende enn å bare sitte alene foran pc og taste tall... ikke morsomt!

Hva tjener du i timen?

margerita1365380476
Skrevet

Enig at det er pyton å sitte foran pcn. Jobbet tidligere i blomsterbutikk, tjente bare 100 kr timer der. Har ikke blomsterdekoratørutdannelse da. Tror ikke de tjener noe bedre enn det du har i klesbutikker generelt.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kanskje ikke det samme, men da jeg jobba i matbutikk tjente jeg 100 i timen.

Fikk ikke kveldstillegg for jeg jobbet ikke nok antall timer i mnd. Og jeg fikk ikke overtidsbetaling.

Gjest skal vi bytte?
Skrevet

Jeg jobber i interiørbutikk og har 111 kr timen i grunnlønn. Skulle ønske jeg satt foran pc og tastet inn tall, er kjempelei av kundekontakt...

Gjest bytte jobb
Skrevet

Jeg jobber i interiørbutikk og har 111 kr timen i grunnlønn. Skulle ønske jeg satt foran pc og tastet inn tall, er kjempelei av kundekontakt...

Hmmm.. ja er det ikke rart! ;-)

Det du har vil jeg ha og det jeg har vil du ha, det man ikke har osv....

Jeg har jobbet med tall og foran pc i 10 år nå og savner dypt og inderlig kundekontakt! Om 10 år er jeg sikkert lei det også men... nå vil jeg ut å se folk igjen! ;-)

margerita1365380476
Skrevet

Jeg bytter gjerne:)

Heldiggris som jobbe i interiørbutikk. Bedre å ha kontakt med klagende mennesker enn ikke mennesker i det hele tatt!

Gjest sol og regn
Skrevet

Jobber i interiørbutikk og får bare 120,- kr.i timen. Altfor lite synes jeg. Kjenner personer som får 140,- kr. i timen med å stå i elektrobutikk.

Jeg vil også bytte jobb til en bedre betalt en. Jeg liker å jobbe med mennesker, men det viktigste er faktisk lønna!! så jeg tar hva som helst..

Skrevet

Fikk ikke kveldstillegg for jeg jobbet ikke nok antall timer i mnd. Og jeg fikk ikke overtidsbetaling.

Manglende overtidsbetaling er brudd på arbeidsmiljøloven...

(Og ja, jeg vet at mange butikker gir f*** i loven, men slik er det i alle fall)

Skrevet

(Og ja, jeg vet at mange butikker gir f*** i loven, men slik er det i alle fall)

Man har bare krav på overtid dersom man jobber 100%.

Jobber man mindre prosent blir det bare mertid.

Gjest skal vi bytte?
Skrevet

Hmmm.. ja er det ikke rart! ;-)

Det du har vil jeg ha og det jeg har vil du ha, det man ikke har osv....

Jeg har jobbet med tall og foran pc i 10 år nå og savner dypt og inderlig kundekontakt! Om 10 år er jeg sikkert lei det også men... nå vil jeg ut å se folk igjen! ;-)

Ja, sånn er det. Jeg liker forsåvidt kundekontakt, men liker å ha tid til kundene, der jeg jobber er det som regel hektisk.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Kan si det sånn, at det er en grunn til at jeg ikke jobber der lenger. Det var ikke bare manglende overtidsbetalinga som var ille. =)

Skrevet

Jobber i klesbutikk, 128 kr timen. Får også bonus pr time etter hvor mye salg den mnd. Gjenommsnitlig 5 kr ekstra.

Skrevet

Man har bare krav på overtid dersom man jobber 100%.

Jobber man mindre prosent blir det bare mertid.

OK, da lærte jeg noe nytt.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Du skal vel ikke ha overtidsbetaling før du jobber full uke?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Du skal vel ikke ha overtidsbetaling før du jobber full uke?

Ikke vet jeg. Men ganske irriterende å måtte jobbe gratis når butikken stenger 20 eller 22, så man være igjen en halvtime for å ordne kassa, rydde, stenge osv hver gang man er på jobb.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Ikke vet jeg. Men ganske irriterende å måtte jobbe gratis når butikken stenger 20 eller 22, så man være igjen en halvtime for å ordne kassa, rydde, stenge osv hver gang man er på jobb.

Vi hadde en debatt om det et sted jeg jobba. En fikk overtid som jobba deltid og tjente mer enn jeg med samme antall timer.

Jeg ville da gjerne gå over til samme ordning jeg også, dvs jobbe normal 40 timer uke og få overtidsbetaling for halvparten av dem. Ledelsen forsto at det ikke er riktig. Enten er man fast ansatt med normal lønn eller så får man timebetalt normal lønn for de timene man jobber og ikke får overtidsbealing før det overstiger 40 timer. Da er det mer forståelig for de andre.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Vi hadde en debatt om det et sted jeg jobba. En fikk overtid som jobba deltid og tjente mer enn jeg med samme antall timer.

Jeg ville da gjerne gå over til samme ordning jeg også, dvs jobbe normal 40 timer uke og få overtidsbetaling for halvparten av dem. Ledelsen forsto at det ikke er riktig. Enten er man fast ansatt med normal lønn eller så får man timebetalt normal lønn for de timene man jobber og ikke får overtidsbealing før det overstiger 40 timer. Da er det mer forståelig for de andre.

"Enten er man fast ansatt med normal lønn eller så får man timebetalt normal lønn for de timene man jobber og ikke får overtidsbealing før det overstiger 40 timer. Da er det mer forståelig for de andre."

Ja, jeg er enig i det. Men tror jeg uttalte meg litt feil. Overtidsbetaling betyr vel gjerne at man får ekstra betalt. Der jeg var fikk vi 0kr etter butikkens stengetid. Selv om vi var der et kvarter/halvtime ekstra hver gang.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

"Enten er man fast ansatt med normal lønn eller så får man timebetalt normal lønn for de timene man jobber og ikke får overtidsbealing før det overstiger 40 timer. Da er det mer forståelig for de andre."

Ja, jeg er enig i det. Men tror jeg uttalte meg litt feil. Overtidsbetaling betyr vel gjerne at man får ekstra betalt. Der jeg var fikk vi 0kr etter butikkens stengetid. Selv om vi var der et kvarter/halvtime ekstra hver gang.

Jeg har vært i yrke som hver dag medførte 10-20 min ekstra på slutten av hver dag som jeg ikke fikk penger for. Har i grunn aldri tenkt over det. Regnet det bare som en ulempe i det yrket, som man velger selv. Brukte det litt som argument hver gang jeg ville oppnå noe litt ekstra. Tok litt lenger lunsj bl a.

Skrevet

Man skal ha betalt for det etterarbeidet etter stengetid.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg har vært i yrke som hver dag medførte 10-20 min ekstra på slutten av hver dag som jeg ikke fikk penger for. Har i grunn aldri tenkt over det. Regnet det bare som en ulempe i det yrket, som man velger selv. Brukte det litt som argument hver gang jeg ville oppnå noe litt ekstra. Tok litt lenger lunsj bl a.

Hvordan kan du ikke tenke over det, når du bruker det som argument for å oppnå feks lengre pauser?

Jeg syns iallfall det ble dumt. De gangene jeg hadde pause så hadde det bare gått utover medarbeiderne mine om jeg drøyde tiden. Vi var såpass få på kveldsvaktene der jeg jobbet, at 1 person fra eller til betydde kjempemasse.

Men men..folk er jo forskjellige =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...