Gå til innhold

Rapsolje-anbefaling/tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk tips om at det nå var "ut" med olivenolje, da det kun var den kaldpressa som var gunstig. Den kan man imidlertid ikke steke i, men det kan man medkaldpresset rapsolje!!! Og iflg min kilde, er det altså rapsolje som nå er "in"... (Om noen bryr seg om det, mener jeg..

Jeg "ilte" til butikken (var gått tom for olje!!!), og der fant jeg denne rapsolja, da. Oleido eller noe sånt. To typer, en med sitron og en uten. Jeg kjøpte begge deler, og brukte den i en salat nå.

Den var kjempegod!!! Anbefales på det sterkeste! Jeg har ikke prøvd å steke noe i den andre, enda.

Kan tenke meg at den med sitron er ypperlig på pitabrød med fetaost, rødløk og tomat... Hm...

(Hvem skulle tro at dama slanker seg?!*humrer*)

Skrevet

Olja heter Odelia! Ikke det andre rare jeg fant på...

Skrevet

Jeg har brukt rapsolje det siste året, kjøpt i Sverige i 3l dunker. Enig i at den er fin å steke i ja :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Hvorfor skal man ikke steke i kaldpresset olivenolje? Det gjør jeg nesten hver dag.

Skrevet

Hvorfor skal man ikke steke i kaldpresset olivenolje? Det gjør jeg nesten hver dag.

Jeg vet ikke jeg, men tror det var noe kreftfremkallende greier.. Alt er jo farlig, da, så hvorvidt det _er_ farlig, vet ikke jeg!

Og så spruter det veldig?!

Gjest kjetta
Skrevet

Hvorfor vet jeg ikke, men det er ikke anbefalt å steke i kaldpresset olje generelt! Ja, utenom rapsolja, da!;-)

Skrevet

Jeg synes ikke rapsolje er særlig godt. Og den setter _mye_ smak på maten.

Jeg har ulike typer oljer stående; oliven, valnøtt, soya, solsikke. Bruker dem litt om hverandre, og ikke alltid slik det står anbefalt på flaska.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...