Gå til innhold

Jeg strøyk til oppkjøringen i dag.....

Anbefalte innlegg

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Tenk at 2 av 6 fikk lappen, resten må ta ny førerprøve! Jeg er så lei meg....

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

20

• favn

12

• Gyda

9

• mil1365380270

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi er mange som har strøket til oppkjøring en gang. *trøste*

Det går sikkert bedre neste gang!

Hilsen meg som også strøk på oppkjøring første gang, men fikk lappen på andre oppkjøring :-p

Skrevet

Sånt er kjipt, men det kommer nye sjanser. Strøyk første gangen jeg også, men neste gang gikk det fint! :-)

Bare å skjerpe seg og prøve på nytt! Lykke til!

Skrevet

Vi er mange som har strøket til oppkjøring en gang. *trøste*

Det går sikkert bedre neste gang!

Hilsen meg som også strøk på oppkjøring første gang, men fikk lappen på andre oppkjøring :-p

Hehe, hvis du hadde oppkjøringen i oljebyen, bør du i alle fall være drillet på rundkjøringer!

Gjest fikk lappen til slutt
Skrevet

Vet hvordan det er å stryke på oppkjøringen. Men du får nesten bare ta det som en erfaring og tenke at nå vet du hva det hele går ut på og da vil det gå bedre neste gang.

Jeg strøk på min første oppkjøring. Var så nervæs. Andre gangen jeg kjørte opp var jeg litt roligere og klarte det :-)

Lykke til med kjøretimer og ny oppkjøring.

Skrevet

Hehe, hvis du hadde oppkjøringen i oljebyen, bør du i alle fall være drillet på rundkjøringer!

hehe jada, stemmer det :)

Her er det rundkjøringer så det holder, og jeg liker dem jeg.

Det jeg ikke liker så godt er fortauskanter...jeg klarte å kjøre hjulet ødelagt på en kant for ikke så lenge siden *grem*

(Men ellers har jeg ikke hatt mange uhell med bilen, altså, bare for å ha det sagt :-p)

Skrevet

Det er dritt å ikke greie det - men du må trøste deg med at du var nervøs.

Neste gang vet du litt mer hva du går til, og er forhåpentligvis litt roligere.

Lykke til - neste gang går det nok bra skal du se!

Skrevet

Det jeg ikke liker så godt er fortauskanter...jeg klarte å kjøre hjulet ødelagt på en kant for ikke så lenge siden *grem*

(Men ellers har jeg ikke hatt mange uhell med bilen, altså, bare for å ha det sagt :-p)

Ja, rundkjøringer gjør at trafikken glir veldig lett, men i byen din har jeg hørt at en del bilister blinker til venstre i rundkjøringer for å vise at de skal helt rundt. Det er ikke etter boka.

Jeg har lært at man skal blinke til høyre i det man skal ut av rundkjøringen. Aldri til venstre.

Skrevet

Ta det som en nyttig erfaring. Det går helt sikkert bedre neste gang!

Og de feilene som gjorde at du strøk, tror jeg aldri mer du kommer til å gjøre.

Gjest fikk lappen til slutt
Skrevet

Ja, rundkjøringer gjør at trafikken glir veldig lett, men i byen din har jeg hørt at en del bilister blinker til venstre i rundkjøringer for å vise at de skal helt rundt. Det er ikke etter boka.

Jeg har lært at man skal blinke til høyre i det man skal ut av rundkjøringen. Aldri til venstre.

Jeg begynte å ta lappen for 1 år siden og da fikk jeg lære at skal du nesten helt rundt i rundkjøringa SKAL du blinke til venstre før du kjører inn i rundkjørina. Det er lettere for de som venter på å komme inn i rundkjøringa og se at du skal helt rundt da.

Også skal du selvfølgelig blinke til høyre før du skal ut av rundkjøringa igjen.

Skrevet

Jeg begynte å ta lappen for 1 år siden og da fikk jeg lære at skal du nesten helt rundt i rundkjøringa SKAL du blinke til venstre før du kjører inn i rundkjørina. Det er lettere for de som venter på å komme inn i rundkjøringa og se at du skal helt rundt da.

Også skal du selvfølgelig blinke til høyre før du skal ut av rundkjøringa igjen.

Lærte du det på kjøreskolen? Det var nytt for meg. Jeg trodde det var plasseringen i "indre bane" som forteller at du har tenkt deg trekvart rundt. Eller eventuelt helt rundt.

Skrevet

Fortauskanter har jeg nogenlunde kontroll over.

Men rygging? Jeg gir full gass, og har rygga på en bil, en tilhenger, et epletre, et sånt svært sementaskebeger, en murvegg og en port. Men ingen levende vesener heldigvis. :o)

Tror kanskje jeg er klar for en sånn ryggealarm.

Skrevet

Lærte du det på kjøreskolen? Det var nytt for meg. Jeg trodde det var plasseringen i "indre bane" som forteller at du har tenkt deg trekvart rundt. Eller eventuelt helt rundt.

Jeg blinker ikke verken inn eller ut jeg (kjører i Oslo). Det går så bra så.

Skrevet

Ei venninne hjemmefra lærte også å blinke inni rundkjøringen da vi tok lappen for nesten 10 år siden. Men hun gikk på en annen kjøreskole enn oss andre venninnene, og vi lærte aldri dette, bare det du beskriver.

Skrevet

Ei venninne hjemmefra lærte også å blinke inni rundkjøringen da vi tok lappen for nesten 10 år siden. Men hun gikk på en annen kjøreskole enn oss andre venninnene, og vi lærte aldri dette, bare det du beskriver.

Jeg lurer på hva det står i ABC for førerprøven (eller hva den nå heter) om dette.

Skrevet

Det er mange som ikke blinker, i alle fall hvis de skal rett fram. Men la oss si at du står litt og venter på å komme deg inn i rundkjøringen og skal svinge rett til høyre ved første anledning, blinker du ikke til høyre da heller?

Skrevet

Hm, det er faktisk brudd på trafikkreglene å ikke blinke seg ut av en rundkjøring - og du risikerer å bli børelagt hvis onkel ser deg.

Dessuten - hvor er respekten for andre bilførere hvis du ikke gidder blinke? *riste litt i Gyda*

Skrevet

Takk skal du ha. Der står det at man i enkelte tilfeller, for å gi informasjon til andre, kan blinke til venstre når man skal til venstre for der man kjører inn.

Dermed må jeg delvis gi meg på det jeg sa. Det er følgelig ikke galt å blinke til venstre, men det eneste som er obligatorisk, er å blinke til høyre når man skal ut av rundkjøringen.

Skrevet

Bortsett fra blodtrykket til alle de som tenker "jævla kjerring, nå kunne jo JEG ha kjørt hadde det ikke vært for den ubrukelige dama som ikke viser at jeg kan kjøre".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...