Åsemor Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Jeg blinker ikke verken inn eller ut jeg (kjører i Oslo). Det går så bra så. Burde vel slenge på en og en og en ) på forrige svar... 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Sure penger... Bedre lykke neste gang, sørg for å kjøre masse masse før det. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Ja, rundkjøringer gjør at trafikken glir veldig lett, men i byen din har jeg hørt at en del bilister blinker til venstre i rundkjøringer for å vise at de skal helt rundt. Det er ikke etter boka. Jeg har lært at man skal blinke til høyre i det man skal ut av rundkjøringen. Aldri til venstre. Jeg bor i Stavanger nå og har hatt utallige diskusjoner ang dette. I byen der jeg kjørte opp lærte vi at vi kun skal blinke oss ut av rundkjøring, men her lærer de tydligvis noe annet. Godt å se at andre som er enig med meg 0 Siter
Gemini Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Jeg bor i Stavanger nå og har hatt utallige diskusjoner ang dette. I byen der jeg kjørte opp lærte vi at vi kun skal blinke oss ut av rundkjøring, men her lærer de tydligvis noe annet. Godt å se at andre som er enig med meg Man skal kun blinke før rundkjøringen dersom man må skifte felt for å ligge riktig før innkjøring i rundkjøringen. 0 Siter
Babette Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Jeg bor i Stavanger nå og har hatt utallige diskusjoner ang dette. I byen der jeg kjørte opp lærte vi at vi kun skal blinke oss ut av rundkjøring, men her lærer de tydligvis noe annet. Godt å se at andre som er enig med meg Ja. Men jeg gikk inn på den linken som mij ga meg, og ut fra den må jeg gi Stavangerfolket delvis rett. Der står at det av og til kan være nyttig å blinke til venstre for å fortelle medtrafikanter hvor du skal, forutsatt at du skal lenger til venstre enn der du kjørte inn i rundkjøringen. Det er dermed ikke galt å blinke til venstre, men reglene sier ikke at man SKAL gjøre det. Derimot SKAL man blinke til høyre når man skal ut. Og da er det vel en viss fare for at man unnlater dette siste, hvis man blinker til venstre, tror du ikke det? Og nettopp dette har jeg selv sett i Stavanger: Folk blinker kun til venstre. Det blir i alle fall feil. Jeg skjønner heller ikke helt vitsen med å blinke til venstre. Du er jo i rundkjøringen til du viser at du skal ut. De som ikke blinker, skal være med videre rundt. Sånn tenker jeg. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Man skal kun blinke før rundkjøringen dersom man må skifte felt for å ligge riktig før innkjøring i rundkjøringen. Hæ? Man blinker jo og når man skal ut av rundkjøringa. 0 Siter
Gemini Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Hæ? Man blinker jo og når man skal ut av rundkjøringa. Det finnes store rundkjøringer der det er to felt inn i rundkjøringen. Da skal man jo blinke for å bytte felt. Det er det eneste tilfellet der man skal blinke før en rundkjøring. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Ja. Men jeg gikk inn på den linken som mij ga meg, og ut fra den må jeg gi Stavangerfolket delvis rett. Der står at det av og til kan være nyttig å blinke til venstre for å fortelle medtrafikanter hvor du skal, forutsatt at du skal lenger til venstre enn der du kjørte inn i rundkjøringen. Det er dermed ikke galt å blinke til venstre, men reglene sier ikke at man SKAL gjøre det. Derimot SKAL man blinke til høyre når man skal ut. Og da er det vel en viss fare for at man unnlater dette siste, hvis man blinker til venstre, tror du ikke det? Og nettopp dette har jeg selv sett i Stavanger: Folk blinker kun til venstre. Det blir i alle fall feil. Jeg skjønner heller ikke helt vitsen med å blinke til venstre. Du er jo i rundkjøringen til du viser at du skal ut. De som ikke blinker, skal være med videre rundt. Sånn tenker jeg. "Men jeg gikk inn på den linken som mij ga meg, og ut fra den må jeg gi Stavangerfolket delvis rett." Ja, jeg så det jeg og. Men har får jeg ofte høre at de har lært at de alltid skal blinke inn. "Der står at det av og til kan være nyttig å blinke til venstre for å fortelle medtrafikanter hvor du skal, forutsatt at du skal lenger til venstre enn der du kjørte inn i rundkjøringen." Jepp, så de har jo litt rett de å (søren og) "Det er dermed ikke galt å blinke til venstre, men reglene sier ikke at man SKAL gjøre det. Derimot SKAL man blinke til høyre når man skal ut.Og da er det vel en viss fare for at man unnlater dette siste, hvis man blinker til venstre, tror du ikke det?" Joa, er enig jeg =) "Og nettopp dette har jeg selv sett i Stavanger: Folk blinker kun til venstre. Det blir i alle fall feil." Folk her er jo ikke riktig navla da, det vet jo alle..Hi hi "Jeg skjønner heller ikke helt vitsen med å blinke til venstre." Ikke jeg heller. Det skaper bare mer forvirring =) Du er jo i rundkjøringen til du viser at du skal ut. De som ikke blinker, skal være med videre rundt. Sånn tenker jeg. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Det finnes store rundkjøringer der det er to felt inn i rundkjøringen. Da skal man jo blinke for å bytte felt. Det er det eneste tilfellet der man skal blinke før en rundkjøring. http://www.vegvesen.no/vegvesen-SVVartikkel-SVVartikkelFullVisningSide_1069341128417.html "Dersom du skal til høyre ved første avkjøring, gis tegn til høyre i god tid før du kjører inn i rundkjøringen. Når du skal ut av rundkjøringen ellers, blink til høyre når du er på høyde med siste utkjøring før du selv skal ut. Dersom du skal ut til venstre for der du kjører inn, kan det i enkelte tilfeller være til informasjon for andre trafikanter at du gir tegn til venstre før du kjører inn i rundkjøringen." 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 "Men jeg gikk inn på den linken som mij ga meg, og ut fra den må jeg gi Stavangerfolket delvis rett." Ja, jeg så det jeg og. Men har får jeg ofte høre at de har lært at de alltid skal blinke inn. "Der står at det av og til kan være nyttig å blinke til venstre for å fortelle medtrafikanter hvor du skal, forutsatt at du skal lenger til venstre enn der du kjørte inn i rundkjøringen." Jepp, så de har jo litt rett de å (søren og) "Det er dermed ikke galt å blinke til venstre, men reglene sier ikke at man SKAL gjøre det. Derimot SKAL man blinke til høyre når man skal ut.Og da er det vel en viss fare for at man unnlater dette siste, hvis man blinker til venstre, tror du ikke det?" Joa, er enig jeg =) "Og nettopp dette har jeg selv sett i Stavanger: Folk blinker kun til venstre. Det blir i alle fall feil." Folk her er jo ikke riktig navla da, det vet jo alle..Hi hi "Jeg skjønner heller ikke helt vitsen med å blinke til venstre." Ikke jeg heller. Det skaper bare mer forvirring =) Du er jo i rundkjøringen til du viser at du skal ut. De som ikke blinker, skal være med videre rundt. Sånn tenker jeg. "Jeg skjønner heller ikke helt vitsen med å blinke til venstre.Du er jo i rundkjøringen til du viser at du skal ut. De som ikke blinker, skal være med videre rundt. Sånn tenker jeg." Ikke jeg heller. Det skaper bare mer forvirring =) 0 Siter
Babette Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 "Men jeg gikk inn på den linken som mij ga meg, og ut fra den må jeg gi Stavangerfolket delvis rett." Ja, jeg så det jeg og. Men har får jeg ofte høre at de har lært at de alltid skal blinke inn. "Der står at det av og til kan være nyttig å blinke til venstre for å fortelle medtrafikanter hvor du skal, forutsatt at du skal lenger til venstre enn der du kjørte inn i rundkjøringen." Jepp, så de har jo litt rett de å (søren og) "Det er dermed ikke galt å blinke til venstre, men reglene sier ikke at man SKAL gjøre det. Derimot SKAL man blinke til høyre når man skal ut.Og da er det vel en viss fare for at man unnlater dette siste, hvis man blinker til venstre, tror du ikke det?" Joa, er enig jeg =) "Og nettopp dette har jeg selv sett i Stavanger: Folk blinker kun til venstre. Det blir i alle fall feil." Folk her er jo ikke riktig navla da, det vet jo alle..Hi hi "Jeg skjønner heller ikke helt vitsen med å blinke til venstre." Ikke jeg heller. Det skaper bare mer forvirring =) Du er jo i rundkjøringen til du viser at du skal ut. De som ikke blinker, skal være med videre rundt. Sånn tenker jeg. Det er i alle fall viktig å holde tunga i rett munn når man kjører bil i den byen. For makan til tett trafikk skal man lete lenge etter. Virker som det er rushtid hele døgnet, omtrent. Nesten verre enn Oslo på det verste, spør du meg. 0 Siter
org Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Ja, rundkjøringer gjør at trafikken glir veldig lett, men i byen din har jeg hørt at en del bilister blinker til venstre i rundkjøringer for å vise at de skal helt rundt. Det er ikke etter boka. Jeg har lært at man skal blinke til høyre i det man skal ut av rundkjøringen. Aldri til venstre. Kjørelæreren min mener at man godt kan blinke til venstre for å vise at man skal helt rundt. Etter at jeg er ferdig med kjøretimene og oppkjøringa, skal jeg aldri mer gjøre det! 0 Siter
Babette Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Kjørelæreren min mener at man godt kan blinke til venstre for å vise at man skal helt rundt. Etter at jeg er ferdig med kjøretimene og oppkjøringa, skal jeg aldri mer gjøre det! Men har du da blinkeren på til venstre helt til du skifter den til høyre? 0 Siter
Gjest fikk lappen til slutt Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Men har du da blinkeren på til venstre helt til du skifter den til høyre? Når du blinker til venstre før en rundkjøring slår du av blinklyset i det du er inne i rundkjøringen også blinker du til høyre før du skal ut av rundkjøringen. Med andre ord. Man gjør akkurat det samme som alle svenske bilister. 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Det er i alle fall viktig å holde tunga i rett munn når man kjører bil i den byen. For makan til tett trafikk skal man lete lenge etter. Virker som det er rushtid hele døgnet, omtrent. Nesten verre enn Oslo på det verste, spør du meg. =) Jeg nekter å kjøre her i allfall..Hadde nok blitt litt svinn hvis jeg hadde satt meg bak rattet 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Jeg strøk på oppkjøringen 2 ganger jeg, før jeg fikk lappen på tredje, så jeg vet hvordan du har det. Kjipt å styrke men det er ikke enden på verden, better luck next time! 0 Siter
Gjest Astral Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Da jeg kjørte opp strøk alle som hadde oppkjøring i januar, februar og halve mars, før noen endelig fikk lappen... Jeg fikk den på tredje forsøk, og det var mange som var i samme båt som meg. Det ordner seg! 0 Siter
Babette Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 =) Jeg nekter å kjøre her i allfall..Hadde nok blitt litt svinn hvis jeg hadde satt meg bak rattet Ja, man kan bli huggær`n av mindre! Hvis man i tillegg er dårlig kjent i byen, er det ikke noe særlig artig å kjøre med så mye styr rundt seg. 0 Siter
Gjest Ugga Bugga Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Vi er flere som har strøket på første forsøk. Bedre lykke neste gang! 0 Siter
Babette Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Når du blinker til venstre før en rundkjøring slår du av blinklyset i det du er inne i rundkjøringen også blinker du til høyre før du skal ut av rundkjøringen. Med andre ord. Man gjør akkurat det samme som alle svenske bilister. OK, takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.