Gå til innhold

Jeg strøyk til oppkjøringen i dag.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta noen få kjøretimer til og forsøk igjen! Kanskje du får en ny "sensor"/bilsakskyndig (eller hva de nå heter nå til dags) neste gang, så du slapper mer av.

Selv strøk jeg ved første forsøk. Bilsakkyndinge var en bekjent av meg; det gjorde meg bare mer nervøs. Neste gang fikk jeg den bilsakskyndige som andre kalte for surpromp og de klaget over at han strøk så mange. Men jeg slappet faktisk mer av med en helt ukjent mann ved siden av meg, så jeg klarte det i andre forsøk.

• Svar 108
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

20

• favn

12

• Gyda

9

• mil1365380270

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest Rusle
Skrevet

Uff da, det var leit. Strøk selv på første forsøk. Det går nok bra neste gang :-)

Skrevet

Ja, rundkjøringer gjør at trafikken glir veldig lett, men i byen din har jeg hørt at en del bilister blinker til venstre i rundkjøringer for å vise at de skal helt rundt. Det er ikke etter boka.

Jeg har lært at man skal blinke til høyre i det man skal ut av rundkjøringen. Aldri til venstre.

Stemmer det, Babette.

Men her i byen blinker de fleste helt feil, og det er irriterende.

Jeg blinker ut av rundkjøringen, men det var etter at jeg fikk det inn på østlandsmåten - og skjønte at det var sånn det egentlig var riktig.

Men det går seeeeint å få det inn her hvor alle blinker seg inn i rundkjøringen, f eks til venstre.

*oppgitt*

Skrevet

Jeg blinker ikke verken inn eller ut jeg (kjører i Oslo). Det går så bra så.

Gydaaaa...*knurr*

Sånn kjøring gjør meg grisegærn! Da misser jeg kanskje en sjanse til å kjøre fordi idiotgubben/idiotkjerringa ikke viste at h*n skulle ut av rundkjøringen så jeg kunne kjøre!!

;)

:-p

hehe - skjerpings på blinking, Gyda!! Jepp!

Skrevet

Sender deg en stor trøsteklem.

Hilsen en stakkar som snart skal kjøre opp med BUSS!

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Sender deg en stor trøsteklem.

Hilsen en stakkar som snart skal kjøre opp med BUSS!

Takk for det, og lykke til du også!

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Uff da, det var leit. Strøk selv på første forsøk. Det går nok bra neste gang :-)

Jeg håper det går bedre neste gang, men nå blir det jo et større press på meg... Jeg MÅ jo klare det da!

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Ta noen få kjøretimer til og forsøk igjen! Kanskje du får en ny "sensor"/bilsakskyndig (eller hva de nå heter nå til dags) neste gang, så du slapper mer av.

Selv strøk jeg ved første forsøk. Bilsakkyndinge var en bekjent av meg; det gjorde meg bare mer nervøs. Neste gang fikk jeg den bilsakskyndige som andre kalte for surpromp og de klaget over at han strøk så mange. Men jeg slappet faktisk mer av med en helt ukjent mann ved siden av meg, så jeg klarte det i andre forsøk.

Jeg håper jeg kan slappe mer av (var enormt nervøs!). Men siden jeg har strøket en gang føler jeg mer press på neste gang.... Tenk at 4 av 6 strøk.

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Vi er flere som har strøket på første forsøk.

Bedre lykke neste gang!

Takk for det:)

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Da jeg kjørte opp strøk alle som hadde oppkjøring i januar, februar og halve mars, før noen endelig fikk lappen... Jeg fikk den på tredje forsøk, og det var mange som var i samme båt som meg. Det ordner seg! :)

Det MÅ ordne seg, men jeg har nesten litt lyst til å gi opp.... Men det skal jeg ikke.

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Jeg strøk på oppkjøringen 2 ganger jeg, før jeg fikk lappen på tredje, så jeg vet hvordan du har det.

Kjipt å styrke men det er ikke enden på verden, better luck next time! :)

Takk:)

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Sure penger...

Bedre lykke neste gang, sørg for å kjøre masse masse før det. :)

Jeg får ikke øvelseskjørt så mye, men jeg må prøve å få kjørt noen turer i alle fall.

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Det er dritt å ikke greie det - men du må trøste deg med at du var nervøs.

Neste gang vet du litt mer hva du går til, og er forhåpentligvis litt roligere.

Lykke til - neste gang går det nok bra skal du se!

Jeg er nok nervøs neste gang også. Kanskje mer, pga større press da. Gruer meg!

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Vet hvordan det er å stryke på oppkjøringen. Men du får nesten bare ta det som en erfaring og tenke at nå vet du hva det hele går ut på og da vil det gå bedre neste gang.

Jeg strøk på min første oppkjøring. Var så nervæs. Andre gangen jeg kjørte opp var jeg litt roligere og klarte det :-)

Lykke til med kjøretimer og ny oppkjøring.

Hvordan klarte du å være roligere?

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Sånt er kjipt, men det kommer nye sjanser. Strøyk første gangen jeg også, men neste gang gikk det fint! :-)

Bare å skjerpe seg og prøve på nytt! Lykke til!

Takk:) Som jeg gruer meg....

Skrevet

Det er mange som ikke blinker, i alle fall hvis de skal rett fram. Men la oss si at du står litt og venter på å komme deg inn i rundkjøringen og skal svinge rett til høyre ved første anledning, blinker du ikke til høyre da heller?

Joda. jeg er ikke så kategorsik som ga inntrykk av. Jeg ser trafikken an, og blinker ofte i slike tilfeller du nevner.

:o)

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Ta det som en nyttig erfaring. Det går helt sikkert bedre neste gang!

Og de feilene som gjorde at du strøk, tror jeg aldri mer du kommer til å gjøre.

Da jeg gjorde den "stygge" feilen forklarte jeg faktisk hva jeg burde ha gjort... (Uten å gjøre det.) Jeg håper det går bedre neste gang, men det var en krevende rute.

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Vi er mange som har strøket til oppkjøring en gang. *trøste*

Det går sikkert bedre neste gang!

Hilsen meg som også strøk på oppkjøring første gang, men fikk lappen på andre oppkjøring :-p

Takk skal du ha:) Jeg har mest av alt lyst til å "løpe" bort fra alt dette styret....

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Når du blinker til venstre før en rundkjøring slår du av blinklyset i det du er inne i rundkjøringen også blinker du til høyre før du skal ut av rundkjøringen.

Med andre ord. Man gjør akkurat det samme som alle svenske bilister.

Slik har ikke jeg lært det.....

Gjest trenger litt trøst
Skrevet

Jeg bor i Stavanger nå og har hatt utallige diskusjoner ang dette.

I byen der jeg kjørte opp lærte vi at vi kun skal blinke oss ut av rundkjøring, men her lærer de tydligvis noe annet.

Godt å se at andre som er enig med meg :P

Jeg har lært at man skal blinke som om det er et lyskryss (forklarer jeg det rett nå, tro?). Man skal altså ikke blinke seg ut av en rundkjøring. Man blinker høyre om man skal høyre. Venstre om man skal venstre. Og så lar man blinklyset gå av av seg selv (uten å ta det på for blinking til høyre: ut).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...