Gå til innhold

Muntlig eksamen i vernepleie.....

Anbefalte innlegg

Gjest gruende vesen
Skrevet

Går 1. året på vpl. Skal ha muntlig om 1 uke. Hvordan kan jeg forberede meg godt nok? Prøver å lese litt, men det er så vanskelig når en ikke vet hva en kan få spørsmål om (hele 1. års pensum sa lærer), og gjerne et anatomi spørsmål. I tillegg skal vi forsvare en fagoppgave som er innlevert. Huff, så jeg gruer meg. I hele natt drømte jeg at jeg strøk i muntlig og hindringene lå i veien.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Akkurat nå ble jeg glad for at vi har mappe eksamen og skal forsvare den skriftlig!

Gjest gruende vesen
Skrevet

Akkurat nå ble jeg glad for at vi har mappe eksamen og skal forsvare den skriftlig!

Heldiggrisen...hate tanken på muntlig. Blir rett og slett syk av det. Hvorfor må vi presses slik unødig. En muntlig eksamen kan vel neppe fortelle at du blir en god vernepleier.

Gjest 2. årsstud.
Skrevet

Heia du!

Meg fra skolen din her!

Tror ikke du har noe å grue deg for, samtlige jeg kjenner har utelukkende positive erfaringer med den eksamenen du snakker om!

Alle har grua seg veldig, men sier i ettertid at det bare var som en vanlig "samtale" å regne. De vil jo ikke at vi skal stryke, så er det spørsmål du ikke greier gir de deg nye som du kan ro deg i land på.

Lykke til:)

Klem

Gjest den ekte noor
Skrevet

Heldiggrisen...hate tanken på muntlig. Blir rett og slett syk av det. Hvorfor må vi presses slik unødig. En muntlig eksamen kan vel neppe fortelle at du blir en god vernepleier.

I følge min lærer så hadde alle vernepleierutd. gått over til mappe eksamen, men der tok hun tydeligvis feil... Skal ha en uke med eksamen nå snart, og så medikamentprøve, blir travelt:)

Gjest 2. årsstud.
Skrevet

I følge min lærer så hadde alle vernepleierutd. gått over til mappe eksamen, men der tok hun tydeligvis feil... Skal ha en uke med eksamen nå snart, og så medikamentprøve, blir travelt:)

Går du på vpl. utd? Hvor?

Og dere har muntlig? Eller ikke? Forsto ikke helt...

Gjest den ekte noor
Skrevet

Går du på vpl. utd? Hvor?

Og dere har muntlig? Eller ikke? Forsto ikke helt...

Vi har mappe eksamen, og det det blir plukket ut to oppgaver fra lærerne og en av oss selv. Det er oppgaver vi har jobbet med hele studieåret. Til disse skal vi skrive et presentasjonsnotat (forsvarsnotat), som vi leverer med oppgaven. Så ikke noe muntlig her oppe nei:)

Gjest 2. årsstud.
Skrevet

Vi har mappe eksamen, og det det blir plukket ut to oppgaver fra lærerne og en av oss selv. Det er oppgaver vi har jobbet med hele studieåret. Til disse skal vi skrive et presentasjonsnotat (forsvarsnotat), som vi leverer med oppgaven. Så ikke noe muntlig her oppe nei:)

Okei...

Hvor går du da? Og hvilket år?

Vi skriver et Refleksjonsnotat på 10 sider som skal omhandle alle tre temaene fra i år, og dette skal vi forsvare muntlig + resten av pensum da.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Okei...

Hvor går du da? Og hvilket år?

Vi skriver et Refleksjonsnotat på 10 sider som skal omhandle alle tre temaene fra i år, og dette skal vi forsvare muntlig + resten av pensum da.

Jeg går i Tr.heim. Vi skriver 1-3 siders refleksjonsnotater til hver gruppeoppg. her... Vi skal vel reflektere litt i presentasjonsnotatet og tenker jeg:) Jeg går 1. året. Hos oss er det bare 3. året som ikke har mappe... Hvor går du da?

Gjest 2. årsstud.
Skrevet

Jeg går i Tr.heim. Vi skriver 1-3 siders refleksjonsnotater til hver gruppeoppg. her... Vi skal vel reflektere litt i presentasjonsnotatet og tenker jeg:) Jeg går 1. året. Hos oss er det bare 3. året som ikke har mappe... Hvor går du da?

Okei, skjønner.

Jeg går i Harstad.

Vi jobber ut fra pbl nå, har hatt to gruppeoppgaver og en enukers gruppeeksamen i år. Mer enn nok, synes det er sånn pes med de gruppene.

Skrev du noe om medik. her i stad? Har dere den 1. året? Vi har den 2. året, heldigvis ferdig med den. Det var et mareritt for meg som hater tall...

Gjest den ekte noor
Skrevet

Okei, skjønner.

Jeg går i Harstad.

Vi jobber ut fra pbl nå, har hatt to gruppeoppgaver og en enukers gruppeeksamen i år. Mer enn nok, synes det er sånn pes med de gruppene.

Skrev du noe om medik. her i stad? Har dere den 1. året? Vi har den 2. året, heldigvis ferdig med den. Det var et mareritt for meg som hater tall...

Ja, vi har den i 1. året. Hadde den for første gang for et par uker siden, men trur jeg strøk på en liten filleting, må jo være 100%...

Gjest 2. årsstud.
Skrevet

Ja, vi har den i 1. året. Hadde den for første gang for et par uker siden, men trur jeg strøk på en liten filleting, må jo være 100%...

Huff da, bedre lykke neste gang da...:)

Hvordan er praskisene lagt opp hos dere da?

Vi har yrkesutøv. med vekt på (re)habilitering og miljøarb. 1. året, vekt på helsearb 2. året og fordypning i miljøarb (valgfritt) 3. året.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Da går du nok i klasse med ei venninne av meg. Hun strøyk hun og stakkar. Lykke til på neste forsøk =)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Huff da, bedre lykke neste gang da...:)

Hvordan er praskisene lagt opp hos dere da?

Vi har yrkesutøv. med vekt på (re)habilitering og miljøarb. 1. året, vekt på helsearb 2. året og fordypning i miljøarb (valgfritt) 3. året.

Førsteåret er vi ute i "hjemme hos-praksis" allerede i oktober, den varer 2 mnd, 3 dager i uka (1 dag skole og 1 dag mappearbeid). Det er litt ymse hva slags brukere man "får" da, kan være alt fra noen som bare er gammel til noen som har kompliserte problemer. Vi er da sammens med brukeren i div. situasjoner, på egenhånd. Vi fikk faktisk bare navn, tlf.nr. og noen få opplysninger, så måtte vi klare resten på egenhånd.

I andre året er det 4 mnd. praksis i kommunale tjenester (boliger, gamlehjem, sykehjem etc.). Der skal vi få erfaring i å behandle medisiner bl.a. Vi skriver og praksisoppg.

Tredjeåret heter praksisen "utviklingarbeid", og varer i 3 mnd. Her får man bl.a. muligheten til å dra utenlands. Flere har vært i Romania og Nepal har jeg hørt. Man velger mere fritt hvor man vil ha praksis, og hva man vil jobbe med ut i fra sine egne interessen innen fagfeltet, og skriver en oppgave som følger dette.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Da går du nok i klasse med ei venninne av meg. Hun strøyk hun og stakkar. Lykke til på neste forsøk =)

Takker:) Trur det blir mange av oss på den neste gitt...

Gjest M.Angelica
Skrevet

Takker:) Trur det blir mange av oss på den neste gitt...

Ja, hun sa det var mange som strøyk på en teit ting dere fikk. En stund siden jeg snakket med henne nå, men hun snakket om at de kanskje skulle klage. Men de har kanskje bare latt den tanken ligge...? =)

Gjest 2. årsstud.
Skrevet

Førsteåret er vi ute i "hjemme hos-praksis" allerede i oktober, den varer 2 mnd, 3 dager i uka (1 dag skole og 1 dag mappearbeid). Det er litt ymse hva slags brukere man "får" da, kan være alt fra noen som bare er gammel til noen som har kompliserte problemer. Vi er da sammens med brukeren i div. situasjoner, på egenhånd. Vi fikk faktisk bare navn, tlf.nr. og noen få opplysninger, så måtte vi klare resten på egenhånd.

I andre året er det 4 mnd. praksis i kommunale tjenester (boliger, gamlehjem, sykehjem etc.). Der skal vi få erfaring i å behandle medisiner bl.a. Vi skriver og praksisoppg.

Tredjeåret heter praksisen "utviklingarbeid", og varer i 3 mnd. Her får man bl.a. muligheten til å dra utenlands. Flere har vært i Romania og Nepal har jeg hørt. Man velger mere fritt hvor man vil ha praksis, og hva man vil jobbe med ut i fra sine egne interessen innen fagfeltet, og skriver en oppgave som følger dette.

Det hørtes jo veldig bra ut!

Vi skriver fagoppgaver etter hver praksis, som har eksamensstatus. Vi kan også dra utenlands, både 2. og 3. årspraksisen, og nå driver jeg faktisk å jobber mot å reise til Ghana i praksis i oktober!

Sitter forøvrig å streeever med refleksjonsnotatet som skal leveres på fredag nå, har fått helt fullstendig skrivesperre, sliter så siiinsykt...

Skal være glad når det blir ferie ja!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Ja, hun sa det var mange som strøyk på en teit ting dere fikk. En stund siden jeg snakket med henne nå, men hun snakket om at de kanskje skulle klage. Men de har kanskje bare latt den tanken ligge...? =)

Ingen har vel klaga offisielt, men prøven var vanskeligere enn de som hadde vært de tre forrige årene, så vi håper på en lettere prøve neste gang:)

Gjest den ekte noor
Skrevet

Det hørtes jo veldig bra ut!

Vi skriver fagoppgaver etter hver praksis, som har eksamensstatus. Vi kan også dra utenlands, både 2. og 3. årspraksisen, og nå driver jeg faktisk å jobber mot å reise til Ghana i praksis i oktober!

Sitter forøvrig å streeever med refleksjonsnotatet som skal leveres på fredag nå, har fått helt fullstendig skrivesperre, sliter så siiinsykt...

Skal være glad når det blir ferie ja!

I 2.års praksisen ser de helst at vi holder oss innenfor kommunegrensene hos oss, men det er vel noen få plasser i Danmark man kan søke på. Vanskelig å reflektere ja, selv i korte notat synes jeg, men blir vel flinkere til det etterhvert, håper jeg iallefall:D

Gjest den ekte noor
Skrevet

Vi var faktisk 84% som strøyk fant jeg ut idag, det var mye!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...