Gå til innhold

CF minnekort - trenger litt hjelp - Citoyen eller andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt dette på åpent forum også, men håper på mer respons her...

Hva er i praksis forskjellen på

Kingston Compact Flash 512MB Elite Pro Type I, 8/10MB Write/read

og

Kingston Compact Flash 512MB Type I, 1.5/6MB Write/read

?

Jeg ser jo det er forskjell i Write/read kapasitet, men hva innebærer det i praksis når kortet brukes i et digitalkamera eller en pda?

Gjest tjohoo
Skrevet

Jeg får liksom en sperre når det står "_Citoyen_ eller andre?" i spørsmål overskrifter..... så da får du vente på Citoyen du.

Gjest eller andre
Skrevet

Jeg får liksom en sperre når det står "_Citoyen_ eller andre?" i spørsmål overskrifter..... så da får du vente på Citoyen du.

Jeg er faktisk enig med deg! Jeg skrev et langt svar i går, minnebrikker er noe jeg har lest en god del om, nemlig. Men så slo det meg før jeg trykte på Send-knappen at å svare på innlegget var som å blande meg opp i en samtale der jeg egentlig ikke var invitert. Så da droppa jeg hele greia.

Skrevet

Jeg er faktisk enig med deg! Jeg skrev et langt svar i går, minnebrikker er noe jeg har lest en god del om, nemlig. Men så slo det meg før jeg trykte på Send-knappen at å svare på innlegget var som å blande meg opp i en samtale der jeg egentlig ikke var invitert. Så da droppa jeg hele greia.

Det var da måte på å gjøre seg vanskelig.

Jeg kan ikke svare på dette spørsmålet, utover det ganske åpenbare at det er forskjellig lese/skrive-hastighet på kortene. Jeg vet ikke hvor mye det vil ha å si i praksis for f.eks et digitalkamera, skjønt jeg tror ikke det vil ha allverdens å si. Har dere andre mer detaljert informasjon, så for all del, slå dere løs.

Gjest eller andre
Skrevet

Jeg kan ikke svare på dette spørsmålet, utover det ganske åpenbare at det er forskjellig lese/skrive-hastighet på kortene. Jeg vet ikke hvor mye det vil ha å si i praksis for f.eks et digitalkamera, skjønt jeg tror ikke det vil ha allverdens å si. Har dere andre mer detaljert informasjon, så for all del, slå dere løs.

Du er selv gjest i denne diskusjonen, så du kan ikke invitere. :-)

Men det har ikke allverden å si, du har rett. Men Elite pro er et bedre kort enn det andre. For å ta kortversjonen av det jeg skrev i går.

Ikke din feil, men det er faktisk jæ*lig irriterende at man skal slenge på nick når man spør spørsmål til alle. Som om bare en duger liksom.

Skrevet

Du er selv gjest i denne diskusjonen, så du kan ikke invitere. :-)

Men det har ikke allverden å si, du har rett. Men Elite pro er et bedre kort enn det andre. For å ta kortversjonen av det jeg skrev i går.

Ikke din feil, men det er faktisk jæ*lig irriterende at man skal slenge på nick når man spør spørsmål til alle. Som om bare en duger liksom.

Det er vel for å lage et blikkfang for å fange oppmerksomheten til en person man tror kan svare på akkurat det spørsmålet. Jeg legger selvsagt lettere merke til spørsmål med nicket mitt i, og vil alltid lese dem, selv om jeg ikke leser alle spørsmål ellers. Så jeg synes ikke det er så rart, egentlig. Men jeg svarer også jevnlig på tråder som har andre nick enn mitt i tittelen, hvis jeg har noe fornuftig å komme med.

Gjest eller andre
Skrevet

Det er vel for å lage et blikkfang for å fange oppmerksomheten til en person man tror kan svare på akkurat det spørsmålet. Jeg legger selvsagt lettere merke til spørsmål med nicket mitt i, og vil alltid lese dem, selv om jeg ikke leser alle spørsmål ellers. Så jeg synes ikke det er så rart, egentlig. Men jeg svarer også jevnlig på tråder som har andre nick enn mitt i tittelen, hvis jeg har noe fornuftig å komme med.

Litt av poenget mitt er at når man ser andres nick i en overskrift, så er det lett å få motsatt effekt enn av om man ser sitt eget nick. "OK, det angår ikke meg, så da leser jeg ikke." På den måten er det lett at man ikke får svar fra de som egentlig kunne svaret på akkurat det man spør om.

Skrevet

Hvilken del av "eller andre" var vanskelig å forstå?

Skrevet

Hvilken del av "eller andre" var vanskelig å forstå?

Gjest tjohoo
Skrevet

Det har da ikke en dritt med å "gjøre seg vanskelig". Jeg forsøker bare å belyse noe som jeg, og flere, synes er litt "uheldig".

Men nå kan du se at det er ikke alt du kan svare på. Og jeg synes heller ikke at noen kan forvente det heller. Så hvorfor i h"#%¤& må den som spør skrive Citoyen i overskriften? Dette forumet er da åpent for alle! Det hjelper foresten ikke en dritt å legge til "eller andre".

Det har heller ingen hensikt å legge inn nicket i overskriften for å tiltrekke oppmerksomheten, for Citoyen leser jo alle dataspørsmålene uansett.

Skrevet

I praksis vil det si at kameraet blir raskere ferdig med å skrive bildene til kortet.

Om forskjellen er så stor at du merker det tror jeg vil variere litt etter behov/kamera/individet.

Skrevet

Det har da ikke en dritt med å "gjøre seg vanskelig". Jeg forsøker bare å belyse noe som jeg, og flere, synes er litt "uheldig".

Men nå kan du se at det er ikke alt du kan svare på. Og jeg synes heller ikke at noen kan forvente det heller. Så hvorfor i h"#%¤& må den som spør skrive Citoyen i overskriften? Dette forumet er da åpent for alle! Det hjelper foresten ikke en dritt å legge til "eller andre".

Det har heller ingen hensikt å legge inn nicket i overskriften for å tiltrekke oppmerksomheten, for Citoyen leser jo alle dataspørsmålene uansett.

Årsaken til at jeg skrev det slik er at jeg ikke fikk svar på det første spørsmålet jeg la ut - identisk overskrift og tekst, men da på åpent forum. Og det hastet litt å få svar, for jeg skulle helst bestilt dette kortet så snart som mulig for å rekke å få det før jeg drar på ferie i neste uke.

Skjønner fortsatt ikke grunnen til å lage en så stor sak ut av ingenting...

Skrevet

I praksis vil det si at kameraet blir raskere ferdig med å skrive bildene til kortet.

Om forskjellen er så stor at du merker det tror jeg vil variere litt etter behov/kamera/individet.

OK, takk for svar. :-)

Skrevet

Årsaken til at jeg skrev det slik er at jeg ikke fikk svar på det første spørsmålet jeg la ut - identisk overskrift og tekst, men da på åpent forum. Og det hastet litt å få svar, for jeg skulle helst bestilt dette kortet så snart som mulig for å rekke å få det før jeg drar på ferie i neste uke.

"Identisk overskrift" var feil formulering, identisk, med unntak av henvisning til nick.

Jeg fikk altså IKKE noe svar på eksakt samme spm. på åpent forum.

Jeg går ut fra at de fleste som svarer på dataforumet også svarer på åpent og vice versa, evt. fra 100 nyeste. Så jeg følte bare behov for å "fiske" litt ekstra etter noens respons.

Gjest eller andre
Skrevet

Du skrev til Citoyen:

Men nå kan du se at det er ikke alt du kan svare på. Og jeg synes heller ikke at noen kan forvente det heller.

Rettelse:

Men nå kan DOLERNE se at det er ikke alt du kan svare på. Og jeg synes heller ikke at noen kan forvente det heller.

Bortsett fra det ser jeg jo at du og jeg er enige når det gjelder dette med nick i overskriften. Syns mick i overskrift hører hjemme i en beskjed som er direkte til vedkommende og ingen andre.

Gjest eller andre
Skrevet

"Og det hastet litt å få svar, for jeg skulle helst bestilt dette kortet så snart som mulig for å rekke å få det før jeg drar på ferie i neste uke."

Si meg, tror du Citoyen bor inne på dataforumet eller?

Skrevet

Nei, jeg leser ikke alle dataspørsmålene. Så var den myten avkreftet...

Skrevet

"Og det hastet litt å få svar, for jeg skulle helst bestilt dette kortet så snart som mulig for å rekke å få det før jeg drar på ferie i neste uke."

Si meg, tror du Citoyen bor inne på dataforumet eller?

Ja, gjør hun ikke det da?

;-)

Gjest tjohoo
Skrevet

Nei, jeg leser ikke alle dataspørsmålene. Så var den myten avkreftet...

Sitat Citoyen: "Nei, jeg leser ikke alle dataspørsmålene. Så var den myten avkreftet...", sitat slutt.

Ok, men er det ikke da litt rart at du har svart i NESTEN alle spørsmålene? ;-)

Gjest tror jeg
Skrevet

Sitat Citoyen: "Nei, jeg leser ikke alle dataspørsmålene. Så var den myten avkreftet...", sitat slutt.

Ok, men er det ikke da litt rart at du har svart i NESTEN alle spørsmålene? ;-)

Er du kranglete nå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...