Gå til innhold

CF minnekort - trenger litt hjelp - Citoyen eller andre?

Anbefalte innlegg

Gjest tjohoo
Skrevet

Er du kranglete nå?

Ja, nå er jeg kranglete ;-)

Skrevet

Sitat Citoyen: "Nei, jeg leser ikke alle dataspørsmålene. Så var den myten avkreftet...", sitat slutt.

Ok, men er det ikke da litt rart at du har svart i NESTEN alle spørsmålene? ;-)

Av elleve tråder på denne siden har jeg svart i seks av dem, altså omtrent halvparten. En av disse trådene (dvs denne) ville jeg verken lest eller svart på dersom ikke navnet mitt sto i overskriften, ettersom jeg ikke kan noe særlig om CF minnekort.

Gjest alle andre
Skrevet

Av elleve tråder på denne siden har jeg svart i seks av dem, altså omtrent halvparten. En av disse trådene (dvs denne) ville jeg verken lest eller svart på dersom ikke navnet mitt sto i overskriften, ettersom jeg ikke kan noe særlig om CF minnekort.

"En av disse trådene (dvs denne) ville jeg verken lest eller svart på dersom ikke navnet mitt sto i overskriften, ettersom jeg ikke kan noe særlig om CF minnekort."

Men det er noe rart med enkelte her DOL når de tror at det _alltid_ finnes en eller annen her som kan svare på det man spør om styggfort. Hvis ingen svarer innen en time, så må man på død og liv begynne å mase eller legge inn spørsmålet flere ganger eller flere steder.

Min teori er at om man er veldig spesifikk på hva man er ute etter i overskriften, så svarer de som kan noe, tror de kan noe, er interesserte i emnet osv. Mange er på langt nær flinke nok til å få frem hva de vil i overskriften.

Og så er det vel sånn at ikke alle "bor" her inne og sitter parate til å svare med en gang, men svar får man før eller siden om en eller annen kan noe om det man spør om.

Det _kan_ faktisk også hende at ingen bryr seg om akkurat det emnet du spør om, og da hjelper det lite å mase om det samme flere ganger. Det er fort gjort å hoppe over en tråd om den ser ut til å være myntet på en spesiell, i dette tilfellet du.

Og sannelig er det godt å se at du ikke kan alt innen data, du også! ;-)

Gjest alle andre
Skrevet

Hvilken del av "eller andre" var vanskelig å forstå?

Hva er det ved å påkalle oppmerksomheten med overskriften på en måte som fanger interesse du ikke skjønte?

Skrevet

"En av disse trådene (dvs denne) ville jeg verken lest eller svart på dersom ikke navnet mitt sto i overskriften, ettersom jeg ikke kan noe særlig om CF minnekort."

Men det er noe rart med enkelte her DOL når de tror at det _alltid_ finnes en eller annen her som kan svare på det man spør om styggfort. Hvis ingen svarer innen en time, så må man på død og liv begynne å mase eller legge inn spørsmålet flere ganger eller flere steder.

Min teori er at om man er veldig spesifikk på hva man er ute etter i overskriften, så svarer de som kan noe, tror de kan noe, er interesserte i emnet osv. Mange er på langt nær flinke nok til å få frem hva de vil i overskriften.

Og så er det vel sånn at ikke alle "bor" her inne og sitter parate til å svare med en gang, men svar får man før eller siden om en eller annen kan noe om det man spør om.

Det _kan_ faktisk også hende at ingen bryr seg om akkurat det emnet du spør om, og da hjelper det lite å mase om det samme flere ganger. Det er fort gjort å hoppe over en tråd om den ser ut til å være myntet på en spesiell, i dette tilfellet du.

Og sannelig er det godt å se at du ikke kan alt innen data, du også! ;-)

Litt på siden av tema, men:

Grunnen til at jeg kan svare på så mye her inne er ikke at jeg har alle svarene i hodet, men at jeg kan nok til å bruke nettet på en fornuftig måte for å finne og tolke den nødvendige informasjonen. Om jeg gidder å svare eller ikke er som regel en vurdering av hvor mye tid det vil ta meg å finne fram til informasjonen, sett opp mot hvor interessant jeg synes temaet er (slik at jeg har egeninteresse av å finne ut av det).

Med andre ord, kunsten er ikke å kunne alt, men å ha evner og interesse til å lete fram informasjon når man får behov for den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...