Gjest tjohoo Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Er du kranglete nå? Ja, nå er jeg kranglete ;-) 0 Siter
citoyen Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Sitat Citoyen: "Nei, jeg leser ikke alle dataspørsmålene. Så var den myten avkreftet...", sitat slutt. Ok, men er det ikke da litt rart at du har svart i NESTEN alle spørsmålene? ;-) Av elleve tråder på denne siden har jeg svart i seks av dem, altså omtrent halvparten. En av disse trådene (dvs denne) ville jeg verken lest eller svart på dersom ikke navnet mitt sto i overskriften, ettersom jeg ikke kan noe særlig om CF minnekort. 0 Siter
Gjest alle andre Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Av elleve tråder på denne siden har jeg svart i seks av dem, altså omtrent halvparten. En av disse trådene (dvs denne) ville jeg verken lest eller svart på dersom ikke navnet mitt sto i overskriften, ettersom jeg ikke kan noe særlig om CF minnekort. "En av disse trådene (dvs denne) ville jeg verken lest eller svart på dersom ikke navnet mitt sto i overskriften, ettersom jeg ikke kan noe særlig om CF minnekort." Men det er noe rart med enkelte her DOL når de tror at det _alltid_ finnes en eller annen her som kan svare på det man spør om styggfort. Hvis ingen svarer innen en time, så må man på død og liv begynne å mase eller legge inn spørsmålet flere ganger eller flere steder. Min teori er at om man er veldig spesifikk på hva man er ute etter i overskriften, så svarer de som kan noe, tror de kan noe, er interesserte i emnet osv. Mange er på langt nær flinke nok til å få frem hva de vil i overskriften. Og så er det vel sånn at ikke alle "bor" her inne og sitter parate til å svare med en gang, men svar får man før eller siden om en eller annen kan noe om det man spør om. Det _kan_ faktisk også hende at ingen bryr seg om akkurat det emnet du spør om, og da hjelper det lite å mase om det samme flere ganger. Det er fort gjort å hoppe over en tråd om den ser ut til å være myntet på en spesiell, i dette tilfellet du. Og sannelig er det godt å se at du ikke kan alt innen data, du også! ;-) 0 Siter
Gjest alle andre Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Hvilken del av "eller andre" var vanskelig å forstå? Hva er det ved å påkalle oppmerksomheten med overskriften på en måte som fanger interesse du ikke skjønte? 0 Siter
citoyen Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 "En av disse trådene (dvs denne) ville jeg verken lest eller svart på dersom ikke navnet mitt sto i overskriften, ettersom jeg ikke kan noe særlig om CF minnekort." Men det er noe rart med enkelte her DOL når de tror at det _alltid_ finnes en eller annen her som kan svare på det man spør om styggfort. Hvis ingen svarer innen en time, så må man på død og liv begynne å mase eller legge inn spørsmålet flere ganger eller flere steder. Min teori er at om man er veldig spesifikk på hva man er ute etter i overskriften, så svarer de som kan noe, tror de kan noe, er interesserte i emnet osv. Mange er på langt nær flinke nok til å få frem hva de vil i overskriften. Og så er det vel sånn at ikke alle "bor" her inne og sitter parate til å svare med en gang, men svar får man før eller siden om en eller annen kan noe om det man spør om. Det _kan_ faktisk også hende at ingen bryr seg om akkurat det emnet du spør om, og da hjelper det lite å mase om det samme flere ganger. Det er fort gjort å hoppe over en tråd om den ser ut til å være myntet på en spesiell, i dette tilfellet du. Og sannelig er det godt å se at du ikke kan alt innen data, du også! ;-) Litt på siden av tema, men: Grunnen til at jeg kan svare på så mye her inne er ikke at jeg har alle svarene i hodet, men at jeg kan nok til å bruke nettet på en fornuftig måte for å finne og tolke den nødvendige informasjonen. Om jeg gidder å svare eller ikke er som regel en vurdering av hvor mye tid det vil ta meg å finne fram til informasjonen, sett opp mot hvor interessant jeg synes temaet er (slik at jeg har egeninteresse av å finne ut av det). Med andre ord, kunsten er ikke å kunne alt, men å ha evner og interesse til å lete fram informasjon når man får behov for den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.