Gå til innhold

Samarbeide om prosjekt

Anbefalte innlegg

Gjest logg1
Skrevet

Er det noen som studerer her, eller som har tidligere erfaring med skriving av prosjekt?

Jeg behøver noen tips, råd for hvordan jeg bør håndtere en kinkig sak.

Jeg har/skulle ha samarbeidet med to andre om et prosjekt dette semesteret. Oppgava fikk vi i desember, så vi har hatt god tid. I mars begynte jeg å mase om vi ikke snart skulle møtes for å snakke om prosjektet. Vi møttes to ganger, fordelte noen oppgaver - og det har vært det. Ellers har vi snakka litt sammen på mail og msn.

Vi leverte prosjektet for noen dager siden. Før innlevering sa den ene at vi andre bare kunne hvile oss, fordi den ene bor et stykke unna, og den andre har omsorg for barn alene. Dette har resultert i at den ene har skrevet hele prosjektet alene. Nå sitter jeg her da, og vet ikke engang hva vedkommende har drøftet i oppgaven.

Jeg snakket med tredje part på gruppa, tidligere. Men det virket som vedk. følte at alt gikk på skinner. Og jeg tenkte at da er det sikkert meg det er noe feil med.

I kveld var det en i klassen min som tipset meg om vedk.hjemmeside. (den som har skrevet alt) og når jeg leser der, så er det bare syting, om hvor lite samarbeidsvillig vi andre har vært. Oppgava ble ikke helt ferdig ol. fordi det var et frafall på gruppa.

Jeg er så sjokkert - blir helt handlingslammet. Om en uke skal jeg ha eksamen, og skal forsvare et prosjekt jeg ikke har vært med å drøfte engang.

Hva gjør jeg nå da??

Bør nok ta kontakt med veileder, snarest og legge frem fakta på bordet. Men er redd det vil slå tilbake på meg.

Evt.

Ta kontakt med vedk. og konfrontere den med at jeg vet hva som står på hjemmesiden, og at han/hun må innrømme at hun har gjort alt selv, eller så kommer jeg til å gjøre det.

Fy f........

Skrevet

Der ser man viktigheten av å ha klare rammer og streite avtaler (som Frank i Elling-bøkene sier). Selv om man bare er tre stykker på et prosjekt, bør det være definerte roller, bl.a én person som har ansvaret for å samordne arbeidet og ha oversikten.

Jeg har selv endt opp med å skrive en hel oppgave alene, men det har vært fordi de jeg har arbeidet sammen med har vært totalt kunnskapsløse og fullstendig uten kompetanse. Slikt er aldri lett, men jeg tror nok at å snakke med veilederen er smart. Jeg ville ihvertfall aldri satt navnet mitt på en besvarelse jeg ikke kjente inn og ut.

".................................."

Skrevet

Ta i hvertfall kontakt med veilederen og forklar saken. Hvis du skal skrive prosjekt igjen, sørg for å mase og mase til du vet alt hva som foregår og krev inflytelse. Ikke gå med på noe du ikke liker.

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Ta i hvertfall kontakt med veilederen og forklar saken. Hvis du skal skrive prosjekt igjen, sørg for å mase og mase til du vet alt hva som foregår og krev inflytelse. Ikke gå med på noe du ikke liker.

Hva med å konfrontere forfatteren av hjemmesiden med det h*n har skrevet der da? Det er, etter det du forteller, ikke sant. Du må jo i tillegg få lese gjennom og være med på siste finish av oppgaven så du kan være med og forsvare den!

Kontakte veileder for å får råd og, ja, veiliedning, ville jeg også gjort.

Gjest logg1
Skrevet

Hva med å konfrontere forfatteren av hjemmesiden med det h*n har skrevet der da? Det er, etter det du forteller, ikke sant. Du må jo i tillegg få lese gjennom og være med på siste finish av oppgaven så du kan være med og forsvare den!

Kontakte veileder for å får råd og, ja, veiliedning, ville jeg også gjort.

Nei, det er f.....meg ikke sant. Og ja, jeg skal kontakte vedkommende i morgen - snakke litt alvor. Og om det ikke hjelper, skal jeg snakke med veileder.

Takk for svar ;-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...