Sofline Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Champignon er noe av det beste jeg vet, så derfor gledet jeg med kjempemasse da jeg åpnet pakken med 250 g ferske champignoner til middagen. Skuffelsen var derfor stor da jeg fikk øye på en lite insekt som kravlet rundt dernede, og jeg turte ikke spise dem. Pakken var godt pakket inn i plast, så insektet må jo ha vært der før pakkinga. Er jeg pysete, ville du spist mat med medfølgende insekt? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Ja, men jeg hadde(dvs typen hadde) tatt ut insektet først.. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Det spørs hva slags innsekt det var. Hvis det var noe ukjent, ville jeg ikke ha spist det. Neppe noe farlig likevel :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Skrevet 25. mai 2005 Ja, men jeg hadde(dvs typen hadde) tatt ut insektet først.. Forståelig... Typen min er hysterisk med hensyn til sånt, jeg tror litt av det har smittet over på meg. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Skrevet 25. mai 2005 Det spørs hva slags innsekt det var. Hvis det var noe ukjent, ville jeg ikke ha spist det. Neppe noe farlig likevel :-) Den var svart og hadde seks ben, den gikk ikke med navneskilt. :-) 0 Siter
Hekta Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 "Pakken var godt pakket inn i plast, så insektet må jo ha vært der før pakkinga." Nå vet jeg ikke hvordan denne egentlig ser ut, men hvis det var pakket inn og lukket, så tror jeg ikke at det insektet hadde levd når du åpna den .... Men jeg ville ikke spist det for å svare på spørsmålet ditt 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Bare hvis maten skulle stekes eller kokes. Ellers ikke. Alternativt ville jeg ha gått tilbake til butikken med den og forlangt pengene tilbake. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 25. mai 2005 Skrevet 25. mai 2005 Den var svart og hadde seks ben, den gikk ikke med navneskilt. :-) )) Nei, det var et nissete svar jeg ga. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Skrevet 25. mai 2005 "Pakken var godt pakket inn i plast, så insektet må jo ha vært der før pakkinga." Nå vet jeg ikke hvordan denne egentlig ser ut, men hvis det var pakket inn og lukket, så tror jeg ikke at det insektet hadde levd når du åpna den .... Men jeg ville ikke spist det for å svare på spørsmålet ditt Den var ikke vakuumpakket, så for et lite insekt er det vel rikelig med luft til et par døgn. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Bare hvis maten skulle stekes eller kokes. Ellers ikke. Alternativt ville jeg ha gått tilbake til butikken med den og forlangt pengene tilbake. Champignon *skal* bearbeides før den spises. Skal ikke spises rå, da er den vel giftig. 0 Siter
hjertebarnet Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Champignon *skal* bearbeides før den spises. Skal ikke spises rå, da er den vel giftig. Hæ? Champingnon er vel ikke giftig. Den has jo i salater i rå tilstand! Du blander nok sammen med en annen type sopp. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Hæ? Champingnon er vel ikke giftig. Den has jo i salater i rå tilstand! Du blander nok sammen med en annen type sopp. http://matportalen.no/Saker/1110534842.32 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.