Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Champignon er noe av det beste jeg vet, så derfor gledet jeg med kjempemasse da jeg åpnet pakken med 250 g ferske champignoner til middagen. Skuffelsen var derfor stor da jeg fikk øye på en lite insekt som kravlet rundt dernede, og jeg turte ikke spise dem. Pakken var godt pakket inn i plast, så insektet må jo ha vært der før pakkinga.

Er jeg pysete, ville du spist mat med medfølgende insekt?

laguna1365380434
Skrevet

Ja, men jeg hadde(dvs typen hadde) tatt ut insektet først..;)

Gjest Rusle
Skrevet

Det spørs hva slags innsekt det var. Hvis det var noe ukjent, ville jeg ikke ha spist det. Neppe noe farlig likevel :-)

Skrevet

Ja, men jeg hadde(dvs typen hadde) tatt ut insektet først..;)

Forståelig... Typen min er hysterisk med hensyn til sånt, jeg tror litt av det har smittet over på meg.

Skrevet

Det spørs hva slags innsekt det var. Hvis det var noe ukjent, ville jeg ikke ha spist det. Neppe noe farlig likevel :-)

Den var svart og hadde seks ben, den gikk ikke med navneskilt. :-)

Skrevet

"Pakken var godt pakket inn i plast, så insektet må jo ha vært der før pakkinga."

Nå vet jeg ikke hvordan denne egentlig ser ut, men hvis det var pakket inn og lukket, så tror jeg ikke at det insektet hadde levd når du åpna den ....

Men jeg ville ikke spist det for å svare på spørsmålet ditt

hjertebarnet
Skrevet

Bare hvis maten skulle stekes eller kokes. Ellers ikke.

Alternativt ville jeg ha gått tilbake til butikken med den og forlangt pengene tilbake.

Gjest Rusle
Skrevet

Den var svart og hadde seks ben, den gikk ikke med navneskilt. :-)

:o))

Nei, det var et nissete svar jeg ga.

Skrevet

"Pakken var godt pakket inn i plast, så insektet må jo ha vært der før pakkinga."

Nå vet jeg ikke hvordan denne egentlig ser ut, men hvis det var pakket inn og lukket, så tror jeg ikke at det insektet hadde levd når du åpna den ....

Men jeg ville ikke spist det for å svare på spørsmålet ditt

Den var ikke vakuumpakket, så for et lite insekt er det vel rikelig med luft til et par døgn.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Bare hvis maten skulle stekes eller kokes. Ellers ikke.

Alternativt ville jeg ha gått tilbake til butikken med den og forlangt pengene tilbake.

Champignon *skal* bearbeides før den spises. Skal ikke spises rå, da er den vel giftig.

hjertebarnet
Skrevet

Champignon *skal* bearbeides før den spises. Skal ikke spises rå, da er den vel giftig.

Hæ? Champingnon er vel ikke giftig. Den has jo i salater i rå tilstand!

Du blander nok sammen med en annen type sopp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...