Gå til innhold

Dere som har slik peil på mat..

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

..Er det sunt, usunt eller helt nøytralt og intetsigende å spise pickles og mye sånn syltet og oljet ditt&datt?

Jeg eter slikt hele tiden, limepickles, oliven, chillioliven, marinert hvitløk, småartisjokker, fetapepper, sylteagurker,bananpepper,kapers,jalapenoer, hva som helst av sånnne små snopete ting som gjør skiva mer innbydende.

Gjør de noen forskjell av noe slag? Jeg tipper at de ikke akkurat er så næringsrike, men er de på noen måte skadelige, når vi snakker litt kvanta?

Jeg har lagt merke til at dere virkelig brisker dere i kunnskap om mat&helse..!:-)

Så, hvordan står det egentlig til med alle brødskivers venn, pickelsen? Status : venn eller fiende?

Eller spiller han ingen rolle, fra eller til?

Opplys en uopplyst sørenensens-smørbrød-elsker..!

:-)

Skrevet

Bedre enn sukkertøy i alle fall. Maten blir ikke sunnere av å komme på glass, men usunn blir den ikke (med mindre det er tilsatt masse sukker i laken og du drikker den). Skulle ønske jeg hadde trang til pickels i stedet for lakris.

laguna1365380434
Skrevet

Bedre enn sukkertøy i alle fall. Maten blir ikke sunnere av å komme på glass, men usunn blir den ikke (med mindre det er tilsatt masse sukker i laken og du drikker den). Skulle ønske jeg hadde trang til pickels i stedet for lakris.

Men jeg har trang til begge deler..:-o

Bare at godteriet vet jeg at er usunt så det trenger jeg ikke å spørre dere om..;)

Skrevet

Men jeg har trang til begge deler..:-o

Bare at godteriet vet jeg at er usunt så det trenger jeg ikke å spørre dere om..;)

Hmm... Kanskje du balanserer forbruket ved å spise pickels ved siden av godteriet.. :-) (det er jo lov å håpe)

laguna1365380434
Skrevet

Hmm... Kanskje du balanserer forbruket ved å spise pickels ved siden av godteriet.. :-) (det er jo lov å håpe)

*lol*

Joda, en festkaramell, så en pickles..

Nei, spiser egentlig ikke mere godteri enn gjennomsnittet, tror jeg..

Men antagelig mere pickles..Jeg MÅ liksom bare bygge brødskive, hvis ikke synes jeg den blir så kjedelig..

Og det(og krydder forresten) har jeg ikke peiling på hvor man plasserer henne på ja&neimat hjulet..

Virkelig zipp..

Kanskje det er litt som med spaghetti uten noe? Verken eller, bare tomt magefyll som verken gjør noe for deg eller mot deg?

Det er i allefall det jeg håper.

Skrevet

*lol*

Joda, en festkaramell, så en pickles..

Nei, spiser egentlig ikke mere godteri enn gjennomsnittet, tror jeg..

Men antagelig mere pickles..Jeg MÅ liksom bare bygge brødskive, hvis ikke synes jeg den blir så kjedelig..

Og det(og krydder forresten) har jeg ikke peiling på hvor man plasserer henne på ja&neimat hjulet..

Virkelig zipp..

Kanskje det er litt som med spaghetti uten noe? Verken eller, bare tomt magefyll som verken gjør noe for deg eller mot deg?

Det er i allefall det jeg håper.

Jeg foretrekker pikk fremfor pickles. Bare så det er sagt.

Sunnere er det også.

Gjest Wladimir
Skrevet

Sunnere er det også.

Det er det iallefall ikke - har ennå ikke hørt om noen som har dødd av pickels.

laguna1365380434
Skrevet

Sunnere er det også.

Jo, men det er ikke noe særlig på brødskiva liksom.

;-)

Skrevet

Jo, men det er ikke noe særlig på brødskiva liksom.

;-)

Nei, det er egentlig bedre til dessert.

Men oliven og den slags er sunt, i alle fall. Tror ikke noe av det du nevnte er usunt.

Jeg er også veldig glad i fetaost og oliven. Må alltid ha med det i salater.

laguna1365380434
Skrevet

Nei, det er egentlig bedre til dessert.

Men oliven og den slags er sunt, i alle fall. Tror ikke noe av det du nevnte er usunt.

Jeg er også veldig glad i fetaost og oliven. Må alltid ha med det i salater.

Enig, det er fint som dessert.. Som forrett og forøvrig..;)

Men da stoler jeg på deg og erklærer pickels for sunt. Fint at ikke alt må være usunt!

Skrevet

Bananpepper gir bare 2 treff på google-søk.

Hva er det?

Skrevet

Enig, det er fint som dessert.. Som forrett og forøvrig..;)

Men da stoler jeg på deg og erklærer pickels for sunt. Fint at ikke alt må være usunt!

Ja, du kan skylde på meg hvis du dauer av pickles.

laguna1365380434
Skrevet

Bananpepper gir bare 2 treff på google-søk.

Hva er det?

Å, de må du bare prøve, om du liker sånt..! MMM!

De er sånne syrlige, ikke særlig sterke, gule avlange peppere..Knallgode!

Kommer på glass, bla, fra Trappeys, og du får de på ICA.(og sikkert flere andre steder også..)

laguna1365380434
Skrevet

Ja, du kan skylde på meg hvis du dauer av pickles.

Det skal jeg..Da skal jeg komme å spøke for deg! Hver bidige kveld!

Skrevet

Å, de må du bare prøve, om du liker sånt..! MMM!

De er sånne syrlige, ikke særlig sterke, gule avlange peppere..Knallgode!

Kommer på glass, bla, fra Trappeys, og du får de på ICA.(og sikkert flere andre steder også..)

Liker ikke noe av det andre du nevne igrunn.

Men er det banan eller pepper liksom?

Minner meg om bananketsjup jeg smakte en gang.

laguna1365380434
Skrevet

Det er pepper..Hvorfor den kaller seg bananpepper aner jeg ikke..Kanskje rett og slett fordi den er gul og buet?

Den smaker hvertfall ikke sneven av banan.

*har ikke peil*

Mrs. Wallace
Skrevet

De er kjempegode - men de har "banan" i navnet fordi de kan minne om små bananer, ikke pga smaken.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har litt greie på mat, men pickels er da for faen ikke mat!

You'll neeeever walk alone!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...