Gå til innhold

Har jeg grunn til å bli sur hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Det viktigste er vel at vennen unnskyldte seg, var det noe personlig så var det noe personlig - vennen skal ikke behøve å legge ut i det vide og det brede."

Ja, jeg er helt enig. Det spørs selvfølgelig hva som hindret personen i å ringe. Prøvde å få fram det i det første innlegget jeg skrev å. =)

"Kanskje var det et angstanfall. Kanskje et dødsfall. Kanskje en stygg krangel med kjæresten."

Ja, det kan det være. Og ved sånne ting så skjønner jeg godt at hun ikke ringte. MEN hvis det hadde vært en filleting, så hadde jeg blitt irritert.

"Uansett - jeg ville hvertfall aldri forventet at en venn skulle priopritere meg fremfor personlige forhold - såfremt det er noe som gjentar seg at vedkommende lover å ringe men aldri gir lyd fra seg."

Da er vi forsåvidt enig. Jeg mener at avtaler er til for å holdes. Men hvis noen spesiellt skjer, så tilgir man selvfølgelig.

Venner er venner, ikke klagemurer eller psykologer. De skal ikke nødvendigvis la sine egne problemer vike for å hjelpe en annen!!

Mente ikke å være skarp i det siste innlegget mitt... ;-)

Blir bare så engasjert når det gjelder å ta vare på - og ikke misbruke - venner :-)

Skrevet

Du har mobiltelefon, og trenger ikke "sitte og vente".

Himmel hva dere kjerringer henger dere opp i!

Gjest M.Angelica
Skrevet

"Ja, det kan det være. Og ved sånne ting så skjønner jeg godt at hun ikke ringte. MEN hvis det hadde vært en filleting, så hadde jeg blitt irritert."

Men hvilken rett har du til å avgjøre om vedkommendes grunn var bra nok eller ikke..? Det står ikke engang i at dette er en venn, det står "bekjent". Var jeg Urunde, ville jeg kanskje gått litt i meg selv og lurt på om jeg forlangte for mye av andre.

Men hvilken rett har du til å avgjøre om vedkommendes grunn var bra nok eller ikke..?

Jeg mente vel egentlig rent personlig. Altså, hvis jeg hadde det vanskelig og ventet en tlf fra ei venninne, så hadde jeg blitt irritert om hun brøyt avtalen feks fordi hun vaska huset i stedet. Det var ikke for å dømme hun som det ble skrevet om i hovedinnlegget =)

"Det står ikke engang i at dette er en venn, det står "bekjent". Var jeg Urunde, ville jeg kanskje gått litt i meg selv og lurt på om jeg forlangte for mye av andre."

Ja, jeg er enig. Jeg så bare dette for meg i mitt RL. At jeg hadde det vanskelig også brøyt en god venn av meg en avtale om å ringe. Lever meg kanskje litt for mye inn i dol.;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Mente ikke å være skarp i det siste innlegget mitt... ;-)

Blir bare så engasjert når det gjelder å ta vare på - og ikke misbruke - venner :-)

He he..det går bra det! Tror vi egentlig er enig, men at jeg har uttrykt meg på en måte som kan misforstås =)

Skrevet

He he..det går bra det! Tror vi egentlig er enig, men at jeg har uttrykt meg på en måte som kan misforstås =)

:-)

Skrevet

Det er vel et hovedpoeng at du har det veldig tøft for tiden. Jeg kan godt forstå at du ble skuffet og lei deg. På den andre siden så sier du at hun er en bekjent - i motsetning til en venn. Av en venn ville jeg forventet å høre noe, bekjente er litt fjernere.

En annen vinkling er om du oppnår noe med å være sur på henne?

Gjest '!-o-!'
Skrevet

"Ja, det kan det være. Og ved sånne ting så skjønner jeg godt at hun ikke ringte. MEN hvis det hadde vært en filleting, så hadde jeg blitt irritert."

Men hvilken rett har du til å avgjøre om vedkommendes grunn var bra nok eller ikke..? Det står ikke engang i at dette er en venn, det står "bekjent". Var jeg Urunde, ville jeg kanskje gått litt i meg selv og lurt på om jeg forlangte for mye av andre.

Der er vi helt på nett, du og jeg! Man har ikke noe med det, rett og slett.

Skrevet

Der er vi helt på nett, du og jeg! Man har ikke noe med det, rett og slett.

Hvordan uttaler man nicket ditt? Kan du skrive det med lydskrift?

Det ser veldig morsomt ut. Og jeg håper du skjønner hva jeg mener: Når man leser, uttaler man ordet inni hodet sitt. Jeg leser det som LOL.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Hvordan uttaler man nicket ditt? Kan du skrive det med lydskrift?

Det ser veldig morsomt ut. Og jeg håper du skjønner hva jeg mener: Når man leser, uttaler man ordet inni hodet sitt. Jeg leser det som LOL.

Skarp, du. :-)

Gjest Kverulant i dag
Skrevet

Jeg tenker følgende:

Blir du sur hvis vi skriver at "Ja, du har all grunn til å bli sur"? Lar du være å bli sur hvis vi skriver at "Nei, det er ingen grunn til å bli sur"?

Hvis du kjenner at du blir sur av det som skjedde, ja så mener du vel at du synes du har grunn til å bli sur.

Hvis du kjenner at du ikke blir sur av det som skjedde, så trenger du ihvertfall ikke å sørge for å være det bare for å være sur.

Jeg ville kanskje heller blitt skuffet og litt lei meg.

Men i dag er jeg litt vanskelig.

Gjest Urunde
Skrevet

"Og selv om man har problemer og har behov for å snakke så er det faktisk av og til sånn at venner må prioritere sitt eget liv fremfor ditt."

Sånn er det heldigvis ikke i min vennegjeng. Der støtter vi hverandre når noen har det vanskelig. Hvis jeg skulle ha ringt ei venninne en kveld som har det vanskelig, så måtte jeg ikke absolutt ligge å ha meg akkurat det. Jeg visste jo at jeg skulle ringe.

Den samtalen kan jo være kjempeviktig for den andre, kanskje noe en har gått å venta på og sett fram til. Jeg hater når folk ikke kan holde avtaler, og dette var en klar avtale som hun brøyt.

Og den aller dårligste unnskyldning må ha vært at vedkommende lå og hadde seg.

Slik er det i min vennegjeng også at vi støtttet hverandre. Jeg vil si at det er en forskjell på en kosesamtale du skal ha med en veninne som du glemmer, enn hvis en veninne har det feks veldig tøft psykisk og du vet at det er viktig at noen stiller opp.

Selvfølgelig skal man også tenkte på seg selv, og jeg hadde forstått det om hun hadde sendt en sms og sagt at vi måtte ta samtalen en annen gang fordi noe annet hadde dukket opp. Min veninne opplevde å bli voldtatt for noen år siden og slet en god del psykisk etter det. Jeg syntes da at det var viktig å være forutsigbar mvh til avtaler jeg hadde med henne. Om tiden ikke strakk til, så fikk hun beskjed om det så hun eventuelt kunne ringe noen andre. Å si ifra at noe ikke passet synes jeg har med respekt å gjøre.

Selv har ikke jeg blitt voldtatt men opplevde å stryke på eksamen samme uka som kjæresten gjorde det slutt. Derfor var det ekstra viktig at denne bekjenntskapen eller veninne var klar på avtalen vi hadde.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Slik er det i min vennegjeng også at vi støtttet hverandre. Jeg vil si at det er en forskjell på en kosesamtale du skal ha med en veninne som du glemmer, enn hvis en veninne har det feks veldig tøft psykisk og du vet at det er viktig at noen stiller opp.

Selvfølgelig skal man også tenkte på seg selv, og jeg hadde forstått det om hun hadde sendt en sms og sagt at vi måtte ta samtalen en annen gang fordi noe annet hadde dukket opp. Min veninne opplevde å bli voldtatt for noen år siden og slet en god del psykisk etter det. Jeg syntes da at det var viktig å være forutsigbar mvh til avtaler jeg hadde med henne. Om tiden ikke strakk til, så fikk hun beskjed om det så hun eventuelt kunne ringe noen andre. Å si ifra at noe ikke passet synes jeg har med respekt å gjøre.

Selv har ikke jeg blitt voldtatt men opplevde å stryke på eksamen samme uka som kjæresten gjorde det slutt. Derfor var det ekstra viktig at denne bekjenntskapen eller veninne var klar på avtalen vi hadde.

Jeg er helt enig med deg. Føler med deg, håper det går bedre nå..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...