Gå til innhold

Pinlig, om brenning av CDer

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Hm. Hvordan skal man få sagt hvor lite man vet om arbeidsredskapet sitt ...

Jeg har lært meg det jeg kan om data sjøl, og er helt avhengig av å bruke den (PCen). Klarer meg til daglig fint med den som "skrivemaskin" - og så surfer jeg litt på nettet og slikt. Dette har gått greit til nå.

Men så bytta jeg maskin og fikk fint og moderne utstyr. Da fyren som fixa det forlengst var gått, skjønte jeg at jeg ikke lenger kunne bruke disketter.

Nå sender jeg jobbene jeg gjør elektronisk, så det var ikke SÅ farlig, men.

Jeg får ikke tatt sikkerhetskopier! DET er krise. Jeg skjønner heller ikke hvordan jeg skal få det til.

Jeg har et program som skal gjøre dette, men instruksjonene fins under Hjelp, og det er som de fleste veit tvetydig og bruker termer en ikke forstår.

Er det noe sted på nettet en kan finne ut av hvordan man går fram?

Gjest LucySky
Skrevet

P.S

Glemte å opplyse om at jeg har Windows XP og hjelpegreia heter Nero Start Smart.

D.S

Skrevet

Jeg legger mya av det jeg IKKE kan miste over på cd.

Hvis du er inne der hvor alle mappene ligger, så kan man enkelt og greit merke mappen du vil ha kopi av, og da klikke på noe helt til venstre. Der står noe sånn som brenn over til cd, eller noe i den duren i allefall. Min maskin gjør slike ting veldig enkelt og greit! Og det går raskt! ;o) Lykke til...

Skrevet

Hvis det er å brenne cd'er du ikke klarer så er dette svært enkelt.

Putt en tom cd inn i cd-spilleren. Dermed vil Nero starte seg selv. Gjennom dette programmet velger du filene du vil brenne ut, legger dem til den nye cd'en, og trykker på den røde knappen som heter brenn/skriv eller noe slik.

Skrevet

Disketter er ubrukelig til sikkerhetskopier uansett, de blir avmagnetisert og ødelagt for et godt ord. Har du viktige ting du vil ta vare på, så ta kopi til minst to cder, hvorav en oppbevares i en annen bygning (tilfelle brann).

For å få hjelp med cd-brenningen må du nesten si hvilket program du har. Men det er i utgangspunktet veldig enkelt - start CD-brenne-programmet, dra filene du vil brenne over på CDen, og klikk på brenne-knappen.

Skrevet

Hvis det er å brenne cd'er du ikke klarer så er dette svært enkelt.

Putt en tom cd inn i cd-spilleren. Dermed vil Nero starte seg selv. Gjennom dette programmet velger du filene du vil brenne ut, legger dem til den nye cd'en, og trykker på den røde knappen som heter brenn/skriv eller noe slik.

Om Nero starter av seg selv avhenger av om Nero er installert :) Nero er bare ett av mange forskjellige CD-brenne-programmer.

Gjest LucySky
Skrevet

Om Nero starter av seg selv avhenger av om Nero er installert :) Nero er bare ett av mange forskjellige CD-brenne-programmer.

Tusen takk for svarene!

Nå skal jeg bare vente til jeg ikke er så overarbeidet og forbanna - SÅ skal jeg jagu meg prøve.

Skrevet

Disketter er ubrukelig til sikkerhetskopier uansett, de blir avmagnetisert og ødelagt for et godt ord. Har du viktige ting du vil ta vare på, så ta kopi til minst to cder, hvorav en oppbevares i en annen bygning (tilfelle brann).

For å få hjelp med cd-brenningen må du nesten si hvilket program du har. Men det er i utgangspunktet veldig enkelt - start CD-brenne-programmet, dra filene du vil brenne over på CDen, og klikk på brenne-knappen.

Hun har skrevet (i et svar til seg selv) at hun har Nero.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nytt og mordrne utstyr tilsier at du har USB. Minnepinne er et svært godt alternativ til diskett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...