Gå til innhold

Hemmoride

Anbefalte innlegg

Gjest hemsk hemorride
Skrevet

Hei

I går oppdaget jeg en mycket stor (gigantisk) hemmoride i bakenden min.

Har blødd i mange år, men aldri gjort noe med det, da jeg har forstått at det ikke har vært noe galt.

Bør jeg allikevel oppsøke legen når hemmoriden var så stor. Omkretsen var på størrelse med et egg.

Skrevet

Tror du bør oppsøke legen ja. Vil ikke en så stor hemorride blokkere endetarmen din?

Gjest hemsk hemmoride
Skrevet

Tror du bør oppsøke legen ja. Vil ikke en så stor hemorride blokkere endetarmen din?

Det tror jeg den gjorde i går, eller så presset jeg den bare ut.

Tror rumpehullet er normalt til vanlig, men jeg har merket at der er ...hva skal jeg si?...... ujevn, litt hard hud, når jeg tar omkring hullet. Har klødd en del i det siste.

Skrevet

Det tror jeg den gjorde i går, eller så presset jeg den bare ut.

Tror rumpehullet er normalt til vanlig, men jeg har merket at der er ...hva skal jeg si?...... ujevn, litt hard hud, når jeg tar omkring hullet. Har klødd en del i det siste.

For mindre hemorrider kan man prøve å behandle seg selv med remedier fra apoteket, men en som er så stor bør nok ses på av lege. Husk at den er blodfylt, det er en utposning på en blodåre.

Innvendige hemorrider som popper ut bør trykkes inn igjen. Bruk f.eks engangshansker. Før den trykkes inn kan du prøve å redusere str på den ved å legge på is (pakk isen inn i en tynn klut el.l) og ligg på magen med rompa i været en 20 min tid.

...Har vært gravid jeg, skjønner du.... ;-) fikk en druestor hemorride etter fødsel, men etter litt isiig og tilbakedytting, skrumpet den in.

Gjest hemsk hemmoride
Skrevet

For mindre hemorrider kan man prøve å behandle seg selv med remedier fra apoteket, men en som er så stor bør nok ses på av lege. Husk at den er blodfylt, det er en utposning på en blodåre.

Innvendige hemorrider som popper ut bør trykkes inn igjen. Bruk f.eks engangshansker. Før den trykkes inn kan du prøve å redusere str på den ved å legge på is (pakk isen inn i en tynn klut el.l) og ligg på magen med rompa i været en 20 min tid.

...Har vært gravid jeg, skjønner du.... ;-) fikk en druestor hemorride etter fødsel, men etter litt isiig og tilbakedytting, skrumpet den in.

Jeg har ikke vært gravid, men da jeg satt på do i går fann jeg ut hvordan det er å føde :0)

Skrevet

Jeg har ikke vært gravid, men da jeg satt på do i går fann jeg ut hvordan det er å føde :0)

.. Bortsett fra at du legger egg, da.. ;-)

Sorry, dårlig humor!!

Gjest hemsk hemmoride
Skrevet

Sorry, dårlig humor!!

haha, egg? nei, dette var mer som saueskit :o)

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er fremfall av tarmen da? Jeg synes absolutt du skulle ta deg en tur til legen.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Med en slik strørrelse på hemorida, så tror jeg nok jeg hadde kommet meg ganske så raskt til legen.

Skrevet

Sorry, dårlig humor!!

Men du er på beina, skjønner jeg? Forkjølelsen har ikke sendt deg i bakken?

Skrevet

Men du er på beina, skjønner jeg? Forkjølelsen har ikke sendt deg i bakken?

Er i flott form, hoster litt, men halsen kjennes bra. Hjalp kanskje med hvitløk i nesa likevel ;-)

Skrevet

Er i flott form, hoster litt, men halsen kjennes bra. Hjalp kanskje med hvitløk i nesa likevel ;-)

Det skal du ikke se bort fra.

Sitter du fortsatt med hvitløksbåter i nesa?

Skrevet

Det skal du ikke se bort fra.

Sitter du fortsatt med hvitløksbåter i nesa?

Nei, selv ikke Wenche Foss ville vel holdt ut det der mer enn en kveld ;-)

Skrevet

Nei, selv ikke Wenche Foss ville vel holdt ut det der mer enn en kveld ;-)

Nei, men hvis du skal på tur på Finnmarksvidda eller i andre myggområder, er det veldig lurt å utstyre seg med hvitløk, f. eks. noen båter under pannebåndet. Det holder myggen unna.

Skrevet

Nei, men hvis du skal på tur på Finnmarksvidda eller i andre myggområder, er det veldig lurt å utstyre seg med hvitløk, f. eks. noen båter under pannebåndet. Det holder myggen unna.

Noteres til neste Finnmarkstur.

Forresten, det holder å reise til hjembygda på østlandet.. ;-)

Skrevet

Noteres til neste Finnmarkstur.

Forresten, det holder å reise til hjembygda på østlandet.. ;-)

Det er veldig smart. De mest innpåslitne myggfaenene bryr seg jo ikke om myggsevietter og den slags, dessuten svetter man lett av seg det som smøres på.

Fluesvermer kan også være dritplagsomme på fjellet selv om de ikke stikker. Jeg har faktisk opplevd at det har vært umulig å sette seg ned med mat og drikke på fjelltur p.g.a. aggressive fluesvermer. Som myggmidlene ikke virker på.

Hvitløken, derimot, sies å virke på alle insekter.

Skrevet

Det er veldig smart. De mest innpåslitne myggfaenene bryr seg jo ikke om myggsevietter og den slags, dessuten svetter man lett av seg det som smøres på.

Fluesvermer kan også være dritplagsomme på fjellet selv om de ikke stikker. Jeg har faktisk opplevd at det har vært umulig å sette seg ned med mat og drikke på fjelltur p.g.a. aggressive fluesvermer. Som myggmidlene ikke virker på.

Hvitløken, derimot, sies å virke på alle insekter.

Takk for tips! Lurer på om Wenche er klar over det.

Skrevet

Takk for tips! Lurer på om Wenche er klar over det.

Hun går vel neppe lenger enn til Frognerparken.

Jeg vil tro det er mer nærliggende å lure på om Dronningen er klar over det. Hun er skikkelig fjellsprek.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...