Gjest sjokkert Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 http://www.bt.no/innenriks/article371095 Finnes virkelig slike holdninger ennå, i 2005= 0 Siter
Gjest GA Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 er det mulig? Hvilket århundre lever den mannen i? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Dæggern!:-D Det var jo spreke meninger på den kallen.. Det finnes utentvil enkelte enda..Han i Sverige med "fittstimen" var jo også en av dem. De latterliggjør jo heldigvis seg selv, usjenert og kraftig;) Jeg synes det er verre med folk som klarer å ulle inn tilsvarende kvinnefiendeligheter og holdninger i argumentasjon som faktisk blir kjøpt. Greit det, når folk skyver alle euferismer til side, og driter seg så kraftig ut, uten noen dikkedarier av noe slag. :-) 0 Siter
huufsa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 hehe hørte intervju med han på radioen i dag tidlig... han mener virkelig det han sier! 0 Siter
Goliath Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Skremmende holdning av både denne mannen og ledelsen i bystyret. Visst var det en idiotisk uttalelse, men hvor ble det av ytringsfriheten? 0 Siter
Gjest Signerer her ja! Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ikke rart at man kniper sammen beina hvis man har en mann med sånne holdninger ihvertfall! Schtøgg ærn sikkert å! 0 Siter
favn Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Skremmende holdning av både denne mannen og ledelsen i bystyret. Visst var det en idiotisk uttalelse, men hvor ble det av ytringsfriheten? Ytringsfriheten har da ingen veto innenfor formelle organer. Men du mente kanskje ikke at alt kan framføres av og blant våre folkevalgte i politisk konsituerte sammenhenger? 0 Siter
ariadne Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Dæggern!:-D Det var jo spreke meninger på den kallen.. Det finnes utentvil enkelte enda..Han i Sverige med "fittstimen" var jo også en av dem. De latterliggjør jo heldigvis seg selv, usjenert og kraftig;) Jeg synes det er verre med folk som klarer å ulle inn tilsvarende kvinnefiendeligheter og holdninger i argumentasjon som faktisk blir kjøpt. Greit det, når folk skyver alle euferismer til side, og driter seg så kraftig ut, uten noen dikkedarier av noe slag. :-) Jeg er så enig! Det er mye skumlere med den mer sofistikerte og skjulte kvinnefiendtligheten. Det er egentlig befriende å av og til høre i klartekst noe av det som ligger under. 0 Siter
Goliath Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ytringsfriheten har da ingen veto innenfor formelle organer. Men du mente kanskje ikke at alt kan framføres av og blant våre folkevalgte i politisk konsituerte sammenhenger? I politisk konstituerte sammenhenger har man i utgangspunktet lov og rett til å ytre seg slik man selv finner riktig - og det man uttaler seg om hører til saken som er på dagsordenen. Det er en av de viktigste prinsipper i vårt demokrati. Det forutsetter selvfølgelig at man ikke bryter mot de lover og regler som gjelder. Hvis du mener dette var en riktig avgjørelse av bystyret, så lurer jeg på hva du begrunner det med? 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg er så enig! Det er mye skumlere med den mer sofistikerte og skjulte kvinnefiendtligheten. Det er egentlig befriende å av og til høre i klartekst noe av det som ligger under. Nettopp!:-) 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ikke rart at man kniper sammen beina hvis man har en mann med sånne holdninger ihvertfall! Schtøgg ærn sikkert å! Det er formen, ikke innholdet han klubbet for, sier ordføreren i Kr.sand. Talemåter som funker på puben, funker ikke i styrer og råd. Det er vel greit? Ellers må jeg si at de fleste menn jeg har kjent, innerst inne har ment det som han typen sa. Det har vært (ved siden av økonomi og barneoppdragelse, som jeg ofte har ansett som skinndiskusjoner) det det har vært krangler om i mitt liv. Jeg har slåss for min suverene rett til å ikke ville når jeg ikke vil i hele mitt liv. Som mannen naturligvis har rett til det samme. 0 Siter
favn Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 I politisk konstituerte sammenhenger har man i utgangspunktet lov og rett til å ytre seg slik man selv finner riktig - og det man uttaler seg om hører til saken som er på dagsordenen. Det er en av de viktigste prinsipper i vårt demokrati. Det forutsetter selvfølgelig at man ikke bryter mot de lover og regler som gjelder. Hvis du mener dette var en riktig avgjørelse av bystyret, så lurer jeg på hva du begrunner det med? Jeg sier (mellom linjene) at innenfor et formelt organ (her: politisk forsamling), er det ikke fritt fram å si hva som helst av tull, respektløsheter, diskriminerende meldinger, personlige krenkelser, rasehat osvosvosvosv. uten at det i vårt demokrati ikke får konsekvenser som nedklubbing og forvisning. Det har da ingenting med mangel på ytringsfrihet å gjøre. Ytringsfrihet handler om andre ting. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Mannen har jo steinalderholdninger. Han tror ikke kvinner jobber heller. Når mannen kommer hjem fra jobb sier han ). Men kanskje litt artig likevel slik at man får noe å le av. Jeg er bare så glad for at jeg ikke beveger meg i sånne miljøer og kjenner menn med disse holdningene her. Jeg er visst veldig heldig for jeg kjenner masse oppegående menn og har et godt inntrykk av menn ) 0 Siter
Goliath Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg sier (mellom linjene) at innenfor et formelt organ (her: politisk forsamling), er det ikke fritt fram å si hva som helst av tull, respektløsheter, diskriminerende meldinger, personlige krenkelser, rasehat osvosvosvosv. uten at det i vårt demokrati ikke får konsekvenser som nedklubbing og forvisning. Det har da ingenting med mangel på ytringsfrihet å gjøre. Ytringsfrihet handler om andre ting. Så du mner at dette var et useriøst innlegg fra hans side? Personlig så synes jeg det var klar tale på en måte som ikke kan missforstås, og at det ble fremført på en form som absolutt ikke er noe værre enn hva som er vanlig i slike forum. At man så missliker innholdet er ingen god grunn til å klubbe denne personen ned. 0 Siter
Goliath Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg er så enig! Det er mye skumlere med den mer sofistikerte og skjulte kvinnefiendtligheten. Det er egentlig befriende å av og til høre i klartekst noe av det som ligger under. Helt enig med deg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.