Gå til innhold

Hvilken holdning...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det mulig?

Hvilket århundre lever den mannen i?

laguna1365380434
Skrevet

Dæggern!:-D

Det var jo spreke meninger på den kallen..

Det finnes utentvil enkelte enda..Han i Sverige med "fittstimen" var jo også en av dem.

De latterliggjør jo heldigvis seg selv, usjenert og kraftig;)

Jeg synes det er verre med folk som klarer å ulle inn tilsvarende kvinnefiendeligheter og holdninger i argumentasjon som faktisk blir kjøpt.

Greit det, når folk skyver alle euferismer til side, og driter seg så kraftig ut, uten noen dikkedarier av noe slag.

:-)

Skrevet

hehe

hørte intervju med han på radioen i dag tidlig...

han mener virkelig det han sier!

Skrevet

Skremmende holdning av både denne mannen og ledelsen i bystyret.

Visst var det en idiotisk uttalelse, men hvor ble det av ytringsfriheten?

Gjest Signerer her ja!
Skrevet

Ikke rart at man kniper sammen beina hvis man har en mann med sånne holdninger ihvertfall! Schtøgg ærn sikkert å!

Skrevet

Skremmende holdning av både denne mannen og ledelsen i bystyret.

Visst var det en idiotisk uttalelse, men hvor ble det av ytringsfriheten?

Ytringsfriheten har da ingen veto innenfor formelle organer.

Men du mente kanskje ikke at alt kan framføres av og blant våre folkevalgte i politisk konsituerte sammenhenger?

Skrevet

Dæggern!:-D

Det var jo spreke meninger på den kallen..

Det finnes utentvil enkelte enda..Han i Sverige med "fittstimen" var jo også en av dem.

De latterliggjør jo heldigvis seg selv, usjenert og kraftig;)

Jeg synes det er verre med folk som klarer å ulle inn tilsvarende kvinnefiendeligheter og holdninger i argumentasjon som faktisk blir kjøpt.

Greit det, når folk skyver alle euferismer til side, og driter seg så kraftig ut, uten noen dikkedarier av noe slag.

:-)

Jeg er så enig! Det er mye skumlere med den mer sofistikerte og skjulte kvinnefiendtligheten. Det er egentlig befriende å av og til høre i klartekst noe av det som ligger under.

Skrevet

Ytringsfriheten har da ingen veto innenfor formelle organer.

Men du mente kanskje ikke at alt kan framføres av og blant våre folkevalgte i politisk konsituerte sammenhenger?

I politisk konstituerte sammenhenger har man i utgangspunktet lov og rett til å ytre seg slik man selv finner riktig - og det man uttaler seg om hører til saken som er på dagsordenen.

Det er en av de viktigste prinsipper i vårt demokrati.

Det forutsetter selvfølgelig at man ikke bryter mot de lover og regler som gjelder.

Hvis du mener dette var en riktig avgjørelse av bystyret, så lurer jeg på hva du begrunner det med?

laguna1365380434
Skrevet

Jeg er så enig! Det er mye skumlere med den mer sofistikerte og skjulte kvinnefiendtligheten. Det er egentlig befriende å av og til høre i klartekst noe av det som ligger under.

Nettopp!:-)

Gjest LucySky
Skrevet

Ikke rart at man kniper sammen beina hvis man har en mann med sånne holdninger ihvertfall! Schtøgg ærn sikkert å!

Det er formen, ikke innholdet han klubbet for, sier ordføreren i Kr.sand.

Talemåter som funker på puben, funker ikke i styrer og råd.

Det er vel greit?

Ellers må jeg si at de fleste menn jeg har kjent, innerst inne har ment det som han typen sa.

Det har vært (ved siden av økonomi og barneoppdragelse, som jeg ofte har ansett som skinndiskusjoner) det det har vært krangler om i mitt liv.

Jeg har slåss for min suverene rett til å ikke ville når jeg ikke vil i hele mitt liv. Som mannen naturligvis har rett til det samme.

Skrevet

I politisk konstituerte sammenhenger har man i utgangspunktet lov og rett til å ytre seg slik man selv finner riktig - og det man uttaler seg om hører til saken som er på dagsordenen.

Det er en av de viktigste prinsipper i vårt demokrati.

Det forutsetter selvfølgelig at man ikke bryter mot de lover og regler som gjelder.

Hvis du mener dette var en riktig avgjørelse av bystyret, så lurer jeg på hva du begrunner det med?

Jeg sier (mellom linjene) at innenfor et formelt organ (her: politisk forsamling), er det ikke fritt fram å si hva som helst av tull, respektløsheter, diskriminerende meldinger, personlige krenkelser, rasehat osvosvosvosv. uten at det i vårt demokrati ikke får konsekvenser som nedklubbing og forvisning.

Det har da ingenting med mangel på ytringsfrihet å gjøre. Ytringsfrihet handler om andre ting.

fei1365380229
Skrevet

Mannen har jo steinalderholdninger. Han tror ikke kvinner jobber heller.

Når mannen kommer hjem fra jobb sier han :o).

Men kanskje litt artig likevel slik at man får noe å le av.

Jeg er bare så glad for at jeg ikke beveger meg i sånne miljøer og kjenner menn med disse holdningene her. Jeg er visst veldig heldig for jeg kjenner masse oppegående menn og har et godt inntrykk av menn :o)

Skrevet

Jeg sier (mellom linjene) at innenfor et formelt organ (her: politisk forsamling), er det ikke fritt fram å si hva som helst av tull, respektløsheter, diskriminerende meldinger, personlige krenkelser, rasehat osvosvosvosv. uten at det i vårt demokrati ikke får konsekvenser som nedklubbing og forvisning.

Det har da ingenting med mangel på ytringsfrihet å gjøre. Ytringsfrihet handler om andre ting.

Så du mner at dette var et useriøst innlegg fra hans side?

Personlig så synes jeg det var klar tale på en måte som ikke kan missforstås, og at det ble fremført på en form som absolutt ikke er noe værre enn hva som er vanlig i slike forum.

At man så missliker innholdet er ingen god grunn til å klubbe denne personen ned.

Skrevet

Helt enig med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...