Gå til innhold

Øyelegge i Oslo?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Noen som vet om en bra øyelege for barn i Oslo?

Har hatt en liten ringerunde nå, og enten tar de ikke henvisninger fra fastlege slik at jeg må betale i dyre dommer, eller så har de ikke time før til neste år.

Snuppa er to år og skjeler litt, vil gjerne ha det sjekket :)

Skrevet

Har de virkelig anledning til å ikke ta mot henvisning fra fastlege? De har da fått finansiert et dyrt studium av staten, de fleste av dem! :o

Gjest Persille
Skrevet

Har de virkelig anledning til å ikke ta mot henvisning fra fastlege? De har da fått finansiert et dyrt studium av staten, de fleste av dem! :o

De har tydeligvis det...

På den i Akersgaten aksepterte de faktisk bare henvisninger fra sin egen lege, og han hadde seks mndrs ventetid. Og han er privatlege - så han hadde jeg måttet betale for.

Skrevet

Tar ikke henvisning? Er ikke det nettopp poenget med å få henvisning da?

*rister på hodet*

Skrevet

De har tydeligvis det...

På den i Akersgaten aksepterte de faktisk bare henvisninger fra sin egen lege, og han hadde seks mndrs ventetid. Og han er privatlege - så han hadde jeg måttet betale for.

Kan du spørre fastlegen din? Både om tilgjengelige øyeleger, og om de virkelig har anledning til dette?

Gjest Persille
Skrevet

Kan du spørre fastlegen din? Både om tilgjengelige øyeleger, og om de virkelig har anledning til dette?

Hun sa det jeg måtte regne med lang kø, og at hun ikke ville anbefale noen spesiell, for hun hadde ikke hørt om noen som var spesielt flinke med barn.

Da vi skulle ha testet henne for allergier anbefalte hun en flink lege så jeg tror hun hadde sagt noe om hun visste.

Men jeg skal ringe legesenteret i morgen og spørre om det der med henvisningen, for jeg trodde også det var sånn at de fikk igjen penger så det ikke spilte noen rolle, selv om de er "private" leger. Alle har jo tilbudt meg timer til omlag 600-800,- kroner dersom jeg ville betalt for det.

Colosseumklinikken ba meg fakse henvisningen til dem så de kunne se om hun trengte øyespesialist eller ortopedist, så det er jo ett skritt nærmere :)

Sofies mamma
Skrevet

Hæ? Har du tatt min identitet og datteren min. Dette er jo akkurat som meg. Har vært gjennom det. Men så kom vi til kjempehyggelige Colosseum. De sendte oss direkte til ortoptist Aschehoug uten at vi var på Colosseum ført. Så kom vil øyelege Berg på COlosseum. Begge to var utroli flinke med min datter. Alt dette ordnet seg på 3 uker. Datteren min er også 2 år, skjelte litt. Og nå har hun briller med +4. Ring de jeg har nevn her, så får du goood hjelp.

Sofies mamma
Skrevet

De sa at det var 6 mnd ventetid, men så små barn tar de med en gang. Begeg steder. Stå på litt, så kommer du sikkert inn der vi har vært.

Gjest Persille
Skrevet

Hæ? Har du tatt min identitet og datteren min. Dette er jo akkurat som meg. Har vært gjennom det. Men så kom vi til kjempehyggelige Colosseum. De sendte oss direkte til ortoptist Aschehoug uten at vi var på Colosseum ført. Så kom vil øyelege Berg på COlosseum. Begge to var utroli flinke med min datter. Alt dette ordnet seg på 3 uker. Datteren min er også 2 år, skjelte litt. Og nå har hun briller med +4. Ring de jeg har nevn her, så får du goood hjelp.

Begge de navnene ble nevnt i samtalen ja :)

Skal fakse Berg henvisningen i morgen, så skal han se om hun skal til Aschehaug eller ham :)

Sofies mamma
Skrevet

Begge de navnene ble nevnt i samtalen ja :)

Skal fakse Berg henvisningen i morgen, så skal han se om hun skal til Aschehaug eller ham :)

Berg på Colosseum er dame. Var det ikke Berg hun het da? Eller vet du at det er mann. Det ble virkelig fortgang når jeg fikk kontakt som du skjønner. 3 uker så var alt oppklart og brillene bestilt.

Gjest Persille
Skrevet

Berg på Colosseum er dame. Var det ikke Berg hun het da? Eller vet du at det er mann. Det ble virkelig fortgang når jeg fikk kontakt som du skjønner. 3 uker så var alt oppklart og brillene bestilt.

Snakket ikke med Berg selv, bare en sentralborddame som sa dr. Berg - gikk bare ut fra at det var mann :)

Sofies mamma
Skrevet

Snakket ikke med Berg selv, bare en sentralborddame som sa dr. Berg - gikk bare ut fra at det var mann :)

Neida, det er en svensktalende ung kvinne. Veldig hyggelig og hjelpsom. Når du skal til øyelege kan du be om å få dråpene tilsendt i posten (sånne som vider ut pupllen). Det er vondt å ta de, det svir, så det er greit å ta de hjemme. Dessuten må de virke en halvtime og da slipper dere den halvtimen på venterommet.

Gjest Persille
Skrevet

Neida, det er en svensktalende ung kvinne. Veldig hyggelig og hjelpsom. Når du skal til øyelege kan du be om å få dråpene tilsendt i posten (sånne som vider ut pupllen). Det er vondt å ta de, det svir, så det er greit å ta de hjemme. Dessuten må de virke en halvtime og da slipper dere den halvtimen på venterommet.

Takk for tipset, det skal jeg huske :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...