Gå til innhold

Søknad - med eller uten bilde?

Anbefalte innlegg

Gjest takker for evnt svar
Skrevet

Er det vanlig å ha med bilde i en søknad når man skal søke jobb i en klesbutikk?

Skrevet

Om det er vanlig vet jeg ikke, men det er sikkert ikke så dumt.

Gjest Persille
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men har utlyst en stilling nå - og liker søknad med bilde best. Ca 10% har sendt søknad med bilde...

Synes det er et pluss, men prøv å se litt anstendig ut da :)

Gjest ben reddik fy fasan
Skrevet

Bare hvis du er pen.

Gjest takker for evnt svar
Skrevet

Vet ikke om det er vanlig, men har utlyst en stilling nå - og liker søknad med bilde best. Ca 10% har sendt søknad med bilde...

Synes det er et pluss, men prøv å se litt anstendig ut da :)

Takk for svar. Forresten når jeg skal skrive opp referanser, bør jeg skrive tidligere sjefer og deres tlfnr? Eller adresse? Eller bare navn? Hva er vanlig?

Gjest Persille
Skrevet

Takk for svar. Forresten når jeg skal skrive opp referanser, bør jeg skrive tidligere sjefer og deres tlfnr? Eller adresse? Eller bare navn? Hva er vanlig?

Referanser bør være firma, person og stilling, telefonnummer og så hva slags jobb du hadde der.

Ta bare med referanser som er relevante. At du har gjort en god jobb med å vaske vinduer er ikke relevant om du søker jobb i kassen på Rimi :)

Du bør ha minst to referanser, gjerne flere, men skriv de beste øverst.

Gjest glaice
Skrevet

Husk endelig å spør referansene dine først, om det er greit at du bruker dem, hvis ikke kan det slå negativt ut, at de ikke var forberedt på tlf og spørsmål om deg....

Skrevet

Du oppgir ikke referanser på første søknad.

Derimot så skriver du at: "Referanser oppgis på førespørsel". Når (og om) du blir innkalt til konferanse, så tar du med deg refransene dine på et eget ark.

Da risikerer du ikke at referansene dine blir kontaktet angående en jobb det viser seg at du ikke ønsker. Det vanlige er at referanser ikke blir kontaktet før etter at arbeidsgiver har bestemt seg for hvem de vil tilby jobben. Men er arbeidsgiver uproff, så kan du risikere at de begynner å ringe rundt i hytt og pine. Og du ønsker ikke at referansene dine skal gå lei av å svare på spørsmål i tide og utide.

Og for all del, spør referansene om det er i orden før du fører dem opp!

Skrevet

Send med bilde, så skiller du deg kanskje ut hvis det er mange søkere med de samme kvalifikasjonene.

Skrevet

Referanser bør være firma, person og stilling, telefonnummer og så hva slags jobb du hadde der.

Ta bare med referanser som er relevante. At du har gjort en god jobb med å vaske vinduer er ikke relevant om du søker jobb i kassen på Rimi :)

Du bør ha minst to referanser, gjerne flere, men skriv de beste øverst.

Det kan være relevant hvis vinduspusserarbeidsgiveren kan fortelle at arbeidstakeren alltid møter persis, er en god medarbeider osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...