Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringerike.. Litt ut på bøgda..;)

Jeg liker nebbkjenning godt, synes det er et festlig og illustrerende ord..!

Kom på et par til og, men de er grove, så da styrer jeg meg.

:-)

hehe, på Verdal sier de at de blir "varm" når de blir fulle. Og er "sopin" når de er sultne

• Svar 142
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Osiris

23

• flisa

16

• morsan

8

• lurulf

5

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

hehe, på Verdal sier de at de blir "varm" når de blir fulle. Og er "sopin" når de er sultne

*lol* :-)

Gjest Sunnmøringen
Skrevet

Da vi var på klassetur til Oslo, ble veninnen min spurt av en pen Frognerfrue: "Unnskyld, kunne De si meg hva klokken er?"

Veninna mi svarte: "Ej he kje, men ho hi ho he."

Frognerfrua gapte og gikk fornærmert bort. Veninna mi skjønte ikke reaksjonen og så ut som et spørsmålstegn. Vi andre lo så vi skrek...

For de som måtte være i tvil, så svarte veninna mi: Jeg har ikke (klokke), men hun andre har.

Gjest SilkyTwead
Skrevet

Kjøreld = samleord for servise, bestikk, panner

Tvåge = Klut

Raudeslag = Rød saus

Tverke = være grinete

hi sida = andre siden

hin veien = andre veien

ne = ho

na = han

Samboer bruker:

Matin = sulten

Tua = klut

Klar = Trøtt

kak = Skive

Skrevet

Jeg er også opprinnelig trønder - og snakker både "glemt" trøndersk og østfolddialekt. Hørte et vanvittig artig ord:

KRULFURRURUL :)

Skrevet

Kjøreld = samleord for servise, bestikk, panner

Tvåge = Klut

Raudeslag = Rød saus

Tverke = være grinete

hi sida = andre siden

hin veien = andre veien

ne = ho

na = han

Samboer bruker:

Matin = sulten

Tua = klut

Klar = Trøtt

kak = Skive

samboeren sier vel da også kaffebrød om kaker? :)

Skrevet

Å prakkes med noe: Å streve med noe.

Å preinas med også :)

Gjest Romsdaling
Skrevet

Fole, kjøle - veldig

Låkt - vondt

Kom på noen til:

Klar - sliten

kopptue - kjøkkenklut/fille

ræk - røyk

punni - under

ære - øre

Skrevet

Det høres faktisk ut som det kan være det samme. Jeg ser for meg en tafatt, snørrete unge med fingeren i munnen :o)

Kan også bety feig...

Skrevet

Dæter! Det betyr pupper.

Å dess sæ. Det betyr å sitte på huska.

Visste du det Osiris?

Dæter og geiter!:-)

Og pellekaill - er penis :)

mil1365380270
Skrevet

kjæftdask = en på trynet, dess = huske, klompa = tresko, skåårn = vedskjulet, øns = dust, gølve = slå ned noen, klein = syk, lang i møkkfallet = høy, huggærn = svimmel/ør

Skrevet

kjæftdask = en på trynet, dess = huske, klompa = tresko, skåårn = vedskjulet, øns = dust, gølve = slå ned noen, klein = syk, lang i møkkfallet = høy, huggærn = svimmel/ør

"Lang i møkkfallet" sier svigerfar også - jeg synes det er utrolig vulgært!

Dessuten sier han "Det var bare dannelsen som rant over" hver gang han raper. Og nå nekter sønnen min å si unnskyld lenger når han raper - for Farfar har jo sagt at det heter :"Det var bare dannelsen som rant over". Ikke bare svigermødre som skaper problemer, nei :(

Gjest noen ord
Skrevet

Jille (snill), snåle (litt merkelig og morsom), kneda ("di kneda"=din klossmajor), olla; ikkje oll sånn=ikke olstre slik, baddla=en pakke rulletobakk.

Gjest Romsdaling
Skrevet

Kom på noen til:

Klar - sliten

kopptue - kjøkkenklut/fille

ræk - røyk

punni - under

ære - øre

Dette var ganske så morsomt. Jeg ble sittende å tenke ut flere ord.

Snekje - småkaldt

Druse - slå til (en person)

Blægge - slukne (sovne)

mil1365380270
Skrevet

"Lang i møkkfallet" sier svigerfar også - jeg synes det er utrolig vulgært!

Dessuten sier han "Det var bare dannelsen som rant over" hver gang han raper. Og nå nekter sønnen min å si unnskyld lenger når han raper - for Farfar har jo sagt at det heter :"Det var bare dannelsen som rant over". Ikke bare svigermødre som skaper problemer, nei :(

Det går vel over, men sikkert ikke så gøy så lenge det varer. Ganske idiotisk av bestefaren å holde på sånn.

Det møllfallet-usagnet er særdeles lite pent, er vel ikke noe man slår om seg med til daglig.

Gjest har kjærest fra Rogaland
Skrevet

Jille (snill), snåle (litt merkelig og morsom), kneda ("di kneda"=din klossmajor), olla; ikkje oll sånn=ikke olstre slik, baddla=en pakke rulletobakk.

Eller hva med:

Løye:morsom

Jørs på:gjør med vilje

Lya:høre etter

heile roen: har kontroll

Ikke sikkert dette stemmer ordrett. Er ikke her i fra selv. Stavanger og omeng har så utrolig mange rare ord og uttrykk!! Kjæresten min er der i fra og jeg har lært mye nytt etter jeg ble sammen med han.

Gjest Vekten73
Skrevet

tidig=morsom, bekkalokk=kummelokk

rævedilter=smågutter bakerst i buekorpset

løvang=langkost

Kom ikke på fler i farten

Gjest noen ord
Skrevet

Eller hva med:

Ikke sikkert dette stemmer ordrett. Er ikke her i fra selv. Stavanger og omeng har så utrolig mange rare ord og uttrykk!! Kjæresten min er der i fra og jeg har lært mye nytt etter jeg ble sammen med han.

Ja, her er det mange løgne ord! Driddla=somle.

Skrevet

Eller hva med:

"Gjørs på" brukes på Østlandet også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...