Osiris Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Ringerike.. Litt ut på bøgda.. Jeg liker nebbkjenning godt, synes det er et festlig og illustrerende ord..! Kom på et par til og, men de er grove, så da styrer jeg meg. :-) hehe, på Verdal sier de at de blir "varm" når de blir fulle. Og er "sopin" når de er sultne 0 Siter
laguna1365380434 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 hehe, på Verdal sier de at de blir "varm" når de blir fulle. Og er "sopin" når de er sultne *lol* :-) 0 Siter
Gjest Sunnmøringen Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Da vi var på klassetur til Oslo, ble veninnen min spurt av en pen Frognerfrue: "Unnskyld, kunne De si meg hva klokken er?" Veninna mi svarte: "Ej he kje, men ho hi ho he." Frognerfrua gapte og gikk fornærmert bort. Veninna mi skjønte ikke reaksjonen og så ut som et spørsmålstegn. Vi andre lo så vi skrek... For de som måtte være i tvil, så svarte veninna mi: Jeg har ikke (klokke), men hun andre har. 0 Siter
Gjest SilkyTwead Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Kjøreld = samleord for servise, bestikk, panner Tvåge = Klut Raudeslag = Rød saus Tverke = være grinete hi sida = andre siden hin veien = andre veien ne = ho na = han Samboer bruker: Matin = sulten Tua = klut Klar = Trøtt kak = Skive 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg er også opprinnelig trønder - og snakker både "glemt" trøndersk og østfolddialekt. Hørte et vanvittig artig ord: KRULFURRURUL 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Kjøreld = samleord for servise, bestikk, panner Tvåge = Klut Raudeslag = Rød saus Tverke = være grinete hi sida = andre siden hin veien = andre veien ne = ho na = han Samboer bruker: Matin = sulten Tua = klut Klar = Trøtt kak = Skive samboeren sier vel da også kaffebrød om kaker? 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Å prakkes med noe: Å streve med noe. Å preinas med også 0 Siter
Gjest Romsdaling Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Fole, kjøle - veldig Låkt - vondt Kom på noen til: Klar - sliten kopptue - kjøkkenklut/fille ræk - røyk punni - under ære - øre 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det høres faktisk ut som det kan være det samme. Jeg ser for meg en tafatt, snørrete unge med fingeren i munnen ) Kan også bety feig... 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Dæter! Det betyr pupper. Å dess sæ. Det betyr å sitte på huska. Visste du det Osiris? Dæter og geiter!:-) Og pellekaill - er penis 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 kjæftdask = en på trynet, dess = huske, klompa = tresko, skåårn = vedskjulet, øns = dust, gølve = slå ned noen, klein = syk, lang i møkkfallet = høy, huggærn = svimmel/ør 0 Siter
lurulf Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 kjæftdask = en på trynet, dess = huske, klompa = tresko, skåårn = vedskjulet, øns = dust, gølve = slå ned noen, klein = syk, lang i møkkfallet = høy, huggærn = svimmel/ør "Lang i møkkfallet" sier svigerfar også - jeg synes det er utrolig vulgært! Dessuten sier han "Det var bare dannelsen som rant over" hver gang han raper. Og nå nekter sønnen min å si unnskyld lenger når han raper - for Farfar har jo sagt at det heter :"Det var bare dannelsen som rant over". Ikke bare svigermødre som skaper problemer, nei 0 Siter
Gjest noen ord Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jille (snill), snåle (litt merkelig og morsom), kneda ("di kneda"=din klossmajor), olla; ikkje oll sånn=ikke olstre slik, baddla=en pakke rulletobakk. 0 Siter
Gjest Romsdaling Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Kom på noen til: Klar - sliten kopptue - kjøkkenklut/fille ræk - røyk punni - under ære - øre Dette var ganske så morsomt. Jeg ble sittende å tenke ut flere ord. Snekje - småkaldt Druse - slå til (en person) Blægge - slukne (sovne) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 "Lang i møkkfallet" sier svigerfar også - jeg synes det er utrolig vulgært! Dessuten sier han "Det var bare dannelsen som rant over" hver gang han raper. Og nå nekter sønnen min å si unnskyld lenger når han raper - for Farfar har jo sagt at det heter :"Det var bare dannelsen som rant over". Ikke bare svigermødre som skaper problemer, nei Det går vel over, men sikkert ikke så gøy så lenge det varer. Ganske idiotisk av bestefaren å holde på sånn. Det møllfallet-usagnet er særdeles lite pent, er vel ikke noe man slår om seg med til daglig. 0 Siter
Gjest har kjærest fra Rogaland Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jille (snill), snåle (litt merkelig og morsom), kneda ("di kneda"=din klossmajor), olla; ikkje oll sånn=ikke olstre slik, baddla=en pakke rulletobakk. Eller hva med: Løye:morsom Jørs på:gjør med vilje Lya:høre etter heile roen: har kontroll Ikke sikkert dette stemmer ordrett. Er ikke her i fra selv. Stavanger og omeng har så utrolig mange rare ord og uttrykk!! Kjæresten min er der i fra og jeg har lært mye nytt etter jeg ble sammen med han. 0 Siter
Gjest Vekten73 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 tidig=morsom, bekkalokk=kummelokk rævedilter=smågutter bakerst i buekorpset løvang=langkost Kom ikke på fler i farten 0 Siter
Gjest noen ord Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Eller hva med: Løye:morsom Jørs på:gjør med vilje Lya:høre etter heile roen: har kontroll Ikke sikkert dette stemmer ordrett. Er ikke her i fra selv. Stavanger og omeng har så utrolig mange rare ord og uttrykk!! Kjæresten min er der i fra og jeg har lært mye nytt etter jeg ble sammen med han. Ja, her er det mange løgne ord! Driddla=somle. 0 Siter
Babette Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Eller hva med: Løye:morsom Jørs på:gjør med vilje Lya:høre etter heile roen: har kontroll Ikke sikkert dette stemmer ordrett. Er ikke her i fra selv. Stavanger og omeng har så utrolig mange rare ord og uttrykk!! Kjæresten min er der i fra og jeg har lært mye nytt etter jeg ble sammen med han. "Gjørs på" brukes på Østlandet også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.