Gjest har kjæreste fra Rogaland Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Ja, her er det mange løgne ord! Driddla=somle. He he. Ja. Rølse, er ikke det noe? Graps:søl Ant sist:nest sist "Helte vann ut forbi": sølte vann utenfor (koppen) 0 Siter
Gjest noen ord Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 He he. Ja. Rølse, er ikke det noe? Graps:søl Ant sist:nest sist "Helte vann ut forbi": sølte vann utenfor (koppen) rolse=tulle/tøyse 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det går vel over, men sikkert ikke så gøy så lenge det varer. Ganske idiotisk av bestefaren å holde på sånn. Det møllfallet-usagnet er særdeles lite pent, er vel ikke noe man slår om seg med til daglig. *s* pingler - kult med sånne gammelkarer da! min farfar deklamerte LIKFUNN av Jacob Sande han - - - 0 Siter
Gjest kjæreste fra Rogaland Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 rolse=tulle/tøyse Takk! Jeg får øve meg litt på disse ordene og i tillegg på alle siddisers nasjonalsang; "Tore Tang", så blir det kanskje noe på meg i kveld og 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Kom på noe mer - - - PESSJÆLKA! Det er gummistøvler som man har klippet vekk skaftet på - sånn at det blir en leppe foran - da kan man sneppe dem på seg når man skul bakom huse for å pisse hehe KUKSLIRI er kondom 0 Siter
lurulf Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det går vel over, men sikkert ikke så gøy så lenge det varer. Ganske idiotisk av bestefaren å holde på sånn. Det møllfallet-usagnet er særdeles lite pent, er vel ikke noe man slår om seg med til daglig. Svigerfar bruker faktisk det med møkkfallet konsekvent når han skal beskrive noen med lange ben - spesielt om det er ei lekker berte med lite påkledning... 0 Siter
Gjest noen ord Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Takk! Jeg får øve meg litt på disse ordene og i tillegg på alle siddisers nasjonalsang; "Tore Tang", så blir det kanskje noe på meg i kveld og Hvor er du fra da? Si at han er "jysla skjønne".. 0 Siter
lurulf Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 *s* pingler - kult med sånne gammelkarer da! min farfar deklamerte LIKFUNN av Jacob Sande han - - - Likfunn er jo kultur - det er det ikke å lære barnebarn å være uhøfflige... Likfunn er forøvrig yndlingsdiktet til mannen min også. Jeg har ingen problemer med at han tar den. Hva synes du om ORMESONG - den er jo like makaber 0 Siter
Gjest @riele Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Noen artige der jeg kommer fra (noen mil nord for deg): bættere= kan sammenlignes med "pinadø", faktisk, virkelig eks: æ ska bættere ta dæ! veintle= bekrefter en nektelse, som f.eks "du hi vel itj det du nei veintle" matin= sulten ovlin= vimsete/rotete, urolig 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 Jeg er også opprinnelig trønder - og snakker både "glemt" trøndersk og østfolddialekt. Hørte et vanvittig artig ord: KRULFURRURUL Det har jeg aldri hørt. hva betyr det? 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Likfunn er jo kultur - det er det ikke å lære barnebarn å være uhøfflige... Likfunn er forøvrig yndlingsdiktet til mannen min også. Jeg har ingen problemer med at han tar den. Hva synes du om ORMESONG - den er jo like makaber Hehe - den husker jeg ikke - men jeg kjøpte hele samlingen til min far, etter at farfar døde :-) artig lesning. 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Noen artige der jeg kommer fra (noen mil nord for deg): bættere= kan sammenlignes med "pinadø", faktisk, virkelig eks: æ ska bættere ta dæ! veintle= bekrefter en nektelse, som f.eks "du hi vel itj det du nei veintle" matin= sulten ovlin= vimsete/rotete, urolig jeg er fra Malm - du er sikekrt ikke så langt unna der :-) - ? 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Svigerfar bruker faktisk det med møkkfallet konsekvent når han skal beskrive noen med lange ben - spesielt om det er ei lekker berte med lite påkledning... bruker det jeg også....eller lortfallet. 0 Siter
Gjest @riele Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 jeg er fra Malm - du er sikekrt ikke så langt unna der :-) - ? Rundt der ja sånn ca 0 Siter
flisa Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Det har jeg aldri hørt. hva betyr det? en Krulfurru er en krokete furu - og en rul er en "reilkul" en sånn vorte på treet, altså til sammen : en krulfurrurul er en vorte på en krokete furu. morsomt 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 en Krulfurru er en krokete furu - og en rul er en "reilkul" en sånn vorte på treet, altså til sammen : en krulfurrurul er en vorte på en krokete furu. morsomt Ja det var artig. Har aldri hørt det som trønderord, er det Østfold? 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Skrevet 26. mai 2005 bruker det jeg også....eller lortfallet. Lortfallet brukes i Trondheim også, men ikke så vanlig 0 Siter
Gjest kjæreste fra Rogaland Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Hvor er du fra da? Si at han er "jysla skjønne".. Jeg er fra Møre og Romsdal. Det kan jeg si. Og at det er kjekt. Alt er visst så utrolig kjekt her i Stavanger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.