Gå til innhold

Antivirusprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en bærbar maskin som er en 3-4 år gammel. Grei maskin det, men naturlig nok ikke av de største og sterkeste.

På den er det en stasjon og der er det brukt 1,76 GB. Ledig 3,81 GB. Altså ikke så aller verst full etter min viten.

Farten var grei inntil jeg innstallerte Norton a.v. program på den, nå er den sirup. (jeg har jo min egen racer men den bærbare brukes daglig av partneren)

Noen fortalte meg at Norton gjorde maskinen treg forde programmet oppførte seg som en hønemor. Flott det, men tregheten er jo ikke så sjarmerende da.

Derfor lurte jeg på om dette ville forbedre seg med et annet a.v.program?

Prøvde Avant? på en annen maskin men den var jeg liksom ikke helt fortrolig med da den hadde det med å krølle til ting på maskina.

Har sett på Computer Associates og F.Secure, er det bra a.v.program foreks?

Norton som er på den maskina fulgte med abb. hos Telenor, er disse programmene nødvendigvis bedre enn gratisprogrammer? (de to nevnte er dog prøveprogrammer på 12 mnd.)

Takk.

Skrevet

Jeg har ikke særlig gode erfaringer med Norton. Det er tregt og har det med å klusse ting til på maskinen.

Om du ikke liker Avast kan du kanskje titte på AVG, som er et annet gratisprogram. Det kjører jeg på den maskinen jeg har med Windows på. Maskinen blir ikke brukt noe særlig, så jeg vet ikke helt hvordan programmet påvirker vanlig bruk av maskinen, men det ser nå ut til å oppføre seg pent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...