Gjest billeba73 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Hvor og hvordan kan jeg melde meg inn i den katoslke kirke i Norge? 0 Siter
Gjest billeba73 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 katolske kirke mener jeg, beklager jeg har litt skrivevansker.. 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 På katolsk.no eller om det er en katolsk kirke der du bor. 0 Siter
Gjest det kan du gjøre Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Se om du finner ut av det på www.katolsk.no. Der kan du søke på bispedømme og maile dem og spørre. 0 Siter
Gjest det kan du gjøre Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 På katolsk.no eller om det er en katolsk kirke der du bor. hi hi vi svarte det samme og helt på samme klokkeslett også. 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 hi hi vi svarte det samme og helt på samme klokkeslett også. to sjeler en tanke 0 Siter
Gjest billeba73 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 hi hi vi svarte det samme og helt på samme klokkeslett også. jeg er inne på katolsk.no men jeg leter og leter og finner ikke sted der man melder seg inn 0 Siter
Gjest det kan du gjøre Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 to sjeler en tanke Og det som er rart er at jeg er den som brukte nicket Også opprinnelig trønder i sta. Så ja, to sjeler, en tanke, to trøndere.... *spooky* 0 Siter
Gjest det kan du gjøre Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 jeg er inne på katolsk.no men jeg leter og leter og finner ikke sted der man melder seg inn Men søk på ditt bispedømme og mail og spør hvordan du går fram. 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 jeg er inne på katolsk.no men jeg leter og leter og finner ikke sted der man melder seg inn Se om du finner den nærmeste kirka/menigheten og ta kontakt. 0 Siter
Osiris Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Og det som er rart er at jeg er den som brukte nicket Også opprinnelig trønder i sta. Så ja, to sjeler, en tanke, to trøndere.... *spooky* hehe 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Du må ta kontakt med nærmeste katolske kirke, og snakke med dem. Den gang da jeg tenkte å konvertere fikk jeg beskjed om at jeg måtte gå ca. et år i lære hos kirken, og fikk konvertere når presten mente man var klar for det. 0 Siter
laban Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 jeg er inne på katolsk.no men jeg leter og leter og finner ikke sted der man melder seg inn ER du katolikk, da? Du kan ikke bare melde deg inn. Hvis du skal konvertere, må du først følge et opplegg for det. Deretter blir du opptatt i kirken. Du får sikkert mer info om du kontakter nærmeste menighet, slik de andre anbefaler. 0 Siter
Atene Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Du kan ikke bare melde deg inn. Kontakt nærmeste kirke, og be om undervisning. Det tar et års tid. 0 Siter
Gjest billeba73 Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 katolske kirke mener jeg, beklager jeg har litt skrivevansker.. jeg er katolikk, jeg kommer ikke fra norge, men jeg vil gjerne melde meg inn i den norske katolske kirke fordi jeg bor her. jeg må vel ikke ha undervisning når jeg likevel er katolikk? må jeg sende dokumentasjon for å bevise det da? det synes jeg blir litt vel dumt. 0 Siter
Zarine Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Du har alt fått link til Kyrkja i Norge. På http://www.katolsk.no/norge/ finn du oversikt over alle menighetene i landet. Kontakt den menigheten du høyrer til (kan søke på postnummer og kommunenamn dersom du er usikker) og vis fram dåpsattest frå den katolske menigheten du vart døypt i og evt attest på konfirmasjon dersom du er konfirmert, så skal det gå greit å føre deg inn i "bøkene" sjø! :-) Dersom du ikkje har dåpsattest, så får du sikkert råd frå prest/biskop om kva du skal gjere. Venleg helsing 0 Siter
Gjest Hilsen en katolikk Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Du kan ikke bare melde deg inn i den katolske kirke, som noen ganske riktig skriver under her. Du må gå i lære et års tid eller mer, før du konverterer. Ring nærmeste katolske kirke og spør om når og hvordan undervisningen foregår der du bor. Noen ganger skjer det i gruppe, andre ganger går man individuelt hos en pater. Når du har gått i undervisning et års tid, må du skrive et brev til den katolske biskopen og fortelle litt om deg selv, og be om å få bli opptatt i kirken. Selve opptakelsen er en høytidelig handling som likner litt på konfirmasjon. Du må også ha en fadder. Det er for øvrig kun de som har konvertert som har lov til å gå til kommunion (nattverd) i den katolske kirke. Lykke til! 0 Siter
Gjest Hilsen en katolikk Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 jeg er katolikk, jeg kommer ikke fra norge, men jeg vil gjerne melde meg inn i den norske katolske kirke fordi jeg bor her. jeg må vel ikke ha undervisning når jeg likevel er katolikk? må jeg sende dokumentasjon for å bevise det da? det synes jeg blir litt vel dumt. Jeg leste ikke dette før jeg svarte deg ovenfor. Nei hvis du er katolikk allerede, trenger du ikke gå i lære. Men du må nok ha et bevis på at du er katolikk ja, i form av din katolske dåpsattest. Ta en telefon til prestekontoret og spør. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.