ariadne Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg ser det er mange i samme båt. Jeg selv får heller ikke gi blod... Jeg har allergi mot pencilin... Og jeg har en relativt stor tatoo... Vi som virkelig vil gi blod får ikke lov... Men organer kan jeg gi bort da. Hva er forskjellen!? Blir ikke blod blandet? Det blir ikke organer. 0 Siter
Gjest neitakkdu Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg ville ikke hatt blod fra en eks-narkoman! 0 Siter
Gjest mij Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Så jeg kan heller ikke gi blod fordi jeg røyka litt hasj på Roskilde i '95? 0 Siter
Gjest ikke-blodgiver Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 min venninne var helt fra seg her om dagen ), hun har gitt blod i 15 år, iløpet av de siste årene har hun vært gjennom en skilsmisse og nå funnet seg en ny partner så hun fikk ikke gi blod allikevel da, og kjempeflau da de kom å fortalte henne det ) 0 Siter
Reg@l Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Jeg fikk også avslag. Har piercing i tunga (hadde hatt den i 3 år på det tidspunktet jeg var i Blodbanken), og siden det er en slimhinne så fikk jeg ikke gi blod før minst 6 mnd etter at jeg hadde tatt den ut. Hva er problemet? Det har jo grodd for årevis siden, så faren for infeksjon må da være lik null? Og hvilken kontroll har de på om jeg tar den ut, går inn og gir blod og så setter den inn igjen etterpå. Hullet hadde jo ikke grodd igjen etter 3 år anyway. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Etter å ha lest den tråden her, er jeg overrasket over at noen får lov å gi blod i det hele tatt. Er det rart at Blodbanken mangler blod? 0 Siter
jiipp Skrevet 26. mai 2005 Skrevet 26. mai 2005 Etter å ha lest den tråden her, er jeg overrasket over at noen får lov å gi blod i det hele tatt. Er det rart at Blodbanken mangler blod? godt sagt! 0 Siter
Nikki Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Så jeg kan heller ikke gi blod fordi jeg røyka litt hasj på Roskilde i '95? Joda. Slik jeg forsto det er det narkotika satt med sprøyte som gjør at man aldri kan gi blod. For andre stoffer er det vel en tidsgrense. 0 Siter
lurulf Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Etter å ha lest den tråden her, er jeg overrasket over at noen får lov å gi blod i det hele tatt. Er det rart at Blodbanken mangler blod? Jeg må si jeg er glad for at blodbanken er så streng som den er. Jeg har heldigvis aldri trengt å få overført blod, men den dagen jeg eller noen av mine nærmeste trenger det, er det betryggende å vite at blodet er i orden. Det var jo bare så tragisk med han gutten (husker ikke navnet) fra Tjørvåg som døde av AIDS som tenåring fordi han som bløder hadde fått blodoverføring som barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.