Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for link! Jeg har søkt litt rundt, men noe så informativt som dette har jeg ikke funnet selv.

værsågod! jeg husket at jeg hadde lest noe om metall så jeg søkte på snegler og metall

Skrevet

Etter at du har strødd salt på dem, lar du de bare ligge da? Jeg putter de klipte sneglene i en pose som går i søppla.

Jeg har nemlig hørt at sneglene er kanibaler og at døde snegler bare vil tiltrekke seg fler.

Men fint å høre at det er flere som sloss. Felles sjebne osb.

Det varierer litt. Noen er det bare slimet igjen av neste morning. Urk!!!

Men "større" rester fjerner jeg. I bedet graver jeg ofte over dem.I år begynte jeg tidlig og derfor er de fleste ganske små.Ikke mange store tykke snegler jeg har sett i hagen i år.

Skrevet

Det varierer litt. Noen er det bare slimet igjen av neste morning. Urk!!!

Men "større" rester fjerner jeg. I bedet graver jeg ofte over dem.I år begynte jeg tidlig og derfor er de fleste ganske små.Ikke mange store tykke snegler jeg har sett i hagen i år.

Hos meg er de aller fleste store og tykke. Antagelig fordi de må bevege seg et stykke før de kommer til min hage? Og ekle, det er de!

Skrevet

:)

Ja, kanskje det var en ide'. Men bortsett fra alle de ekle sneglene, så er det deilig å ha masse plen, da!

Ellers så har jeg nå fått Molly Moon i hus. Den slo an! Dattera mi leste den ut på noen få dager og jeg holder på å lese den for sønnen min nå.

Men vi har masse plen, minst 300 meter, med kommunalt ansatt gartner, fotballmål, sandvolleyballbane og greier. Men det er selvfølgelig andre som bruker den også da :-)

Jeg fikk omsider funnet fram Hapi - Elvegudinnen sist helg, etter en lengre pause. Syntes den var litt langtekkelig i starten, men da jeg kom over side 150 klarte jeg ikke legge den fra meg igjen. Så det var den lørdagen - ble ikke så mye annet nei.

Så nå står 'The eye of the tiger' for tur!

Skrevet

Men vi har masse plen, minst 300 meter, med kommunalt ansatt gartner, fotballmål, sandvolleyballbane og greier. Men det er selvfølgelig andre som bruker den også da :-)

Jeg fikk omsider funnet fram Hapi - Elvegudinnen sist helg, etter en lengre pause. Syntes den var litt langtekkelig i starten, men da jeg kom over side 150 klarte jeg ikke legge den fra meg igjen. Så det var den lørdagen - ble ikke så mye annet nei.

Så nå står 'The eye of the tiger' for tur!

Kommunalt ansatt gartner kunne jeg også tenkt meg!

Lykke til med "Eye of the tiger"! Jeg har tenkt på at jeg burde lese den på nytt, det er vel ca 20 år siden sist (grøss - som tiden går). Akkurat nå leser jeg "Terror" av Wilbur Smith. Det er en av de bøkene som fulgte meg hjem etter bokmarkedet.

Skrevet

Kommunalt ansatt gartner kunne jeg også tenkt meg!

Lykke til med "Eye of the tiger"! Jeg har tenkt på at jeg burde lese den på nytt, det er vel ca 20 år siden sist (grøss - som tiden går). Akkurat nå leser jeg "Terror" av Wilbur Smith. Det er en av de bøkene som fulgte meg hjem etter bokmarkedet.

Jeg har sendt deg en mail, jeg :-)

Og lykke til med snglejakten! Du kan det med ekle tråder, atlså *grøss*

Skrevet

Jeg har sendt deg en mail, jeg :-)

Og lykke til med snglejakten! Du kan det med ekle tråder, atlså *grøss*

Nå har jeg akkurat svart på mailen din! Er enig i at denne tråden ikke er så festlig... Snegleklipping er ikke akkurat favoritt-temaet, spesielt ikke over en bedre middag!

Men for å være ekkel litt til (så er du advart): Har du sett den tegneserien der Tommy ødelegger sin mors lyst på napoleonskaker ved å sammenligne den med snegler?

Skrevet

Nå har jeg akkurat svart på mailen din! Er enig i at denne tråden ikke er så festlig... Snegleklipping er ikke akkurat favoritt-temaet, spesielt ikke over en bedre middag!

Men for å være ekkel litt til (så er du advart): Har du sett den tegneserien der Tommy ødelegger sin mors lyst på napoleonskaker ved å sammenligne den med snegler?

Nei, jeg tror ikke det - men det høres ut som en klassisk T&T - forøvrig en av mine favoritter :-)

Skrevet

*usj*

Kom bare på min noe nærsynte venninne som tok morrarøyken på trappa.

Hun trodde det var ei grillpølse som kom krypende...

:D

Skrevet

*usj*

Kom bare på min noe nærsynte venninne som tok morrarøyken på trappa.

Hun trodde det var ei grillpølse som kom krypende...

:D

*LOL*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...