Gå til innhold

vaske gensere

Anbefalte innlegg

Gjest vaskevask
Skrevet

jeg skifter genser hver dag og vasker den altså etter en dag bruk, svetter ikke noe særlig og det lukter aldri svette av dem, men må ha rein genser hver dag. flere som har det slik eller sliter jeg unødvendig mye på klærne?

Skrevet

Jeg bruker gensere to dager før vask så lenge de ikke er veldig stramme under armene eller jeg har gjort noe veldig svettende.

Gjest du sliter mye på de da
Skrevet

Hver dag? Nei,det syns jeg blir for ofte. Jeg bruker en genser 4 ganger kanskje. Spørs om jeg blir svett eller ei,da blir det selfølgelig rett i vask etterpå..men har så mange gensere, så jeg skifter de hele tiden...

Skrevet

Jeg skifter alt hver dag og noen ganger flere ganger om dagen men så blir jeg alltid full av flekker også.

laguna1365380434
Skrevet

Vet ikke om det er sløs&slitasje, men jeg gjør i allefall akkurat som du..

:-)

Selvom det ikke lukter eller synes at jeg brukte genseren i går ville jeg føle meg ekkel om jeg brukte den igjen.

Gjest Dimira
Skrevet

Her i huset slites det altfor mye på klærne med tanke på vask.

Alt av tøy, mitt og ungenes legges i skittentøyet hver dag. Kællen klarer å lure unna noe han bruker et par dager.

Vet det så godt at det som regel er helt unødvendig å vaske etter en dags bruk, men liker at tøyet er nyvasket og lukter godt.

Har gitt opp å skjerpe meg.

:)

Skrevet

Med mindre genseren er blitt flekkete eller lukter svette så bruker jeg dem vanligvis i 2 dager før vask. Bukser noe lengre.

Skrevet

Jeg bruker dem minst tre ganger før jeg vasker dem. Hvis ikke ville vaskemaskinen jo gå hele tiden.

Gjest Bukse i en uke
Skrevet

Med mindre genseren er blitt flekkete eller lukter svette så bruker jeg dem vanligvis i 2 dager før vask. Bukser noe lengre.

Bukse bruker jeg 1 uke av gangen.

Gjest Ærlig talt altså
Skrevet

Her i huset slites det altfor mye på klærne med tanke på vask.

Alt av tøy, mitt og ungenes legges i skittentøyet hver dag. Kællen klarer å lure unna noe han bruker et par dager.

Vet det så godt at det som regel er helt unødvendig å vaske etter en dags bruk, men liker at tøyet er nyvasket og lukter godt.

Har gitt opp å skjerpe meg.

:)

Det der synes jeg er sløsing av både tid, strøm, vaskepulver og vann og ikke minst belastende på miljøet.

Gjest Ærlig talt altså
Skrevet

Vet ikke om det er sløs&slitasje, men jeg gjør i allefall akkurat som du..

Selvom det ikke lukter eller synes at jeg brukte genseren i går ville jeg føle meg ekkel om jeg brukte den igjen.

Det der synes jeg er sløsing av både tid, strøm, vaskepulver og vann og ikke minst belastende på miljøet.

Skrevet

Jeg har ingen faste "regler" hvor kort eller lang tid et plagg kan brukes. Ja, bortsett fra truser da, som alltid byttes etter max én dags bruk! ;-)

Synes dte er litt rart at man har slikt som "slike topper - 1 dag, andre topper - 2 dager, sånne bukser - 3 dager, andre bukse - 1 uke" etc! *S* det er da vel ikke noe vanskelig å sjekke ut om et plagg må vaskes eller om det akn brukes om igjen?!!

Gjest togli
Skrevet

Sånn har jeg det også.... Genser skifter jeg hver dag. Buksene blir sjelden brukt mer enn en dag også. Vet det er sløsing, men...

laguna1365380434
Skrevet

Helt sikkert!

Jeg får heller prøve å kompensere ved å tenke miljøvennelig i andre situasjoner..

Skrevet

Jeg bruker overdeler som regel to dager (en periode før skiftet jeg hver dag), for jeg svetter lite under ermene. Bukser skifter jeg sjeldnere. Jeg lukter på klærne for å sjekke om de kan brukes en dag til...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...