Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mista nikket
Skrevet

Vi har endelig fått til en ferietur til Lefkas.Vi skal bo i en liten landsby som heter Nikiana.

Jeg har lest noe om det her på nettet, men lurer på om det er noen her som har vært der. Jeg synes det er bedre å høre om andres erfaringer i stedet for skrytesider.

Takker på forhånd om jeg får svar.:-)

Fortsetter under...

Gjest 5barnspappa
Skrevet

Hei!

Lefkas er noe av det fineste i Hellas.

Vi har vært der tre ganger, og blir ikke mette.

Spesielt flott er den sydlige og vestlige delen av øya.

Nikiana er en bitteliten landsby rett syd for Lefkas by, dvs nordvest på øya. Koselig sted med kort avstand til Nidri og lefkas by.

Noen få tavernaer så vidt jeg husker.

Nidri ligger like syd for Nikiana igjen, og er vakker med Onassis-øya Scorpios utenfor. Jeg selv ville foretrekke tavernaene her noen kvelder. Ligger nydelig ved bryggepromenaden.

Lei dere bil og besøk Porto Katziki-stranden på vestkysten. Helt utrolig sted.

Båt-turene er også fantastiske. Men dette er en øy dere må rundt og se. Den er så liten, at dere rekker nesten hele øya.

Du kommer til å bli fascinert, garantert.

På veien til porto Katziki kjører dere gjennom Vasiliki, i en bukt på sydsiden, som dere bare MÅ stoppe opp i på hjemveien og ta en matbit!

Det er også et windsurfer-paradis der. Mye å se på.

Det er den frodigste øya i Hellas, med vanvitig mye flotte cypresser og blomster.

Kos dere!

(Reiser selv til Karpathos på søndag, for tredje gang her også. Kan anbefales!)

Gjest 5barnspappa
Skrevet

Hei!

Nikiana er en bitteliten landsby rett syd for Lefkas by, dvs nordvest på øya. Koselig sted med kort avstand til Nidri og lefkas by.

Nidri ligger like syd for Nikiana igjen, og er vakker med Onassis-øya Scorpios utenfor. Jeg selv ville foretrekke tavernaene her noen kvelder. Ligger nydelig ved bryggepromenaden.

Båt-turene er også fantastiske. Men dette er en øy dere må rundt og se. Den er så liten, at dere rekker nesten hele øya.

På veien til porto Katziki kjører dere gjennom Vasiliki, i en bukt på sydsiden, som dere bare MÅ stoppe opp i på hjemveien og ta en matbit!

Det er den frodigste øya i Hellas, med vanvitig mye flotte cypresser og blomster.

Kos dere!

Unnskyld, jeg skrev nordvest på øya...

Mener Nikiana ligger nordøst!

Vil du til lange herlige strender, kjør nordover gjennom Lefkas by og rundt til vestsiden.

Vil du oppleve litt vakrere og spennede steder, kjør sydover gjennom Nidri og rundt til vestkysten.

Mista nikket
Skrevet

Hei!

Kos dere!

Det hørtes positivt ut. Vi har tenkt å leie bil hele perioden vi skal være der for å farte rundt hele. Gleder meg veldig. Vi drar i august og skal være der i 3 uker.

Var på Karpathos i 02 og hadde en ferie som inneholdt alt. Tom kraftig tordenvær som tok strømmen i hele byen og jordskjelv (3 stk medregnet etterskjelv).

Skrevet

Kan bare skrive under på det 5barnspappa skriver her.

Vi bodde i Nikiana, på et hotell som jeg mener heter Nikiana Club. Selve Nikiana er ikke så stor, men det er nok tavernaer der allikevel - og hvis dere har bil hele tiden, så er det jo ikke noe problem å dra til Nidri eller Lefkas by eller andre steder for å spise.

Ellers er det bare å ta bilen og kjøre øya rundt - og stoppe der en får lyst. Men Porto Katsiki og Vassilliki er absolutt verdt sine besøk ja!

Mista nikket
Skrevet

Kan bare skrive under på det 5barnspappa skriver her.

Vi bodde i Nikiana, på et hotell som jeg mener heter Nikiana Club. Selve Nikiana er ikke så stor, men det er nok tavernaer der allikevel - og hvis dere har bil hele tiden, så er det jo ikke noe problem å dra til Nidri eller Lefkas by eller andre steder for å spise.

Ellers er det bare å ta bilen og kjøre øya rundt - og stoppe der en får lyst. Men Porto Katsiki og Vassilliki er absolutt verdt sine besøk ja!

Det er Nikiana club vi skal bo på :-) og vi er veldig spente på hvordan det er der for det er noe av det billigste vi har funnet. Sambon har sittet og finlest svaret fra 5barnspappa sammen med et kart.

Vi kommer nok til å farte mye rundt i bil. Har funnet ut fra tidligere erfaringer at det er helt OK å leie bil av lokale utleiere. Nå gleder vi oss som bare det til vi drar.

Annonse

Mista nikket
Skrevet

Hei!

Kos dere!

pst. Ha en kjempefin tur. Gleder meg til vi drar. Er en stundt til enda.

Skrevet

Det er Nikiana club vi skal bo på :-) og vi er veldig spente på hvordan det er der for det er noe av det billigste vi har funnet. Sambon har sittet og finlest svaret fra 5barnspappa sammen med et kart.

Vi kommer nok til å farte mye rundt i bil. Har funnet ut fra tidligere erfaringer at det er helt OK å leie bil av lokale utleiere. Nå gleder vi oss som bare det til vi drar.

Hehe... Nikiana Club er et helt normalt gresk hotell/leilighetskompleks... Ingen fantastisk standard, men helt ok...

Da vi var der for noen år siden... Tja... Når var egentlig det da tro? 4-5 år siden? Så var eieren av hotellet der bestandig f.eks. under frokosten - en utrolig trivelig eldre gresk mann :)

Jeg garanterer nærmest at dere kommer til å kose dere på Lefkas!! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...