Gjest Shira12 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Kanskje åpent ikke er rett plassen, men det er her folk ferdes ;-) Og siden jeg er fast bruker og mange av dere nå kjenner til meg, tar jeg med den frihet og poster det her, overskriften sier jo hva det er, så de som får hetta trenger ikke klikke seg inn ;-) Jeg skal snart på Riksen igjen, denne gangen vil jeg få vite om jeg får utredning for kontinent urostomi, noe som da kan gi meg mye av livet tilbake. Bare som det er sagt, jeg er ikke inkontinent eller noe, men har en blæresykdom. Jeg har søkt på nett et etter info, men finner ikke så mye. Så nå spør jeg dere dolerer: Hjelper dere meg med og søke? Er det noen som har erfaring, så bare kom med det :-) Dette er da kontinent urostomi, hvor de lager ett resovar av tarm, og får en slik tappeknapp på magen. Jeg kvir meg litt, og vil gjerne ha så mye info som mulig før jeg må ta det endelige valget. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 jeg kjenner en jente med kontinent urostomi som ble operert i 2002. Jeg har inntrykk av at hun lever veldig godt med det. akkurat hva slags operasjonsmetode hun har vært igjennom vet jeg ikke. Men hvis du oppgir en mailadresse (min er for lite anonym) her så kan jeg se om hun ville være villig til å utveksle noen erfaringer. Har du forresten forsøkt å ringe Norilco og spørre om de kan gi deg mere informasjon? Et av medlemsbladene hadde en lang artikkel om urostomi etc. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 jeg kjenner en jente med kontinent urostomi som ble operert i 2002. Jeg har inntrykk av at hun lever veldig godt med det. akkurat hva slags operasjonsmetode hun har vært igjennom vet jeg ikke. Men hvis du oppgir en mailadresse (min er for lite anonym) her så kan jeg se om hun ville være villig til å utveksle noen erfaringer. Har du forresten forsøkt å ringe Norilco og spørre om de kan gi deg mere informasjon? Et av medlemsbladene hadde en lang artikkel om urostomi etc. At jeg ikke har tenkt på og ringe Norlico.. *klaske seg i panna* Der ser du, hva skulle jeg gjort uten dol ;-) Jeg har også inntrykk av at en kan leve ganske normalt, men det må jo være en stor omveltning?! Jeg har mailadr ja: [email protected] Hadde vært ok og fått høre om andre som har gjennomgått denne operasjonen. 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 At jeg ikke har tenkt på og ringe Norlico.. *klaske seg i panna* Der ser du, hva skulle jeg gjort uten dol ;-) Jeg har også inntrykk av at en kan leve ganske normalt, men det må jo være en stor omveltning?! Jeg har mailadr ja: [email protected] Hadde vært ok og fått høre om andre som har gjennomgått denne operasjonen. Du må gjerne ringe Norilco. De kan nok fortelle deg en del om urostomi. Kanskje de kan sende deg et av medlemsbladene hvor det sto en del om ulike typer urostomier. Er usikker på om de der kan sette deg i kontakt med medlemmer som har urostomi hvis du ikke er medlem selv, tror det har noe med personvernet å gjøre. Men det kan jo hende at noen av de som jobber i styret har urostomi og kan dele noen av sine erfaringer. Men jeg jobber med saken og prøver å komme i kontakt med mine urostomi-bekjente. Vet du hva slags type urostomi eller operasjonstype som er aktuelt for deg? Tror det er forskjellige operasjonsmetoder når det gjelder kontinent urostomi også 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Du må gjerne ringe Norilco. De kan nok fortelle deg en del om urostomi. Kanskje de kan sende deg et av medlemsbladene hvor det sto en del om ulike typer urostomier. Er usikker på om de der kan sette deg i kontakt med medlemmer som har urostomi hvis du ikke er medlem selv, tror det har noe med personvernet å gjøre. Men det kan jo hende at noen av de som jobber i styret har urostomi og kan dele noen av sine erfaringer. Men jeg jobber med saken og prøver å komme i kontakt med mine urostomi-bekjente. Vet du hva slags type urostomi eller operasjonstype som er aktuelt for deg? Tror det er forskjellige operasjonsmetoder når det gjelder kontinent urostomi også Skal ringe de, blir de operasjon kommer jeg til melde meg inn også. Akkurat hva de har tenkt vet jeg ikke. Får sikkert mer info når det er aktuelt og begynne på utredningen for urostomi, og det får jeg vite neste uke... Hjelp... Og jeg som har vært rolig helt fram til nå, men nå nærmer det seg og jeg begynner og få litt hetta :-/ Kvir meg vel mest til selve operasjonen og hvordan den tappen på magen kommer til og se ut. Akkurat det med tømming tar jeg med stor ro, det er kanskje pga at jeg har brukt ballongkaterer en del tidligere. Takk for at du hjelper! 0 Siter
Gjest Timari Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 Skal ringe de, blir de operasjon kommer jeg til melde meg inn også. Akkurat hva de har tenkt vet jeg ikke. Får sikkert mer info når det er aktuelt og begynne på utredningen for urostomi, og det får jeg vite neste uke... Hjelp... Og jeg som har vært rolig helt fram til nå, men nå nærmer det seg og jeg begynner og få litt hetta :-/ Kvir meg vel mest til selve operasjonen og hvordan den tappen på magen kommer til og se ut. Akkurat det med tømming tar jeg med stor ro, det er kanskje pga at jeg har brukt ballongkaterer en del tidligere. Takk for at du hjelper! har sendt mail til deg nå mvh 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 har sendt mail til deg nå mvh Ok, tusen takk. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 28. mai 2005 Skrevet 28. mai 2005 har sendt mail til deg nå mvh Mail lest og sendt tilbake -) Kan du gi meg en lyd når du mottar den, pcen klikka litt, men jeg tror den ble sendt avgårde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.