Grip Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Jeg ble umiddelbart opptatt av hvordan man pådrar seg slikt? 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 Jeg ble umiddelbart opptatt av hvordan man pådrar seg slikt? Har ikke peiling. Smitte fra en annen som har? Uff, dette er kjedelig, jeg mottar vanlige meldinger andre skal ha (de ser av sin utboks at meldingen ikke er sendt meg), jeg mottar rare meldinger fra folk (som ikke har sendt noe), jeg har 'sendt' meldinger til ukjente folk på andre siden av landet som ringer, siterer helt ukjent tekst for meg og spør hvem jeg er. 100% sikker, dette er virus. Må jeg hive hele greia, tro? Jeg aner ikke om viruset er på nummeret eller på sim-kortet. 0 Siter
Gjest den ekte noor Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Ring teleoperatøren din og hør om de har noen tips? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Har ikke peiling. Smitte fra en annen som har? Uff, dette er kjedelig, jeg mottar vanlige meldinger andre skal ha (de ser av sin utboks at meldingen ikke er sendt meg), jeg mottar rare meldinger fra folk (som ikke har sendt noe), jeg har 'sendt' meldinger til ukjente folk på andre siden av landet som ringer, siterer helt ukjent tekst for meg og spør hvem jeg er. 100% sikker, dette er virus. Må jeg hive hele greia, tro? Jeg aner ikke om viruset er på nummeret eller på sim-kortet. http://www.dagbladet.no/weblogg/?show=blogg&id=4002000000593 Sier vel ikke noe om hvordan bli kvitt virus på mobilen, men om sansynligheten for at der er nettopp virus du har. 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 http://www.dagbladet.no/weblogg/?show=blogg&id=4002000000593 Sier vel ikke noe om hvordan bli kvitt virus på mobilen, men om sansynligheten for at der er nettopp virus du har. Hva kan det ellers være? Nei, det vet jo ikke du... Men at det er noe som ikke er som det skal være, er sikkert. 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 Ring teleoperatøren din og hør om de har noen tips? Jeg mailet dem. Takk for tips. 0 Siter
Excelsion Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Eneste telefonene du kan få virus på er vel stort sett Symbian telefoner. Altså, N-Gage, 6600,6630,7610 osv. Disse har også minnekort, så det er lett å vite om man har det eller ikke. Har du en slik telefon er det bare å laste ned antivirus program til den fra nettet. Har du ikke en slik telefon tviler jeg sterkt på at det er ett virus du har. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Hva kan det ellers være? Nei, det vet jo ikke du... Men at det er noe som ikke er som det skal være, er sikkert. "Hva kan det ellers være?" Siden du får meldinger i hytt og belegg er det vel sansynlig at det er mobilleverandøren din som har gått bananas? Eller at programvaren på telefonen rett og slett har gått bananas? 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 Eneste telefonene du kan få virus på er vel stort sett Symbian telefoner. Altså, N-Gage, 6600,6630,7610 osv. Disse har også minnekort, så det er lett å vite om man har det eller ikke. Har du en slik telefon er det bare å laste ned antivirus program til den fra nettet. Har du ikke en slik telefon tviler jeg sterkt på at det er ett virus du har. Er du helt, helt, helt sikker? Da er det i så fall ikke virus her. Men har du noen ide ellers om hva som skjer? 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 "Hva kan det ellers være?" Siden du får meldinger i hytt og belegg er det vel sansynlig at det er mobilleverandøren din som har gått bananas? Eller at programvaren på telefonen rett og slett har gått bananas? Det aner jeg ikke, men hvis du sier at det går an...? Hvis programvaren er gåen, er vel mobilen gåen. Har sendt mail til nettleverandøren, får se hva de sier. Takk for svar. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Det aner jeg ikke, men hvis du sier at det går an...? Hvis programvaren er gåen, er vel mobilen gåen. Har sendt mail til nettleverandøren, får se hva de sier. Takk for svar. Jeg har ikke peiling, men rare ting skjer, og leverandørene har stadig rare feil hvis man skal tro halvparten av det man leser. Har du ikke en Symbian-telefon er det ikke virus. Jfr. linken jeg la inn tidligere. 0 Siter
flisa Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Det aner jeg ikke, men hvis du sier at det går an...? Hvis programvaren er gåen, er vel mobilen gåen. Har sendt mail til nettleverandøren, får se hva de sier. Takk for svar. datra mi har problemer med sin telefon, hele navnelista forandrer seg - så hun sendte nesten en koselig "natta-hilsen" til et mannfolk - til faren sin. Det stod plutselig mannfolkets navn på alle meldingene - noen timer etter var det "pappa" som var avsender på alle telefonnummerene i lista. Siste oppringte og innboksen var plutselig full av i overkant kjærlige meldinger fra faren hennes....hehe Hun har en samsung e700 og har klaget, men de sier hun må sende den inn 3 ganger før hun kan få ny. Sprøtt. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Det aner jeg ikke, men hvis du sier at det går an...? Hvis programvaren er gåen, er vel mobilen gåen. Har sendt mail til nettleverandøren, får se hva de sier. Takk for svar. Du kan sikkert legge inn programvaren på nytt, akkurat som du kan oppdatere den. Aner ikke hva det koster, ring og spør. Vet heller ikke hva som skjer med telefonlister og sånn, om de blir borte....? 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 Jeg har ikke peiling, men rare ting skjer, og leverandørene har stadig rare feil hvis man skal tro halvparten av det man leser. Har du ikke en Symbian-telefon er det ikke virus. Jfr. linken jeg la inn tidligere. Har aldri hørt eller sett om slike problemer, men nå lærte jeg altså noe nytt. Det verste er ikke at meldinger kommer på avveie, men at falske meldinger til gud-vet sendes fra favn. Jeg fikk en lang serie meldinger en kveld, fra en person til en nær venn. Det sto om døden og savn og intime ting og meget mer. Jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre... svare og si at mailene havnet hos meg? Jeg valgte å la være å si noe, men det var også et dårlig valg dersom de to aldri fikk korrespondansen på plass. 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 datra mi har problemer med sin telefon, hele navnelista forandrer seg - så hun sendte nesten en koselig "natta-hilsen" til et mannfolk - til faren sin. Det stod plutselig mannfolkets navn på alle meldingene - noen timer etter var det "pappa" som var avsender på alle telefonnummerene i lista. Siste oppringte og innboksen var plutselig full av i overkant kjærlige meldinger fra faren hennes....hehe Hun har en samsung e700 og har klaget, men de sier hun må sende den inn 3 ganger før hun kan få ny. Sprøtt. Så mye tull? Jaja, hun skriver vel bare tekkelige sms nå da ;-) Adresseboka mi er intakt, men ekte og falske mailer svever rundt omkring. 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 Du kan sikkert legge inn programvaren på nytt, akkurat som du kan oppdatere den. Aner ikke hva det koster, ring og spør. Vet heller ikke hva som skjer med telefonlister og sånn, om de blir borte....? Ååååå herregud, ikke tenk tanken en gang. Med 285 oppføringer har jeg ingen å miste, for å si det sånn. Nja, ny programvare... jeg satser på ny mobil når jeg blir rik, denne er nok antikvarisk rett rundt svingen. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Ååååå herregud, ikke tenk tanken en gang. Med 285 oppføringer har jeg ingen å miste, for å si det sånn. Nja, ny programvare... jeg satser på ny mobil når jeg blir rik, denne er nok antikvarisk rett rundt svingen. Den er så gammel at du ikke kan legge det over på datamaskinen for å ha en backup? Du kan sende kontaktene over til en nyere en, og derfra lagre det kanskje? 0 Siter
favn Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Skrevet 27. mai 2005 Den er så gammel at du ikke kan legge det over på datamaskinen for å ha en backup? Du kan sende kontaktene over til en nyere en, og derfra lagre det kanskje? Går det an? Jøss. Jaja, jeg er proposjonalt blank på mobil og interesse for mobil. Vet du tilfeldigvis hvordan...? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 27. mai 2005 Skrevet 27. mai 2005 Går det an? Jøss. Jaja, jeg er proposjonalt blank på mobil og interesse for mobil. Vet du tilfeldigvis hvordan...? He-he, nei! Det er ikke jeg som gjør den slags her i huset ;-) Antar du må ha en sånn dockingstasjon som tar imot fra telefonen, men nei, sorry.... Ittno hjælp å få herfra ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.