Gå til innhold

Sopphus.

Anbefalte innlegg

Gjest lurær
Skrevet

Er det noen som har erfaring med å ha blitt syk av å bo i et hus som er rått......

Min datter og jeg leier 2. etage på et hus på andre året. Den første vinteren gikk det greit. Selv om det fryser is nederst på vinduene om vintern.

Denne vinteren la jeg merke til at det også fryser is på lista nederst på veggen, på soverommet til jenta.

Siden januar har jeg og jenta mi vært sammenhengende syk, med halsbetennelse, influensa, ørebetennelse, forkjølelse and u name it. Jeg har iallfall aldri vært så syk før i mitt liv.

Hvordan kan jeg finne ut om det er fuktigheten som har gjort oss syke. Dette fordi jeg syns det er sinnsykt å leie ut en andre etage som er så i dårlig stand. Jeg betaler tross alt endel for det. Utleier har vel også et ansvar for at det man leier ut, er i orden.

Skrevet

I kommunen skal det være noen som jobber med noe som heter miljørettet helsevern. Du kan ihvertfall sikkert spørre de hvor du skal begynne. De sjekker at skoler, barnehager o.l er ok.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Fuktskader kan være kjempefarlig! Man kan utvikle astma over tid. Det gir en hodepine og tretthet.

Det står masse om det på nettet. Dette er alvorlige greier!!

Utleier har ansvar og fikse dette. Uforsvarlig å leie ut noe sånt.

Søk på nette og infor. Sjekk feks ut:

http://www.fuktskader.no

Skrevet

Jeg har bodd i sopphus to ganger og begge gangene har ungene blitt syke og friske igjen etterat vi har flyttet.

Så jeg vil anbefale deg å finne et annet sted å bo.

Gjest lurær
Skrevet

Jeg har bodd i sopphus to ganger og begge gangene har ungene blitt syke og friske igjen etterat vi har flyttet.

Så jeg vil anbefale deg å finne et annet sted å bo.

Utleieren er ei gammel dame, med astma*. Tror ikke hun er klar over konsekvensene.

Heldigvis har jeg et hus jeg kan leie fra slutten av juni. I det huset har det bodd to mindre barn, og de har vært frisk.

Takk for tilbakemeldingen, dere gir meg!

Gjest meg da
Skrevet

Utleieren er ei gammel dame, med astma*. Tror ikke hun er klar over konsekvensene.

Heldigvis har jeg et hus jeg kan leie fra slutten av juni. I det huset har det bodd to mindre barn, og de har vært frisk.

Takk for tilbakemeldingen, dere gir meg!

Vi bodde i fuktig kjeller et par år, og helsesøsteren mente at det var ok.

Angela1365380318
Skrevet

Det kan være veldig farlig, særlig for barn å bo i hus med fuktskader, nedsatt imun system, kan få asma og allergi, blir oftere syke en ellers. Nei flytt og gi datteren din og deg selv et bedre miljø for helsens skyld.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...