Gå til innhold

video fra usa

Gjest funker den i norge?

Anbefalte innlegg

Gjest funker den i norge?
Skrevet

Vil videoer kjøpt på nettet fra usa funke på norske videospillere? mener å ha hørt at det var en foskjell som gjor at det ikke går. Vet det var problemer med dvder før det ble vanlig med sonefri spiller.

Gjest bare en
Skrevet

videkassetter fra USA fungerer normalt ikke på norske spillere. De har en annen type videokassett der borte enn det vi har her hjemme.

Skrevet

videkassetter fra USA fungerer normalt ikke på norske spillere. De har en annen type videokassett der borte enn det vi har her hjemme.

Nei, videokassettene er de samme, men de bruker et annet system, med en annen hastighet, for overføringen av farger. Derfor kan man ikke spille dem av på norske/europeiske tv'er. Det fins studioer som kan spille dem over fra NTCS-systemet til PAL-systemet, men det er ikke billig...

Gjest det går helt fint
Skrevet

Tidligere var det slik at det ikke gikk an å spille dem i Norge. Nå er de aller fleste videospillere (selv de billige) laget slik at de konverterer mens de spiller av, så det går fint.

Dette sjekket jeg ut for et år siden da jeg skulle kjøpe videospiller, og lurte på om jeg måtte punge ut med masse penger for å få en som kunne spille begge format. Men neida, sa de på Lefdal, det er helt kurant i dag.

Jeg kjøpte en vanlig videospiller til rundt 900 kr, og den spiller av begge format.

Skrevet

Min kan det, en Phillips fra Elkjøp (?), kosta 999,- nå i vinter. Men det kommer også an på tv'n, om den kan vise filmer på riktig hertz ser jeg av bruksanvisningen. Så har du en ganske ny spiller (og ditto tv?) er muligheten stor.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, videokassettene er de samme, men de bruker et annet system, med en annen hastighet, for overføringen av farger. Derfor kan man ikke spille dem av på norske/europeiske tv'er. Det fins studioer som kan spille dem over fra NTCS-systemet til PAL-systemet, men det er ikke billig...

Jeg kan spille video fra USA på min videospiller, funker helt flott.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...