Gå til innhold

Dere som har greie på hund...

Anbefalte innlegg

Gjest pikaBuu
Skrevet

Jeg skulle overta en Papillon i august men eieren kan ikke ha han lenger grunnet akutt sykdom. Vil jeg fremdeles ha hunden må jeg ta den nå.

Problemet mitt er bare at jeg skal flytte til sommerjobben i sommer. Jeg må da ta med hunden. Den har ingen problemer med å være alene, men boligen er bare en liten hybel.

Er også bur og reisevant.

Kan det gå greit?

Hvordan skal jeg gjøre det? Og hvordan skal jeg gå fram for å opplyse arbeidsgiver om dette? Kan han nekte meg å ta med hunden?

Til høsten derimot flytter jeg inn i stort hus og det vil endre ganske mye.

Har ingen hundeerfaring, men er helt forelsket i personligheten til denne hunden og har mye tid og kjærlighet å gi.

Gjest sandex
Skrevet

Hvis hunden får mosjon morgen og kveld, så har han ikke vondt av å være alene på dagtid (når du er på jobb) da er en hybel stor nok :) Vi har hunden vår innestengt på badet når vi ikke er hjemme, og jeg regner ikke med det er vanlig å la hunden ha hele huset å boltre seg i når han er hjemme alene :)

Kan ikke se at arbeidsgiver skal kunne nekte deg å ha hund? Om det da er lov å ha hund på denne hybelen da - det må du kanskje sjekke :)

Gjest PikaBuu
Skrevet

Hvis hunden får mosjon morgen og kveld, så har han ikke vondt av å være alene på dagtid (når du er på jobb) da er en hybel stor nok :) Vi har hunden vår innestengt på badet når vi ikke er hjemme, og jeg regner ikke med det er vanlig å la hunden ha hele huset å boltre seg i når han er hjemme alene :)

Kan ikke se at arbeidsgiver skal kunne nekte deg å ha hund? Om det da er lov å ha hund på denne hybelen da - det må du kanskje sjekke :)

Takk for svar!

Så du tror altså det kan gå greit? Da ringer jeg arbeidsgiver og hører:)

*nå er jeg spent*

Gjest frida3
Skrevet

Du kan ta i mot hunden nå med god samvittighet! Hunder liker nemlig å ikke ha så stor plass når dem er alene. Det ertrygghet for dem. Vi har 2 hunder,og den ene har vi på kjøkkenet når vi er på jobb om dagen. Så lenge du er sosial med hunden om morgenen og om kvelden, går det fint! Hunden sover for det meste når den er alene... Lykke til;)

mil1365380270
Skrevet

Vel, jeg synes faktisk det er slemt å ha en hund innestengt på badet i mange timer. Såfremt det ikke er et veldig stort bad eller et med stort vindu. Selv om det tilsynelatende går bra, betyr det ikke at bikkja trives med å være innestengt der.

Skrevet

Synes det er ganske slemt å la hunden være innstengt på badet jeg også.. med mindre det er stort bad med vindu og utsikt.

Gjest sandex
Skrevet

Synes det er ganske slemt å la hunden være innstengt på badet jeg også.. med mindre det er stort bad med vindu og utsikt.

Det er et stort og fint og lyst bad - hunden har "base" i dusjkabinettet :) og koser seg glugg i hel. Men nå er ikke hunden så mye alene for tiden heller, når vi har et lite barn hjemme... Men - synd i hunden?! Neida :)

Lar dere hunden gå fritt i hele huset?

Gjest sandex
Skrevet

Vel, jeg synes faktisk det er slemt å ha en hund innestengt på badet i mange timer. Såfremt det ikke er et veldig stort bad eller et med stort vindu. Selv om det tilsynelatende går bra, betyr det ikke at bikkja trives med å være innestengt der.

Se svar til Moraki :) Men seriøst - lar dere gå hunden fritt i huset når han/hun er alene hjemme?

Gjest sandex
Skrevet

Takk for svar!

Så du tror altså det kan gå greit? Da ringer jeg arbeidsgiver og hører:)

*nå er jeg spent*

Ja, jeg tror det er ytterst få hunde-eiere som lar hunden sin være i hele huset når han er alene hjemme. Huff, da blir det mye å rengjøre :) Så da er en hybel stor nok. Så lenge hunden får selskap/trim når du er hjemme :)

Men enkelte steder kan det selvfølgelig være forbud mot dyr, men det finner du nok fort ut. Lykke til! :)

Skrevet

Se svar til Moraki :) Men seriøst - lar dere gå hunden fritt i huset når han/hun er alene hjemme?

Jeg gjør det, men det er en leilighet da og ikke hus. Han har buret sitt og plassen sin på soverommet der han kan legge seg når han er alene.

Skrevet

Hund og hund...men nok om det! Dette er en liten hund som ikke setter de samme krav til tur som større hunder, å være generelt i aktivitet vil nok være tilstrekkelig. Dersom den er vant til å være i bur, og liker seg der, kan du bruke dette dersom du må ha med hunden på jobb eller lignende. Den kan godt bo på liten plass, jeg har bodd på hyber med 35 kg. hund jeg. Si fra der du skal jobbe og bo.

Virker jo knirkefritt dette opplegget!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...