Gå til innhold

Hva gjøre..

Anbefalte innlegg

Gjest loetta
Skrevet

Jeg bruker Loette p-piller og utsetter mensen. Legen min sier at det ikke er noe farlig så hvis jeg kan unngå mensen, gjør jeg det! Nå har det seg slik at jeg får blødninger selv om jeg tar p-piller, så hva gjør jeg nå? Er det kroppens måte å si at noe må ut på eller er det bare småblødninger som går over etter hvert? Hjelp, jeg trenger råd!! :)

Gjest togli
Skrevet

Mange mener det ikke er særlig sunt å miste menstruasjonen helt. Jeg synes det virker rart at legen mener du kan utsette mensen hver mnd?! For noen år tilbake, når jeg selv brukte P-piller, sa legen at om jeg utsatte mensen et par ganger i året, var det helt greit. Det at du når får blødninger selv om du bruker pillene hele tiden, er nok kroppens måte å si fra på. Jeg vil tro hormonbalansen i kroppen din blir feil hvis du gjør dette for ofte...

Gjest loetta
Skrevet

Mange mener det ikke er særlig sunt å miste menstruasjonen helt. Jeg synes det virker rart at legen mener du kan utsette mensen hver mnd?! For noen år tilbake, når jeg selv brukte P-piller, sa legen at om jeg utsatte mensen et par ganger i året, var det helt greit. Det at du når får blødninger selv om du bruker pillene hele tiden, er nok kroppens måte å si fra på. Jeg vil tro hormonbalansen i kroppen din blir feil hvis du gjør dette for ofte...

Takk for svar.. Jeg tenkte også at det var kroppens måte å si ifra.. I hver pakke med p-piller er det jo piller for 3 mnd og legen sa det var helt greit å utsette i 3mnd og altså ha mensen 4 ganger i året..

Gjest damdisamdideiia
Skrevet

dette er diskutert mye i det siste. dagens kvinner blør for mye i forhold til i gamle dager, da man fikk flere barn osv. så det er ikke farlig å utsette mensen mye. kroppen har ikke godt av å miste så mye blod.

men kanskje greit å ha mensen en liten stund før man begynner å tukle med det.

Gjest togli
Skrevet

dette er diskutert mye i det siste. dagens kvinner blør for mye i forhold til i gamle dager, da man fikk flere barn osv. så det er ikke farlig å utsette mensen mye. kroppen har ikke godt av å miste så mye blod.

men kanskje greit å ha mensen en liten stund før man begynner å tukle med det.

Ok, høres i grunnen ganske logisk ut. Likevel ser jeg for meg at det lett blir hormonell kluss hvis man trikser med pillene for ofte...

Med hormonspiral mister man ofte mensen, så kanskje er det et alternativ til pillene, om man ønsker å slippe mensen?

Gjest nei, ikke nødvendigvis
Skrevet

Det gjør da ingenting å droppe mensen når man går på p-p, for den blødningen man får når man går på p-p, er ikke mensen, men mens-lignende blødning, dessuten får man heller ikke eggeløsning, så hva er da vitsen med den blødningen? Ingen! Jeg dropper den gjerne, da jeg har mye mer vont i den perioden når jeg går på p-p, enn når jeg ikke gjør det... De sier det skal være omvendt, men jeg er visst rar..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...