Gå til innhold

Innspurt doktorgrad

Anbefalte innlegg

Gjest Nesten disputas
Skrevet

Hvordan organisere innspurt i doktorgrad - eller mastergrad om dere har prøv det? Har barn, og det hadde jeg ikke da jeg tok hovedfag. Tips mottas med TAKK

Videoannonse
Annonse
Gjest bebba
Skrevet

For det første er individuelle forskjeller store så mine metoder er ikke nødvendigvis best for deg. Nå vet ikke hvor gammelt barn du har, om du er alene eller andre forhold.

Hvis du kan er det sikkert en fordel at du reiser vekk hvor du kan konsentrere deg om deg alene. Om de savner deg hjemme så gjør ikke det noen ting.

Uansett så må du ta deg tid for deg selv hvor du går turer, sitter på kafe eller hva du nå liker å gjøre. Du må sette deg mål å jobbe i en periode. Du vet best selv om hvor lenge du holder ut uten pauser. Hvis du må ta deg av barnet ditt hver dag så bruk tiden mens h*n er i barnehage/dagmamma til å jobbe i intense økter med pauser innimellom.

Organiser dagen etter dine behov og din dagsrytme, ikke etter hva andre synes er fornuftig og hva andre sier at de gjorde. Hvis du f.eks. er et nattmenneske så har du ingen grunn til å gå med dårlig samvittighet fordi du sover litt lenger enn morgenfuglene.

Uansett lykke til. Jeg skal forhåpentligvis snart starte på doktorgrad, og da kan jeg be deg om råd;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...