Lillemus Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Noen som har en enkelt og idiotsikker oppskrift på ørret i fløtesaus? 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Glem det, jeg fant en selv. ) Fant du en god oppskrift på nettet? (Link?) Høres godt ut... 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Fant du en god oppskrift på nettet? (Link?) Høres godt ut... Nei, i en kokebok og den så både velig enkel og veldig god ut! *Gleder seg* 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Nei, i en kokebok og den så både velig enkel og veldig god ut! *Gleder seg* Kos deg (dere)! Vi skal ha fiskepudding i dag. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 For all del jeg vil gjerne høre oppskriften. Gode fiskemiddager er noe av det beste jeg vet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 For all del jeg vil gjerne høre oppskriften. Gode fiskemiddager er noe av det beste jeg vet. Har ikke prøvd den selv ennå, blir bursdagsmiddag til kjæresten om et par dager: Stekt ørret (4 porsj.) 1,2 kg ørret (med skinn og bein) salt og pepper hvetemel 2 dl rømme 1 dl kremfløte sitronsaft margarin til steking Skyll fisken og skrap av skjellene. Krydre med litt salt og pepper og la fisken ligge et par timer. Vend ørretene i hvetemel. Stek dem pent brune imargarin, ca. 3 min på hver side skal holde. Hell litt fett i buken under stekingen. Ha rømme og fløte i stekepannen. La fiskene surre et par minutter i sausen. Smak den til med salt, pepper og frisk sitronsaft. Agurksalat og kokte poteter er standard tilbehør, men agurksalaten kan gjerne erstattes av sprø asparges. Mmmm........ 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Har ikke prøvd den selv ennå, blir bursdagsmiddag til kjæresten om et par dager: Stekt ørret (4 porsj.) 1,2 kg ørret (med skinn og bein) salt og pepper hvetemel 2 dl rømme 1 dl kremfløte sitronsaft margarin til steking Skyll fisken og skrap av skjellene. Krydre med litt salt og pepper og la fisken ligge et par timer. Vend ørretene i hvetemel. Stek dem pent brune imargarin, ca. 3 min på hver side skal holde. Hell litt fett i buken under stekingen. Ha rømme og fløte i stekepannen. La fiskene surre et par minutter i sausen. Smak den til med salt, pepper og frisk sitronsaft. Agurksalat og kokte poteter er standard tilbehør, men agurksalaten kan gjerne erstattes av sprø asparges. Mmmm........ Bruker du små hele ørreter eller ørretstykker? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Bruker du små hele ørreter eller ørretstykker? Hele ørreter visstnok. Altså de er selvfølgelig sløyd og oppgjort da, men ikke oppdelt i fileter eller skiver nei. 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 30. mai 2005 Skrevet 30. mai 2005 Hele ørreter visstnok. Altså de er selvfølgelig sløyd og oppgjort da, men ikke oppdelt i fileter eller skiver nei. Må det være fløte og rømme, eller kan det brukes noe med mindre fett? 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Skrevet 30. mai 2005 Må det være fløte og rømme, eller kan det brukes noe med mindre fett? Går sikkert bra med cremefine eller creme fraiche (skjønt det siste er vel ikke sååå magert?). Men siden dette ikke akkurat er hverdagskost så bryr ikke vi oss om det. ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.