Gjest profile Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei, Noen som vet om det er noen medisner eller annet som hjelper mot det? Får kansje forklare litt, jeg tror ikke jeg hører speseillt bra, normalt vil jeg vel si, men lar meg så lett forstyrre av lyder, har vanskelig for å konsentrere meg om å f.eks. lese, dersom det er mye støy. Men det som er verre er at jeg er blitt veldig følsom for musikk, ifra naboer da, før gjorde det meg ingenting men etterhvert så er det kommet snikende. Nå blir jeg veldig engstelig når jeg hører støy ifra naboene, og jeg blir engstelig for at de plutselig skal begynne å sette på musikken seint og slik. Har alt flyttet en gang, bare pga. det, det hjalp jo litt, men fortsatt har jeg naboer som liker til tidet høy musikk. Hadde jeg hatt penger kunne jeg jo kjøpt meg et hus som ligger litt utenfor tetbebygget strøk, men nå er jeg avhengig av å leie kommunal leilighet, og de har ingen som ligger annet enn leiligheter eller rekkehus:( Vet ikke hva jeg skal gjøre da jeg liksom ikke føler meg trygg hjemme noe mer. Noen som har noen råd. Hva kan det skyldes? Det kom som sagt gradvis og har ihvertfall ikke blitt bedre på over ett år. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186633-h%C3%B8y-f%C3%B8lsomhet-for-lyder/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Greier du å være mer konkret om hva som plager deg med f.eks. høy musikk? mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186633-h%C3%B8y-f%C3%B8lsomhet-for-lyder/#findComment-1279562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei! Du kan søke på hyperakusis, overfølsomhet for lyder, og se om du kjenner deg igjen i symptomene. Jeg lider selv av hyperakusis. Dessverre ikke stort å gjøre mye med. Men det hjelper litt å skjerme seg og avpasse ulike aktiviteter for ikke å overbelaste for mye. Ellers , hvis man er plaget av mye angst og depresjon, som overbelaster systemet, kan lyder bli uoverkommelige til slutt. Ja, all persepsjon. Nervesystemet er mettet allerede.. Gode øreplugger fra apoteket er et must.Jeg kjøper noen oransje som er bredere i den ene enden og smalner deretter litt brått inn. Kjempegod forklaring:) men de er de beste synes jeg fordi de gir ikke mye trykk, og demper godt lyd. Likevel våkner du av en høy vekkerklokke. Det er ikke noen god lidelse å ha. Når det er på det verste kunne jeg satt meg i et hjørne og vugget. Det er ikke uten grunn man brukte/bruker lyd som en form for tortur. Vh bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186633-h%C3%B8y-f%C3%B8lsomhet-for-lyder/#findComment-1280886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei! Du kan søke på hyperakusis, overfølsomhet for lyder, og se om du kjenner deg igjen i symptomene. Jeg lider selv av hyperakusis. Dessverre ikke stort å gjøre mye med. Men det hjelper litt å skjerme seg og avpasse ulike aktiviteter for ikke å overbelaste for mye. Ellers , hvis man er plaget av mye angst og depresjon, som overbelaster systemet, kan lyder bli uoverkommelige til slutt. Ja, all persepsjon. Nervesystemet er mettet allerede.. Gode øreplugger fra apoteket er et must.Jeg kjøper noen oransje som er bredere i den ene enden og smalner deretter litt brått inn. Kjempegod forklaring:) men de er de beste synes jeg fordi de gir ikke mye trykk, og demper godt lyd. Likevel våkner du av en høy vekkerklokke. Det er ikke noen god lidelse å ha. Når det er på det verste kunne jeg satt meg i et hjørne og vugget. Det er ikke uten grunn man brukte/bruker lyd som en form for tortur. Vh bugge. Jeg er også overfølsom for lyder og det er de fleste som feiler det samme som meg. Skvetter av ingenting og hater banking og borring og unger som lager statiske lyder. Men å er jo nervesystemet mitt fucked up da både når det gjelder temperatur og lyder og endel andre ting. Men det er kjipt og være så følsom for lyd. Jeg går helt fra konseptene innimellom og må legge meg under dyna og lukke døra så jeg hører minst mulig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186633-h%C3%B8y-f%C3%B8lsomhet-for-lyder/#findComment-1280892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg er også overfølsom for lyder og det er de fleste som feiler det samme som meg. Skvetter av ingenting og hater banking og borring og unger som lager statiske lyder. Men å er jo nervesystemet mitt fucked up da både når det gjelder temperatur og lyder og endel andre ting. Men det er kjipt og være så følsom for lyd. Jeg går helt fra konseptene innimellom og må legge meg under dyna og lukke døra så jeg hører minst mulig. Jeg tror alle kan kjenne seg igjen i problemet, men noen av oss har det i en annen grad i perioder. En gang var jeg så sliten av å ha mye slekt rundt meg en uke, at min mann og barnet mitt reiste alene på den planlagte turen vi hadde med like mye folk. Jeg handlet, reiste hjem, og hørte ikke en lyd på 3- 4 dager. Så på tv uten lyd, snakket med ingen. Etter en 4 dager begynte jeg å sette lavt på lyden på tv. Det var trist å vinke dem farvel, men jeg hadde ikke noe valg. Nå prøver jeg å legge inn pauser for å hjelpe litt på problemet. Vi planlegger ikke "slektstreff" i tre uker på rad. Men det går litt opp og ned. I perioder er jeg heldigvis ikke så overfølsom. Men at det har sammenheng med mitt( for meg uforklarlige) nervesystem, er jeg sikker på. Heldigvis kan jeg trives i mitt eget selskap, og er glad i å lese, se på film, gå tur. Alt slikt som folk skriver i kontaktannonser:) Bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186633-h%C3%B8y-f%C3%B8lsomhet-for-lyder/#findComment-1281524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Jeg tror alle kan kjenne seg igjen i problemet, men noen av oss har det i en annen grad i perioder. En gang var jeg så sliten av å ha mye slekt rundt meg en uke, at min mann og barnet mitt reiste alene på den planlagte turen vi hadde med like mye folk. Jeg handlet, reiste hjem, og hørte ikke en lyd på 3- 4 dager. Så på tv uten lyd, snakket med ingen. Etter en 4 dager begynte jeg å sette lavt på lyden på tv. Det var trist å vinke dem farvel, men jeg hadde ikke noe valg. Nå prøver jeg å legge inn pauser for å hjelpe litt på problemet. Vi planlegger ikke "slektstreff" i tre uker på rad. Men det går litt opp og ned. I perioder er jeg heldigvis ikke så overfølsom. Men at det har sammenheng med mitt( for meg uforklarlige) nervesystem, er jeg sikker på. Heldigvis kan jeg trives i mitt eget selskap, og er glad i å lese, se på film, gå tur. Alt slikt som folk skriver i kontaktannonser:) Bugge. Nå bor jeg og minstemann alene da så her er ikke mye lyder til vanlig. Tven står bestandig på lavt og pcen lager ikke mye lyd. Men jeg blir råsliten av å ha besøk over lang tid og fatter ikke hvorfor folk skal ha på tven så høyt. Og jeg husker med gru når eldstemann hadde fire kompiser på besøk hver eneste dag og de hoiet og skrek på rommet ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186633-h%C3%B8y-f%C3%B8lsomhet-for-lyder/#findComment-1281538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.