gustav34 Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hei!Jeg er en mann på 35 år som har flere plager. Generelt føler jeg meg frisk og jeg er i full jobb. Plagene er som følger:1) Jeg er stiv i bryst, skuldrer (spesielt venstre side) og rygg. Dette har vært tilfelle siden midten av februar. Stivheten i brystet kom før jul.2) Jeg kjenner en bevegelig kul el.l. omtrent på venstre kragebein. Denne oppdaget jeg for ca. 2 mnd. siden. Jeg kaller det en kul i mangel av et bedre ord. Jeg kan ikke finne andre kuler på kroppen.3) Av og til har jeg blod i avføringen. Jeg merker dette når jeg tørker meg. Jeg vil tro at dette skjer ca. en gang i måneden.4) Jeg våkner av og til med hard mage. Jeg står opp og sitter oppe 30-45 minutter og da bedrer det seg. 5) Til tider føler jeg meg uvel i magen, spesielt øvre del. Jeg har også tendenser til å være noe svimmel, men ikke mye.6) I midten av februar var jeg øm i strupehodet og hadde vondt for å svelge. Dette kom faktisk etter at jeg nøys (!) svært mange manger på en kveld. Dette varte i ca 2 måneder og ser nå ut til å være borte.7) Av og til hoster jeg opp små gul-hvite klumper som lukter vondt. Har fortått det slik at dette er mandlene sin skyld.8) Har i ca to år følt på ett eller annet i lysken. Det er noe som ikke er direkte vondt, men jeg kjenner en svak stikking der. Dette kommer og går.Jeg føler meg som sagt frisk og stort sett opplagt, selv om jeg er veldig sliten når jeg kommer fra jobb. I tillegg har jeg en gutt på 9 mnd. som krever mye. Kan det være stress? Eller bør jeg gå til lege i tilfelle det er noe mer alvorlig? Har tatt bilder av lunger og hjerte i forbindelse med en influensa rett før jul og de viste ikke noe unormalt.På forhånd takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186636-mange-plager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Du nevner syv forskjellige punkter i ditt innlegg og det er kanskje ingen direkte sammenheng mellom alle disse. De gule klumpene fra halsen kan være belegg fra mandlene og du kan undersøke foran et speil om du kan se disse på hver side av halsen? Kulen over kragebeinet og stivheten i brystet, ryggen og skulderen har vedvart såvidt lenge at jeg synes du skal få plagene undersøkt av lege. Blod i avføringen skyldes oftest hemorrhoider og dette er også noe legen kan fastslå ved en enkel undersøkelse. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/186636-mange-plager/#findComment-1280215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.