Gå til innhold

Hint fra naturens side?Et krav?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvfølgelig ikke. Jeg tror ikke naturen /skjebnen /Gud /livet har noen egen mening eller kan kreve noe, og langt mindre kan formidle den. Videre mener jeg det er kun mennesker som har reelle meninger og valg, og at alle mennesker selvfølgelig har like stor verdi, like rettigheter og plikter, og er like viktige. Hvis man skal snakke om noen overordnet mening med enkeltes liv, er det for meg mest meningsfult om ingen mennesker tar livet sitt. Selvmord er det mest meningsløse jeg kan tenke meg. Mennesker med bioplar diagnose er som alle andre i dette henseende, selvfølgelig. Noen annet hadde vært meningsløst det! Hvis, rent hypotetisk, naturen kunne stille krav om noe, ville den naturligvis ikke krevd noe slikt, eller skilt ut akkurat de som er bipolare av alle mennesker.

Annonse

Interessant igrunn, har tenkt litt på det selv. Men egentlig tror jeg ikke at det er et hint om at man skal drepe seg. De tankene får man (tror jeg) kun fordi man ikke passer inn, og man passer ikke inn fordi man er bipolar (eller har andre depressive lidelser).

Gjest Theos

De som ikke har en hjerne som er forhåndsprogrammert til å be om å utslette deg selv fra jorden?

schnuuppa! Du har det vondt. Å være bipolar kan sammenlignes med å ha en kronisk smertetilstand. i dette tilfellet sitter smerten på sjelen. Det er derfor desperate tanker dukker opp i hodet.

Med riktig medisinering skal det være mulig å få det bedre.

Gjest schnnuuppa

schnuuppa! Du har det vondt. Å være bipolar kan sammenlignes med å ha en kronisk smertetilstand. i dette tilfellet sitter smerten på sjelen. Det er derfor desperate tanker dukker opp i hodet.

Med riktig medisinering skal det være mulig å få det bedre.

Wow, du kan å få sagt det... Kronisk smertetilstand er f...meg fakta! Jepp da, en får det bedre med medisin. Har vært bra i ganske lang tid jeg ( halvt år?), men nå brøt det litt ut likevel. Kanskje jeg har slurva. Og p-pilla fucka opp. Så da begynte jeg nesten bare å lure. Liksom, "eh, jeg vil da ikke dø", men nå presser de tankene seg på. Hvorfor vil biologien min ha meg terminated??? Men men,..bedre nå!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...