Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg sliter ganske mye med angst og har gjort det en god stund nå (3 år -). Får ikke sånne panikkanfall sånn helt uten videre men blir ofte veldig nervøs i sosiale sammenhenger. Det værste er kanskje når jeg skal prate foran klassen el., da skjærer det seg helt. Blir rød som en tomat i ansiktet, skjelver, hjertet banker som et lokomotiv, jeg stammer osv osv. Resulterer somregel i at jeg skipper skolen de dagene, og dette går jo utover karakterene mine. Dette er selvfølgelig ikke noe særlig heldig for mitt ve og vel, så jeg lurte på hva helsevesenet i norge pleier å behandle slike lidelser med. Har ikke gått til noen lege eller psykolog enda (kommer sikkert til å være kjempeskummelt). tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det hvis det viser seg at jeg må gå til terapitimer hos psykolog. Er ikke særlig god til å prate om følelsene mine til andre, og kommer helt sikkert bare til å sitte å nikke til en eventuell psykolog i en terapitime. Men er det slik at de sender deg til terapi uansett eller er det mulig å få noen slags medisin? Har hatt god erfaring med xanax som jeg har fått av bekjente før presentasjoner på skolen, da merket jeg ingenting til symptomene og fikk faktisk en akseptabel karakter også! Men det er jo ikke akkurat en god løsning, og vil nødig bestille medisiner over nettet heller.takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186728-angst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest en annen

Xanax og lignende medisiner som Vival og Sobril bør du kunne få hos legen din hvis de benyttes sjelden og i spesielle sammenhenger, som framleggingene du snakker om. Ellers opplever mange at SSRI-er (antidepressiva) virker mot angst. Disse oppfattes ikke som vanedannende av leger, så her sitter nok reseptpennen løsere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/186728-angst/#findComment-1280269
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...