Gå til innhold

Pølse i brød

Anbefalte innlegg

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg har en rett strek og en sikk-sakk-strek med ketchup, og en feit bølgete med sennep .(bergbys-sennep såklart!)

Bergby? en eller annen lokalkjendis dette da, eller? Synes sennep er noe forferdelige sure greier jeg. _må_ ha IDUN ketchup på gilde pølser, bare _må_ Vet at det ikke er så veldig spennende, men spenning søker jeg heller ikke ved pølsespising.

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Åsemor

4

• Mrs. Wallace

3

• lurulf

2

• hare1365380455

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest vill, vakker
Skrevet

Annen sennep er guffen.

Ute etter deng?

Skrevet

Ute etter deng?

Bare kom så skal jeg ta deg!

Skrevet

Bergby? en eller annen lokalkjendis dette da, eller? Synes sennep er noe forferdelige sure greier jeg. _må_ ha IDUN ketchup på gilde pølser, bare _må_ Vet at det ikke er så veldig spennende, men spenning søker jeg heller ikke ved pølsespising.

Ja, Bergbys er lokalt, men trodde sennepen hadde spredd seg LANGT utover nå. De har den iallefall langs E18 ganske langt inn mot Oslo.

Denne sennepen er SØT serru. Derfor er den den eneste som duger.

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg forutså ikke at det kunne finnes slike misdannelser, det kalles vel en tvilling?

Ja, det kan høres ut som det er noe sånt du kan være utsatt for :)

Gjest vill, vakker
Skrevet

Bare kom så skal jeg ta deg!

Håh! Lille Bergbypingle.

Gjest trultemor25
Skrevet

Ja, Bergbys er lokalt, men trodde sennepen hadde spredd seg LANGT utover nå. De har den iallefall langs E18 ganske langt inn mot Oslo.

Sennepen her i huset må være litt sterk. Idun bodsennep er det som gjelder.

Skrevet

Jeg har en rett strek og en sikk-sakk-strek med ketchup, og en feit bølgete med sennep .(bergbys-sennep såklart!)

Bergby sennep er så søt og ekkel! Dijon sennep er den eneste sennep som duger.

Gjest Skal det være så skal det være
Skrevet

Ingen sennep. Men en god sikksakk med chili kethup!

hare1365380455
Skrevet

Jeg har nok fire striper ketchup og kanskje to sennep.

hare1365380455
Skrevet

Jeg må nok dessverre si at det korrekte er rå løk til begge deler. Evt ikke løk i det hele tatt. Unntaket er når en har rekesalat, da passer det best med sprøstekt løk.

Jeg har aldri smakt rekesalat på pølse! Men jeg har hatt potetmos eller potetsalat til.

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Colmans Mustard, sterk og meget god. Søt sennep er python. Bodsennepen til Gilde er bra.

Gjest Sinai
Skrevet

Å, da vet jeg hvilken du mener! Det er faren min sin favoritt, visstnok en gammel slager. Joda, den er den beste for den er ikke så sterk

Skrevet

Når vi kjøper pølse, må selgeren ha tungen rett i munnen:

Jeg: Wienerpølse i brød uten ketchup eller sennep. Min datter: Grillpølse i lompe med en tynn ketchup stripe. Min sønn: Wienerpølse i lompe med mye ketchup. Min mann: grillpølse i lompe med to striper sennep, rekesalat og løk.

Blir det miks, blir det uspiselig siden jeg ikke liker grillpølse eller lompe, min datter liker ikke wienerpølse, hverken min mann eller barna liker pølsebrød, min mann liker ikke ketchup og ingen av oss andre liker sennep.

Gjest Sinai
Skrevet

Jeg har aldri smakt rekesalat på pølse! Men jeg har hatt potetmos eller potetsalat til.

Rekesalat er en uting på pølser. Uuuuuhrgh!!! Snakk om smør på flesk. Peker og kjøtt er best i paella

Gjest Mr Pimmel
Skrevet

Når vi kjøper pølse, må selgeren ha tungen rett i munnen:

Jeg: Wienerpølse i brød uten ketchup eller sennep. Min datter: Grillpølse i lompe med en tynn ketchup stripe. Min sønn: Wienerpølse i lompe med mye ketchup. Min mann: grillpølse i lompe med to striper sennep, rekesalat og løk.

Blir det miks, blir det uspiselig siden jeg ikke liker grillpølse eller lompe, min datter liker ikke wienerpølse, hverken min mann eller barna liker pølsebrød, min mann liker ikke ketchup og ingen av oss andre liker sennep.

Er ikke livet komplisert nok som det er?

Skrevet

Jeg liker en wiener i brød med sennep og rå løk og tilslutt vil jeg ha lompa lagt over :o)

Skrevet

Er ikke livet komplisert nok som det er?

Vi har ikke valgt hva vi liker for å stresse vedkommende bak disken, det er bare sånn vi er ;)

Vi kunne naturligvis droppet å kjøpe pølse i det hele tatt, men på mange bensinstasjoner og kiosker er nå engang pølse det som kommer nærmest opp mot middag...

Skrevet

Jeg er en enkel sjel - wienerpølse spises helst i pølsebrød (uten noe på..), men gjerne med en lompe rundt også. Grillpølse spises helst kun med lompe rundt.

Ketchup og sennep er fandens verk :P

Mrs. Wallace
Skrevet

Bostonagurk, en slags finhakket pikcles, kjempegodt på pølse.

Bostonagurk er godt når man vil ha en ful pakke-løsning til pølsa. Men da utelukkende til grill, ikke wiener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...