lurulf Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 Nei... Det ser dessverre ut som om 'tyvenes marked' ikke har kommet i pocket :-( En tone? Er altetende om det er bra... Krim/triller/episk, pluss en del klassisk... Ken Follet har vært favoritten i mange år, men der er det ikke noe igjen å lese. Lurulfen fikk åpnet øynene mine for Wilbur Smith, så jeg venter spent på neste anbefaling der... Jeg har svart deg annet sted i tråden, men om det er en ny Wilbur Smith anbefaling du vil ha, så er "Terror" bra. Det eneste som irriterte meg der er at jeg alt for tidlig skjønte hvem som var skurken, så slutten ble ikke så spennende som det var lagt opp til. Men kanskje du er blondere enn meg? *Erter* 0 Siter
lurulf Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Skrevet 5. juni 2005 Ah! Passe britisk også :-) Men om du tror jeg bare leser krim/trillere tar du skammelig feil. Jentungen har igjen den andre Molly Moon boka og de to siste Narnia-bøkene, pluss - eh - ja jeg har det jo på en mail et sted, så der har vi fylt opp kvoten for en stund. Ikke at vi ikke er åpne for flere forslag, altså, men nå er det meg det er mest prekært for :-) "Men om du tror jeg bare leser krim/trillere tar du skammelig feil." Jeg tror ingenting, jeg Tilfeldigvis var de to siste bøkene jeg leste triller og krim, så da anbefalte jeg dem videre, siden begge var bra... 0 Siter
ekte nick Skrevet 5. juni 2005 Skrevet 5. juni 2005 Hvis du har en food-prosessor, kan du da lage myk mat/ purè av det meste. Alt fra fiskeboller til avokado til pølser. 0 Siter
lurulf Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Skrevet 6. juni 2005 Operert kjeven nå? Riktig. Jeg var hos kjevekirurg og fikk operert ut en visdomstann. (Advarsel til annegunn mot å lese videre) Jeg har kraftig tannlegeskrekk. Jeg var så redd før inngrepet at jeg ikke turte kjøre bil (trafikk-farlig). Heldigvis kunne mannen min kjøre og hente meg. Jeg var så grå under inngrepet at sykesøsteren stadig lurte på om de måtte ta en pause. Hun var redd jeg skulle besvime. Det gjorde jeg ikke, men jeg var veldig svimmel og kvalm etterpå. Sykesøsteren lot meg ikke gå, jeg måtte sitte på gangen en halvtime mens hun stadig sjekket meg - helt til jeg hadde fått igjen litt farge. Tanna brakk underveis og de måtte plukke splinter, men fikk visst ut alt. Den gode nyheten er at jeg ikke trenger å fjerne de andre tre. De er helt dekket av tannkjøtt og dermed beskyttet. Denne hadde stukket litt opp. Såpass at bakterier kunne komme til uten at det var mulig å pusse den. Derfor var den helt innhul av karies. Legen sa at den burde vært fjernet før jeg fyllte 25, bare tøv å vente så lenge... Men sånt er da ikke godt å vite? Han var forresten ikke noen psykolog, det første han sa da han kom inn var: "Så her ligger stakkaren fastspent?". 0 Siter
annegunn Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg har svart deg annet sted i tråden, men om det er en ny Wilbur Smith anbefaling du vil ha, så er "Terror" bra. Det eneste som irriterte meg der er at jeg alt for tidlig skjønte hvem som var skurken, så slutten ble ikke så spennende som det var lagt opp til. Men kanskje du er blondere enn meg? *Erter* Blond? Jeg? *rister på krøllene* Jeg tror faktisk jeg liker 'Tigerens øye' bedre enn 'Blå horisont'. Blå horisont var spennende i massevis, men litt endimensjonal - i Tigerens øye skjer det ting på flere plan. Jeg var igjennon temmelig mange sider i går. Har litt igjen ennå... *gnir meg i øya* 0 Siter
annegunn Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Riktig. Jeg var hos kjevekirurg og fikk operert ut en visdomstann. (Advarsel til annegunn mot å lese videre) Jeg har kraftig tannlegeskrekk. Jeg var så redd før inngrepet at jeg ikke turte kjøre bil (trafikk-farlig). Heldigvis kunne mannen min kjøre og hente meg. Jeg var så grå under inngrepet at sykesøsteren stadig lurte på om de måtte ta en pause. Hun var redd jeg skulle besvime. Det gjorde jeg ikke, men jeg var veldig svimmel og kvalm etterpå. Sykesøsteren lot meg ikke gå, jeg måtte sitte på gangen en halvtime mens hun stadig sjekket meg - helt til jeg hadde fått igjen litt farge. Tanna brakk underveis og de måtte plukke splinter, men fikk visst ut alt. Den gode nyheten er at jeg ikke trenger å fjerne de andre tre. De er helt dekket av tannkjøtt og dermed beskyttet. Denne hadde stukket litt opp. Såpass at bakterier kunne komme til uten at det var mulig å pusse den. Derfor var den helt innhul av karies. Legen sa at den burde vært fjernet før jeg fyllte 25, bare tøv å vente så lenge... Men sånt er da ikke godt å vite? Han var forresten ikke noen psykolog, det første han sa da han kom inn var: "Så her ligger stakkaren fastspent?". Takker pent for advarselen, men tror du det hjelper? :-( 0 Siter
lurulf Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Skrevet 6. juni 2005 Blond? Jeg? *rister på krøllene* Jeg tror faktisk jeg liker 'Tigerens øye' bedre enn 'Blå horisont'. Blå horisont var spennende i massevis, men litt endimensjonal - i Tigerens øye skjer det ting på flere plan. Jeg var igjennon temmelig mange sider i går. Har litt igjen ennå... *gnir meg i øya* Så flott at du likte "Tigerens øye"! Jeg var litt spent på det. Det er jo som sagt ca 20 år siden jeg leste den, så jeg har lurt på om jeg likte den så godt fordi det var min første Wilbur Smith... Nå skal jeg definitivt lese den på nytt! 0 Siter
Gjest belest Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Danselærerens tilbakekomst har jeg lest. Tigerens øye er en annen forfatter; Wilbur Smith. Der tar du helt feil. Henning Mankell har skrevet *Leopardens Øye* Har akkurat kjøpt den på salg. 0 Siter
Gjest belest Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Der tar du helt feil. Henning Mankell har skrevet *Leopardens Øye* Har akkurat kjøpt den på salg. Den ser forøvrig slik ut: http://www.pluto.no/kulturspeilet/faste/bok/Mankell_Leopardens.html 0 Siter
annegunn Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Den ser forøvrig slik ut: http://www.pluto.no/kulturspeilet/faste/bok/Mankell_Leopardens.html Men jeg snakket om 'Tigerens øye', den har Wilbur Smith skrevet. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg elsker grøtete mat! yoghurt med havregryn (la stå og mykne) cottage cheese med syltetøy havregrøt (med eplemos og kanel, nam!) fløyels/ris/rømmegrøt omelett/eggerøre avokado fiskepudding kjøttpudding leverpostei laksemousse potetmos spinatstuing blomkålpurè linsepurè cous cous Ostesufflè Smoothies iskrem! (helst ismos med sjokosaus og banan, mmm) (det meste av dessert er vel ganske mykt:) 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg elsker grøtete mat! yoghurt med havregryn (la stå og mykne) cottage cheese med syltetøy havregrøt (med eplemos og kanel, nam!) fløyels/ris/rømmegrøt omelett/eggerøre avokado fiskepudding kjøttpudding leverpostei laksemousse potetmos spinatstuing blomkålpurè linsepurè cous cous Ostesufflè Smoothies iskrem! (helst ismos med sjokosaus og banan, mmm) (det meste av dessert er vel ganske mykt:) 0 Siter
lurulf Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Skrevet 6. juni 2005 Jeg elsker grøtete mat! yoghurt med havregryn (la stå og mykne) cottage cheese med syltetøy havregrøt (med eplemos og kanel, nam!) fløyels/ris/rømmegrøt omelett/eggerøre avokado fiskepudding kjøttpudding leverpostei laksemousse potetmos spinatstuing blomkålpurè linsepurè cous cous Ostesufflè Smoothies iskrem! (helst ismos med sjokosaus og banan, mmm) (det meste av dessert er vel ganske mykt:) Nå ble jeg imponert! Det var litt av en liste. Har du også hatt tyggeproblem, eller er du bare så kreativ? 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Nå ble jeg imponert! Det var litt av en liste. Har du også hatt tyggeproblem, eller er du bare så kreativ? Jeg har hatt regulering, og etter stramming gikk det i myk mat dagen etter:) Men så er myk mat så godt! Mine favoritter 0 Siter
Freya Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Jeg har hatt regulering, og etter stramming gikk det i myk mat dagen etter:) Men så er myk mat så godt! Mine favoritter Au, stramming av reguleringen er et sant helvete! Husker jeg hadde vært og fått strammet den på en fredag, og til kvelds hadde mamma laget pizza. Jeg syntes jo det var så godt, men det gjorde vondt bare jeg kom borti tennene med skorpa! Heldigvis er det kapitlet over, og tennene mine er (nogenlunde) rette. 0 Siter
Gjest Sinai Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 Au, stramming av reguleringen er et sant helvete! Husker jeg hadde vært og fått strammet den på en fredag, og til kvelds hadde mamma laget pizza. Jeg syntes jo det var så godt, men det gjorde vondt bare jeg kom borti tennene med skorpa! Heldigvis er det kapitlet over, og tennene mine er (nogenlunde) rette. ingen karameller på to år! mat på fortennene skummelt å kysse og den rosa guffen som skulle lage avstøping av tennene. Føltes som om den skulle gli bak i halsen og stenge for pusten. glad den tiden er over 0 Siter
Freya Skrevet 6. juni 2005 Skrevet 6. juni 2005 ingen karameller på to år! mat på fortennene skummelt å kysse og den rosa guffen som skulle lage avstøping av tennene. Føltes som om den skulle gli bak i halsen og stenge for pusten. glad den tiden er over Huff ja, holdt på å kveles og brekke meg da jeg skulle ta avstøpning. Kjentes ut som jeg satt der i all evighet, og sikkelet bare rant... Urk. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Riktig. Jeg var hos kjevekirurg og fikk operert ut en visdomstann. (Advarsel til annegunn mot å lese videre) Jeg har kraftig tannlegeskrekk. Jeg var så redd før inngrepet at jeg ikke turte kjøre bil (trafikk-farlig). Heldigvis kunne mannen min kjøre og hente meg. Jeg var så grå under inngrepet at sykesøsteren stadig lurte på om de måtte ta en pause. Hun var redd jeg skulle besvime. Det gjorde jeg ikke, men jeg var veldig svimmel og kvalm etterpå. Sykesøsteren lot meg ikke gå, jeg måtte sitte på gangen en halvtime mens hun stadig sjekket meg - helt til jeg hadde fått igjen litt farge. Tanna brakk underveis og de måtte plukke splinter, men fikk visst ut alt. Den gode nyheten er at jeg ikke trenger å fjerne de andre tre. De er helt dekket av tannkjøtt og dermed beskyttet. Denne hadde stukket litt opp. Såpass at bakterier kunne komme til uten at det var mulig å pusse den. Derfor var den helt innhul av karies. Legen sa at den burde vært fjernet før jeg fyllte 25, bare tøv å vente så lenge... Men sånt er da ikke godt å vite? Han var forresten ikke noen psykolog, det første han sa da han kom inn var: "Så her ligger stakkaren fastspent?". Men det gikk greit med bedøvelse og alt det? 0 Siter
lurulf Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Men det gikk greit med bedøvelse og alt det? Ja, bedøvelsen gikk greit. Å sette de sprøytene gjorde mye mindre vondt enn hos tannlegen. Jeg har fortsatt ganske vondt, så jeg ringte tilbake til klinikken i går for å spørre om det var noe galt. Da fortalte de at det er normalt å ha vondt så lenge hvis tannen satt fast i kjeven slik at det måtte røskes endel for å få den ut. (Som det var hos meg). Det var antagelig også grunnen til at jeg ble så blek - ikke bare skrekken slik jeg trodde. Det største problemet var vel at utstyret var gammelt. Legen klagde over det under hele operasjonen. Blant annet gikk suget tett så de måtte bytte slanget og borret sprutet vann utover hele ansiktet mitt. Det var to studenter tilstede som skulle lære, så jeg fikk detaljert forklaring om alt som foregikk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.