mil1365380270 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg er for at omskjäring er straffbart. Ville bare få fram at det finnes ingen "vinnere", selv om den skyldige blir tatt. Den som har begått en straffbar handlig skal selvfölgelig få straff. Men jeg er faktisk usikker på om det har en prevantiv virkning, ettersom det er en såpass sterk kultur. Det er kulturen og tenkemåten som man bör fokusere på å forandre tror jeg. Holdningsendringer er ofte tungrodde saker uten ris bak speilet. Vi forander ikke mening så lett, nok av eksempler på det. Og hvor mange unger er det forsvarlig å utsette for dette i påvente av at vinden skal snu? Jeg mener ingen! 0 Siter
Gjest Shave my poodle Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Holdningsendringer er ofte tungrodde saker uten ris bak speilet. Vi forander ikke mening så lett, nok av eksempler på det. Og hvor mange unger er det forsvarlig å utsette for dette i påvente av at vinden skal snu? Jeg mener ingen! Selvfölgelig tar det tid, og jeg vil selvfölgelig ikke at noen skal offres. Men jeg tror fortsatt at de som virkelig vil omskjäre gjör det uansett. Jeg tror også, som sagt tidligere, at det vil väre vanskelig å fange opp alle gruppene som driver med det. Dessuten vil det alltid finnes de som lurer seg unna undersökelser/tester osv. 0 Siter
Dorthe Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Det er forskjell på ting vet du. - libanon Jada, det er jeg klar over! Det er forskjell på tissen og tennene. *** Hva med de jentene og guttene som har vært utsatt for oralt overgrep? 0 Siter
Gjest printa Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Hva med de jentene og guttene som har vært utsatt for oralt overgrep? Aner ikke...... 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Prinsipper er ikke interessant, i en slik diskusjon. Beklager. Det er jo du som lærer din jentunge slike prinsipper, så jeg forstår egentlig ikke helt hva du mener? 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det er jo du som lærer din jentunge slike prinsipper, så jeg forstår egentlig ikke helt hva du mener? Det er ikke mitt problem, at du ikke skjønner. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det er ikke mitt problem, at du ikke skjønner. Det er heller ikke mitt problem at du ikke forstår hva prinsipper er, og samtidig lærer jentungen din noe du tydligvis ikke forstår bør ses i en litt større helhet. Men du ser nok konsekvensene av det etterhvert - og da er det fremdeles ikke mitt problem, men ditt:-) 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Ja, for de oppdager jo KUN de tilfellene der hvor ugjerningen allerede har skjedd.... Det gjelder vel for de fleste forbrytelser. Poenget er jo at man i så fall blir straffet for det OG at det vil ha en prevantiv effekt. 0 Siter
Goliath Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg er for at omskjäring er straffbart. Ville bare få fram at det finnes ingen "vinnere", selv om den skyldige blir tatt. Den som har begått en straffbar handlig skal selvfölgelig få straff. Men jeg er faktisk usikker på om det har en prevantiv virkning, ettersom det er en såpass sterk kultur. Det er kulturen og tenkemåten som man bör fokusere på å forandre tror jeg. Så nok en gang skal vi vise forståelse og heller se vekk? Det er jo ganske lett å se hvordan det går når vi ikke setter krav - og ei heller noen makt bak kravene.... Det blir som med barneoppdragelse. Får det ingen konsekvenser så gir de likevel bare f....og gjør som de selv vil. 0 Siter
Babette Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg forventer at folk holder seg til saken, men jeg kan godt gjenta hva jeg skrev, for deg. "Det er vanlig at foreldre kan velge om de vil la barna sine vaksineres i dag." Jeg snakka faktisk om å undersøke jenta mi i tissen, og ikke om hverken blodprøve, vaksine eller noe annet. Hvis du ønsker å diskutere det, får du starte en ny tråd. Du svarte ikke på det jeg spure deg om angående eventuelle utslett eller plager ved "tissen". Hvis hun får dette, skal hun ikke til lege da heller, med mindre hun har lyst selv? Og er det særlig sannsynlig at hun har "lyst" til dette når hun har lært at underlivet ikke skal vises fram til noen? 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det er heller ikke mitt problem at du ikke forstår hva prinsipper er, og samtidig lærer jentungen din noe du tydligvis ikke forstår bør ses i en litt større helhet. Men du ser nok konsekvensene av det etterhvert - og da er det fremdeles ikke mitt problem, men ditt:-) Foreløpig har jeg overhode ingen problemer med mine holdninger til dette, og jeg velger å ha et positivistisk syn. Får jeg problemer engang, er jeg overhode ikke i tvil om at jeg skal greie å takle de. Jeg lager meg ikke problem. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du svarte ikke på det jeg spure deg om angående eventuelle utslett eller plager ved "tissen". Hvis hun får dette, skal hun ikke til lege da heller, med mindre hun har lyst selv? Og er det særlig sannsynlig at hun har "lyst" til dette når hun har lært at underlivet ikke skal vises fram til noen? Jeg er ikke interessert i å diskutere mer med deg. Hva jeg gjør, blir opp til meg. Jeg forslår heller at du starter en ny tråd. 0 Siter
Gjest libanon Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Foreløpig har jeg overhode ingen problemer med mine holdninger til dette, og jeg velger å ha et positivistisk syn. Får jeg problemer engang, er jeg overhode ikke i tvil om at jeg skal greie å takle de. Jeg lager meg ikke problem. Nei, du lager kanskje ikke deg problemer, men du lager garantert problemer for jenta di. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Nei, du lager kanskje ikke deg problemer, men du lager garantert problemer for jenta di. Hehe, sikkert. Det finnes nok av problem i verden for de som ønsker å ta tak i dem. 0 Siter
Gjest libanon Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Hehe, sikkert. Det finnes nok av problem i verden for de som ønsker å ta tak i dem. Dårlig gjort av deg å påføre andre problemer da, men du bryr deg tydeligvis fint lite om det. 0 Siter
Babette Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg er ikke interessert i å diskutere mer med deg. Hva jeg gjør, blir opp til meg. Jeg forslår heller at du starter en ny tråd. Det er greit å gi seg når man slipper opp for argumenter. Men ikke glem at det var du som startet denne tråden. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Dårlig gjort av deg å påføre andre problemer da, men du bryr deg tydeligvis fint lite om det. *jaja, rock on!* 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det er greit å gi seg når man slipper opp for argumenter. Men ikke glem at det var du som startet denne tråden. Ja, jeg vet det, og nå er jeg ferdig! Føler meg ikke tilfreds med å fortsette denne intetsigende diskusjonen, med hverken deg eller noen andre. Dumt for deg at du ikke får de svarene du vil. 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Foreløpig har jeg overhode ingen problemer med mine holdninger til dette, og jeg velger å ha et positivistisk syn. Får jeg problemer engang, er jeg overhode ikke i tvil om at jeg skal greie å takle de. Jeg lager meg ikke problem. "Foreløpig har jeg overhode ingen problemer med mine holdninger til dette, og jeg velger å ha et positivistisk syn" Mener du virkelig positivistisk syn? Eller positivt? Hvis det er førstnevnte, så ville det vært interessant å vite hvordan du relaterer positivismen til dette. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Foreløpig har jeg overhode ingen problemer med mine holdninger til dette, og jeg velger å ha et positivistisk syn" Mener du virkelig positivistisk syn? Eller positivt? Hvis det er førstnevnte, så ville det vært interessant å vite hvordan du relaterer positivismen til dette. Jeg bare ler* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.