Hønemoren Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Tastaturet har slått seg vrangt, Må holde inn en tast Fn ellers får jeg tall, Hva er dette 0 Siter
Hønemoren Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Fn? Ja, står det på en tast, helt nederst til venstre, til venstre for Ctrl, aner ikke hva den er til jeg, men nå er det plutselig iorden igjen så jeg får bokstaver når jeg skriver og ikke tall der det er tall sammen med bokstavene. Det var kjempeirriterende for når jeg skrev f.eks. en L så kom et 3tall. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ja, står det på en tast, helt nederst til venstre, til venstre for Ctrl, aner ikke hva den er til jeg, men nå er det plutselig iorden igjen så jeg får bokstaver når jeg skriver og ikke tall der det er tall sammen med bokstavene. Det var kjempeirriterende for når jeg skrev f.eks. en L så kom et 3tall. Åja, du har laptop? 0 Siter
mrxx Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Jeg har også en lapptop som er slik, hver gang jeg har slått den av så er det tall på noen tastene i stedenfor bokstaver. Jeg må trykke ned fn-tasten samtidig som jeg trykker på ...på....på....hva faen var det jeg trykte igjen? Gjorde det senest i går. Hmmm...merkelig..nå står det helt stille. Skriver igjen i morgen, sjekker det i kveld, hvis jeg husker det. Det skal vel mye til, hehe. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Fn tasten er der sånn at du skal kunne bruke de tegnene som er der tallene er på den tasten du refererte til. Det er for å få flere funksjoner inn i tastaturet siden talltastaturet er borte på en laptop. En trykk på Fn gir de ektra tegnene, en trykk til og du er tilbake til normalen. 0 Siter
Gjest trultemor25 Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ja! Ett eller annet som hadde hengt seg opp da. Bra det ordna seg igjen. Blir jo vanskelig å finne ord uten de og de bokstavene hele tiden.. hehe.. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 Ja, står det på en tast, helt nederst til venstre, til venstre for Ctrl, aner ikke hva den er til jeg, men nå er det plutselig iorden igjen så jeg får bokstaver når jeg skriver og ikke tall der det er tall sammen med bokstavene. Det var kjempeirriterende for når jeg skrev f.eks. en L så kom et 3tall. Hm, eneste vi bruker Fn-tasten til er å regulere lysstyrken på skjermen. Holde inne Fn og trykke pil opp eller ned. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Ett eller annet som hadde hengt seg opp da. Bra det ordna seg igjen. Blir jo vanskelig å finne ord uten de og de bokstavene hele tiden.. hehe.. Ja, det ble uforståelige ord vil jeg si..! 0 Siter
Hønemoren Skrevet 7. juni 2005 Forfatter Skrevet 7. juni 2005 Fn tasten er der sånn at du skal kunne bruke de tegnene som er der tallene er på den tasten du refererte til. Det er for å få flere funksjoner inn i tastaturet siden talltastaturet er borte på en laptop. En trykk på Fn gir de ektra tegnene, en trykk til og du er tilbake til normalen. Da har jeg nok vært borti denne tilfeldig både når tallene kom og når jeg var tilbake til normalen. Så lærte jeg noe nytt idag også da. 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. juni 2005 Skrevet 7. juni 2005 fn+ numlock for å aktivere tall, fn+numlock igjen for å få tilbake bokstavene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.