Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tastaturet har slått seg vrangt, Må holde inn en tast Fn ellers får jeg tall, Hva er dette

Skrevet

Fn?

Ja, står det på en tast, helt nederst til venstre, til venstre for Ctrl, aner ikke hva den er til jeg, men nå er det plutselig iorden igjen så jeg får bokstaver når jeg skriver og ikke tall der det er tall sammen med bokstavene. Det var kjempeirriterende for når jeg skrev f.eks. en L så kom et 3tall.

Gjest trultemor25
Skrevet

Ja, står det på en tast, helt nederst til venstre, til venstre for Ctrl, aner ikke hva den er til jeg, men nå er det plutselig iorden igjen så jeg får bokstaver når jeg skriver og ikke tall der det er tall sammen med bokstavene. Det var kjempeirriterende for når jeg skrev f.eks. en L så kom et 3tall.

Åja, du har laptop?

Skrevet

Jeg har også en lapptop som er slik, hver gang jeg har slått den av så er det tall på noen tastene i stedenfor bokstaver.

Jeg må trykke ned fn-tasten samtidig som jeg trykker på ...på....på....hva faen var det jeg trykte igjen? Gjorde det senest i går. Hmmm...merkelig..nå står det helt stille. Skriver igjen i morgen, sjekker det i kveld, hvis jeg husker det. Det skal vel mye til, hehe.

skorpionfisken
Skrevet

Fn tasten er der sånn at du skal kunne bruke de tegnene som er der tallene er på den tasten du refererte til. Det er for å få flere funksjoner inn i tastaturet siden talltastaturet er borte på en laptop.

En trykk på Fn gir de ektra tegnene, en trykk til og du er tilbake til normalen.

Gjest trultemor25
Skrevet

Ja!

Ett eller annet som hadde hengt seg opp da. Bra det ordna seg igjen. Blir jo vanskelig å finne ord uten de og de bokstavene hele tiden.. hehe..

Skrevet

Hm, eneste vi bruker Fn-tasten til er å regulere lysstyrken på skjermen. Holde inne Fn og trykke pil opp eller ned.

Skrevet

Ett eller annet som hadde hengt seg opp da. Bra det ordna seg igjen. Blir jo vanskelig å finne ord uten de og de bokstavene hele tiden.. hehe..

Ja, det ble uforståelige ord vil jeg si..!

Skrevet

Fn tasten er der sånn at du skal kunne bruke de tegnene som er der tallene er på den tasten du refererte til. Det er for å få flere funksjoner inn i tastaturet siden talltastaturet er borte på en laptop.

En trykk på Fn gir de ektra tegnene, en trykk til og du er tilbake til normalen.

Da har jeg nok vært borti denne tilfeldig både når tallene kom og når jeg var tilbake til normalen.

Så lærte jeg noe nytt idag også da.

Skrevet

fn+ numlock for å aktivere tall, fn+numlock igjen for å få tilbake bokstavene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...