Gjest '!-o-!' Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Han er absolutt helt på høyde med Arnie. De to burde starte en duo sammen. "................................" *himler med øya* Kommer helt klart til å få mareritt i natt! 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det syns jeg og! Det er alltid noen nisser med dårlig selvtillit, uten evne til egne valg, som henger seg på motetrender, i sine valg av mobbeoffer. "Det er alltid noen nisser med dårlig selvtillit," Der tror jeg nok du har funnet essensen i personen Finn Kalvik, ja! Hvis dette med å mislike han er en motesak, så er det i så fall en evigvarende mote som aldri har vært umoderne. Dermed kan du ikke si at det er en trend å mislike ham. Fyren i seg selv er rett og slett til å spy av, og musikken hans er gørrende kjedelig. Men ære være for å sette psykiske problemer på dagsorden. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Her har vi de (u)politisk korrekte, som henger seg på moten med å mobbe Finn Kalvik. Merkelig at Benny Andersson fant det interessant i sin storhetsperiode å produsere/arrangere en hel plate med Finn Kalvik. Kom ikke her og ta den. Jeg interesserer meg nada for hva som er politisk (u)korrekt. Jeg har aldri likt finn kalvik, så mine omtaler av ham har ingenting med mote å gjøre. ".........................................." 0 Siter
Gjest Børsemaker Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Det er alltid noen nisser med dårlig selvtillit," Der tror jeg nok du har funnet essensen i personen Finn Kalvik, ja! Hvis dette med å mislike han er en motesak, så er det i så fall en evigvarende mote som aldri har vært umoderne. Dermed kan du ikke si at det er en trend å mislike ham. Fyren i seg selv er rett og slett til å spy av, og musikken hans er gørrende kjedelig. Men ære være for å sette psykiske problemer på dagsorden. Det var Tufte Johansen og Eia i Åpen Post som startet denne mobbekampanjen, og mange har hengt seg på fordi det var så morsomt at de gikk i "bresjen". Musikalsk sett, så må man aldri glemme at FK ble utvalgt av Benny Andersson for å arrangere/produsere to album. Det faktum kan du/dere ikke komme utenom. 0 Siter
Gjest mussmussa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Den er slettet av FMBPM (Folkeaksjon Mot Banal og Patetisk Møkkamusikk). Dette medfører at alle servere/maskiner som deler musikk er infisert av et virus som automatisk sletter alle filer som har Finn Kalvik i filnavnet, eller forekomster av nevnte navn i innholdet. I tilfeller hvor innholdet er "kamuflert", går den gjennom lyd- eller bildestrømmen i filen og fjerner alle tekster som er ulidelig patetiske (f.eks "Aldri Mikkel Rev og Bæ-Bæææ Lille Laaam", "Jeg har vært blindet men nå kan jeg se. Elskling fordi du har lært meg det" etc.). "................................." Du kan iallefall tekstene bedre enn meg,hehe. Og det sier mest om!? 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du kan iallefall tekstene bedre enn meg,hehe. Og det sier mest om!? Det sier at jeg har fått de tutet inn i ørene i tidligere år :-) Men for å kritisere noens tekster så må man nødvendigvis kjenne de. ".................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Da er jeg syk og ukul skjønner jeg, men jeg liker nå Finn Kalvik jeg da. "Ukul" har ingenting med saken å gjøre: "Syk", derimot...:-) "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det syns jeg og! Det er alltid noen nisser med dårlig selvtillit, uten evne til egne valg, som henger seg på motetrender, i sine valg av mobbeoffer. "Det er alltid noen nisser med dårlig selvtillit, uten evne til egne valg, som henger seg på motetrender, i sine valg av mobbeoffer." Maken til fjollete og idiotisk utsagn. Du bør være voksen nok til å akseptere hva andre mener om den musikken du selv liker, uten å bruke fjollete uttrykk som "mobbing", "motemeninger" etc. "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det var Tufte Johansen og Eia i Åpen Post som startet denne mobbekampanjen, og mange har hengt seg på fordi det var så morsomt at de gikk i "bresjen". Musikalsk sett, så må man aldri glemme at FK ble utvalgt av Benny Andersson for å arrangere/produsere to album. Det faktum kan du/dere ikke komme utenom. Maken til fjås. Jeg er enig, til en viss grad, at det eia og tufte gjorde kan karakteriseres som "mobbing", selv om det var i humoristisk øyemed. Og FK selv mistet all kredibilitet når han først stilte opp på det selv, og etterpå går ut til aviser og ukeblader (og stiller opp i tv-debatt) og syter om depresjon og det som værre er. "Musikalsk sett, så må man aldri glemme at FK ble utvalgt av Benny Andersson for å arrangere/produsere to album. Det faktum kan du/dere ikke komme utenom." Hva i alle hel..... er det du forsøker å _argumentere_ for her? Han ble utvalgt av _Benny Andersson_, og _derfor_ er han så fantastisk bra og flink etc.? *LOL* "Faktum"? Javisst. Det er også et _faktum_ at FK kommer fra Grorud, akkurat som det er et _faktum_ at jeg har bodd ved siden av Elisabeth Andreasson - hva i all verden har det med saken å gjøre? Jeg mener da likevel det jeg mener om FK og "musikken hans". Og jeg aksepterer da uten problemer _din_ mening om den - hvorfor evner ikke du å akseptere min? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg har kjent til denne ubegavede gnomen i over 20 år. Mote har ingenting med mine meninger å gjøre. ".................................." 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det var Tufte Johansen og Eia i Åpen Post som startet denne mobbekampanjen, og mange har hengt seg på fordi det var så morsomt at de gikk i "bresjen". Musikalsk sett, så må man aldri glemme at FK ble utvalgt av Benny Andersson for å arrangere/produsere to album. Det faktum kan du/dere ikke komme utenom. Tøv og tull. At folk har mislikt Finn Kalvik har pågått like lenge som fyren har gitt ut plater. For alt jeg vet mye lengre enn det også. Åpen post er nytt i denne sammenhengen. 0 Siter
Gjest Børsemaker Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Maken til fjås. Jeg er enig, til en viss grad, at det eia og tufte gjorde kan karakteriseres som "mobbing", selv om det var i humoristisk øyemed. Og FK selv mistet all kredibilitet når han først stilte opp på det selv, og etterpå går ut til aviser og ukeblader (og stiller opp i tv-debatt) og syter om depresjon og det som værre er. "Musikalsk sett, så må man aldri glemme at FK ble utvalgt av Benny Andersson for å arrangere/produsere to album. Det faktum kan du/dere ikke komme utenom." Hva i alle hel..... er det du forsøker å _argumentere_ for her? Han ble utvalgt av _Benny Andersson_, og _derfor_ er han så fantastisk bra og flink etc.? *LOL* "Faktum"? Javisst. Det er også et _faktum_ at FK kommer fra Grorud, akkurat som det er et _faktum_ at jeg har bodd ved siden av Elisabeth Andreasson - hva i all verden har det med saken å gjøre? Jeg mener da likevel det jeg mener om FK og "musikken hans". Og jeg aksepterer da uten problemer _din_ mening om den - hvorfor evner ikke du å akseptere min? Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg har kjent til denne ubegavede gnomen i over 20 år. Mote har ingenting med mine meninger å gjøre. ".................................." Benny Andersson er den mest suksessfulle musikkmaker, komponist og låtskriver i Skandinavia. Alle ABBA-låtene, pluss musikken fra Chess, er etterhvert blitt klassisk musikk som vil leve gjennom generasjoner etter oss. Uttalelser som går på nedverdigelse av han, vitner bare om en person med ganske liten troverdighet i musikkspørsmål. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Benny Andersson er den mest suksessfulle musikkmaker, komponist og låtskriver i Skandinavia. Alle ABBA-låtene, pluss musikken fra Chess, er etterhvert blitt klassisk musikk som vil leve gjennom generasjoner etter oss. Uttalelser som går på nedverdigelse av han, vitner bare om en person med ganske liten troverdighet i musikkspørsmål. Suksessrik eller ikke suksessrik, jeg syns ABBA også var til å spy av. 0 Siter
Gjest britalill Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Suksessrik eller ikke suksessrik, jeg syns ABBA også var til å spy av. Jøss, er du såpass opp i årene:-) 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Benny Andersson er den mest suksessfulle musikkmaker, komponist og låtskriver i Skandinavia. Alle ABBA-låtene, pluss musikken fra Chess, er etterhvert blitt klassisk musikk som vil leve gjennom generasjoner etter oss. Uttalelser som går på nedverdigelse av han, vitner bare om en person med ganske liten troverdighet i musikkspørsmål. "Uttalelser som går på nedverdigelse av han, vitner bare om en person med ganske liten troverdighet i musikkspørsmål." Nå får du enten stikke fingeren inn bak og forsøke å få et grep på virkeligheten, eller holde kjeft. Dette blir for dumt. "Troverdighet" har overhodet ingenting med smak å gjøre, hverken i musikk eller på noe annet område. Kan du _bevise_ for meg at FK eller BA er flink? Ikke det, nei? Kan jeg _bevise_ for deg at f.eks Genesis med Peter Gabriel er utrolig bra musikk, med vanvittig gode poetiske tekster? Ikke det, nei. Blir voksen, og begynn å diskuter subjektive emner som subjektive emner, og ikke forsøk å putte en objektiv ramme rundt det. 100.000.000.000 fluer _kan_ikke_ta_feil: Bæsj smaker godt! *rister på hodet* Forøvrig må du gjerne utfordre meg i musikkFAGLIGE spørsmål, og emner som kan diskuteres objektivt, iom. at jeg har så "liten troverdighet". "................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Suksessrik eller ikke suksessrik, jeg syns ABBA også var til å spy av. ABBA har (hadde) masse god, fengende pop-musikk :-) "..................................." 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jøss, er du såpass opp i årene:-) Born early 60's. :-) 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 ABBA har (hadde) masse god, fengende pop-musikk :-) "..................................." Å du, det er mye fengende musikk som er til å spy av. :-) 0 Siter
Gjest britalill Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Benny Andersson er den mest suksessfulle musikkmaker, komponist og låtskriver i Skandinavia. Alle ABBA-låtene, pluss musikken fra Chess, er etterhvert blitt klassisk musikk som vil leve gjennom generasjoner etter oss. Uttalelser som går på nedverdigelse av han, vitner bare om en person med ganske liten troverdighet i musikkspørsmål. Blant de "oppdressede" kanskje. Cornelis Vreeswijk produserte minst like mye (bedre) musikk. 0 Siter
Gjest britalill Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 ABBA har (hadde) masse god, fengende pop-musikk :-) "..................................." Og det husker du?;0) 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Blant de "oppdressede" kanskje. Cornelis Vreeswijk produserte minst like mye (bedre) musikk. Der har du et eksempel på en genial teksforfater. Han skrev alt fra sørpete kjærlighetstekster til intelligent politisk satire og kritikk. Og han klarte det uten å fremstå som en fjott :-) "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.