Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Og det husker du?;0) Javisst :-) ".............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Å du, det er mye fengende musikk som er til å spy av. :-) Javisst. Smaken er som baken: Delt - og til tider innbydende, og andre ganger frastøtende :-) ".................................." 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Benny Andersson er den mest suksessfulle musikkmaker, komponist og låtskriver i Skandinavia. Alle ABBA-låtene, pluss musikken fra Chess, er etterhvert blitt klassisk musikk som vil leve gjennom generasjoner etter oss. Uttalelser som går på nedverdigelse av han, vitner bare om en person med ganske liten troverdighet i musikkspørsmål. "Benny Andersson er den mest suksessfulle musikkmaker, komponist og låtskriver i Skandinavia." At det gjør Finn Kalvik til en bedre musiker er for meg en gåte. "Alle ABBA-låtene, pluss musikken fra Chess, er etterhvert blitt klassisk musikk som vil leve gjennom generasjoner etter oss." Alle ABBA-låtene klassikere? Nu vel, det er nok å ta hardt i. Selv syns jeg de var oppskrytt, men det kan godt være at mange har blitt klassikere, men *alle*? Det er mye annen musikk som ligger langt foran dem på listen over hva jeg vil kalle klassikere. Det som vanskelig lar seg bestride er at de har laget tidenes beste Eurovision Song Contest-vinner. Chess derimot er bra saker. "Uttalelser som går på nedverdigelse av han, vitner bare om en person med ganske liten troverdighet i musikkspørsmål." Hvordan kan det å kalle Finn Kalvik en fjott, lodott eller uspiselig f*en være nedverdigelse av Benny Anderson? Selv Benny Anderson har da lov til å ha svake og bevisstløse øyeblikker i karrieren sin, eller hva? Det finnes nok av tungvektere innen musikken som har gjort skikkelig brølere. Anerkjente plateselskaper nektet å utgi musikken til Beatles fordi det ikke var bra nok. Mangse plateselskaper hadde ikke tro på U2. Begge har vært store pengemaskiner. Kunne sikkert nevnt opp i fleng, og du kaller Prozak som er en vanlig Ola Nordmann for lite troverdig i musikk spørsmål? OK, det skal du ha, du fikk meg i alle fall til å le høyt! 0 Siter
Gjest britalill Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Javisst :-) ".............................." Bare si det som det er, du har "the best of" i CD-hylla di;) 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg syns jeg ser Finn bli lastet ned, stakkar. Det var samme mann som syns det var en skandale at Kalvøya skulle flyttes. JEg ville likt å se hele Kalvøya rullet sammen og kjørt vekk. Eller var det festivalen han mente? 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Bare si det som det er, du har "the best of" i CD-hylla di;) Nei, faktisk ikke :-) Jeg kjøpte den for...hmmm...15-16 år siden, tror jeg, men den har forsvunnet i løpet av årene. "................................." 0 Siter
laban Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Ja, helt nydelig. Også så flink han er til å skrive tekster som ikke er overklisjéfyllt oppgulp! De aller beste tekstene hans synes jeg er de norske tekstene på engelske/amerikanske sanger. Der viser han virkelig hviklen stor poet og stor musiker han er. Enkelte av de strofene han lirer av seg er rett og slett ufattelig at noen kan få seg til å synge (og ikke minst, _skrive_) i fullt alvor. "..................................." Jeg synes han er på sitt beste når han skriver om samliv som tilfeldigvis likner litt på hans tidligere ekteskap. Alle terapeutiske skriveøvelser trenger ikke offentliggjøres synes 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Benny Andersson er den mest suksessfulle musikkmaker, komponist og låtskriver i Skandinavia." At det gjør Finn Kalvik til en bedre musiker er for meg en gåte. "Alle ABBA-låtene, pluss musikken fra Chess, er etterhvert blitt klassisk musikk som vil leve gjennom generasjoner etter oss." Alle ABBA-låtene klassikere? Nu vel, det er nok å ta hardt i. Selv syns jeg de var oppskrytt, men det kan godt være at mange har blitt klassikere, men *alle*? Det er mye annen musikk som ligger langt foran dem på listen over hva jeg vil kalle klassikere. Det som vanskelig lar seg bestride er at de har laget tidenes beste Eurovision Song Contest-vinner. Chess derimot er bra saker. "Uttalelser som går på nedverdigelse av han, vitner bare om en person med ganske liten troverdighet i musikkspørsmål." Hvordan kan det å kalle Finn Kalvik en fjott, lodott eller uspiselig f*en være nedverdigelse av Benny Anderson? Selv Benny Anderson har da lov til å ha svake og bevisstløse øyeblikker i karrieren sin, eller hva? Det finnes nok av tungvektere innen musikken som har gjort skikkelig brølere. Anerkjente plateselskaper nektet å utgi musikken til Beatles fordi det ikke var bra nok. Mangse plateselskaper hadde ikke tro på U2. Begge har vært store pengemaskiner. Kunne sikkert nevnt opp i fleng, og du kaller Prozak som er en vanlig Ola Nordmann for lite troverdig i musikk spørsmål? OK, det skal du ha, du fikk meg i alle fall til å le høyt! "Det som vanskelig lar seg bestride er at de har laget tidenes beste Eurovision Song Contest-vinner." Hvis man definerer "beste" som "mest suksessrike", så er det ihvertfall sant. Ingen andre GP-vinnere har vel klart å skape en slik suksessfull kariere basert på GP. Men så hadde de jo hele produksjonsaparatet klart idet de vant, da - alt var planlagt og forberedt, og de kjørte det i gang umiddelbart. "Chess derimot er bra saker." Blæh! En skandinavisk variant av Lloyd Webber - eneste forskjellen er at det har et bittelite snev av mer særpreg enn sistnevntes masseproduserte smørjer. "..................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg synes han er på sitt beste når han skriver om samliv som tilfeldigvis likner litt på hans tidligere ekteskap. Alle terapeutiske skriveøvelser trenger ikke offentliggjøres synes Ikke sant? Og han lurer på hvorfor mange ler av ham? Stakkars fyr - tror ikke det er så altfor mye bevegelse innenfor den barbie-playboy sleiken hans. ".................................." 0 Siter
Gjest britalill Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Nei, faktisk ikke :-) Jeg kjøpte den for...hmmm...15-16 år siden, tror jeg, men den har forsvunnet i løpet av årene. "................................." En annen kul svensk komponist/visesanger er (var) Fred Åkestrøm. Men han teller vel ikke da han menget seg med Finn Kalvik og Lillebjørn Nilsen:-) 0 Siter
Logitechmusa Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Det som vanskelig lar seg bestride er at de har laget tidenes beste Eurovision Song Contest-vinner." Hvis man definerer "beste" som "mest suksessrike", så er det ihvertfall sant. Ingen andre GP-vinnere har vel klart å skape en slik suksessfull kariere basert på GP. Men så hadde de jo hele produksjonsaparatet klart idet de vant, da - alt var planlagt og forberedt, og de kjørte det i gang umiddelbart. "Chess derimot er bra saker." Blæh! En skandinavisk variant av Lloyd Webber - eneste forskjellen er at det har et bittelite snev av mer særpreg enn sistnevntes masseproduserte smørjer. "..................................." Det er da noen skikkelig fine låter der, syns jeg. OK, så kom jeg i alle fall på to, hehe. 0 Siter
Gjest MrPimmel Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 "Ukul" har ingenting med saken å gjøre: "Syk", derimot...:-) "...................................." Spørsmålet er : hvorfor har ikke Finn begått selvmord enda? Har skriver så triste og svarte tekster. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 En annen kul svensk komponist/visesanger er (var) Fred Åkestrøm. Men han teller vel ikke da han menget seg med Finn Kalvik og Lillebjørn Nilsen:-) Tja...av de tre der, så er fortsatt FK den tragiske :-) Lillebjørn har jeg ikke alltid like sansen for, men han er ikke _patetisk_. (Han er bare en kjempefjott) "...................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Spørsmålet er : hvorfor har ikke Finn begått selvmord enda? Har skriver så triste og svarte tekster. Det er vel kanskje derfor at han ikke har gjort det - han får det ut i tekstmølet sitt :-) Og det må han for all del fortsette med, hvis alternativet er å ta reper'n. "...................................." 0 Siter
Gjest Børsemaker Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Der har du et eksempel på en genial teksforfater. Han skrev alt fra sørpete kjærlighetstekster til intelligent politisk satire og kritikk. Og han klarte det uten å fremstå som en fjott :-) "..................................." Du mener altså at Benny A framstår som en fjott? Forøvrig skrev han nesten bare melodier og arrangerte. Det var Bjørn Ulveus som skrev de fleste tekstene, både for ABBA og til Chess. Det er og var som komponist og arrangør, at Benny framstår som genial. Forøvrig syns jeg at Cornelis V også var genial som visemaker. ...og syns at Genesis ble mye bedre med Phil Collins som frontfigur/vokalist, enn de var med Peter Gabriel. 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du mener altså at Benny A framstår som en fjott? Forøvrig skrev han nesten bare melodier og arrangerte. Det var Bjørn Ulveus som skrev de fleste tekstene, både for ABBA og til Chess. Det er og var som komponist og arrangør, at Benny framstår som genial. Forøvrig syns jeg at Cornelis V også var genial som visemaker. ...og syns at Genesis ble mye bedre med Phil Collins som frontfigur/vokalist, enn de var med Peter Gabriel. "Du mener altså at Benny A framstår som en fjott?" Hvor i all verden har jeg sagt det? Leser du i hele tatt mer enn annet hvert ord av det som skrives? Ellers så snakker du om smak, og hva du _synes_, noe som kanskje tyder på at du har skjønt noe. "................................" 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det var Tufte Johansen og Eia i Åpen Post som startet denne mobbekampanjen, og mange har hengt seg på fordi det var så morsomt at de gikk i "bresjen". Musikalsk sett, så må man aldri glemme at FK ble utvalgt av Benny Andersson for å arrangere/produsere to album. Det faktum kan du/dere ikke komme utenom. For noe møl. Finn Kalvik har på grunn av mølet han gir ut og hans lite sympatiske vesen, blitt hakket på siden midten av 80-tallet. 0 Siter
Gjest Børsemaker Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 For noe møl. Finn Kalvik har på grunn av mølet han gir ut og hans lite sympatiske vesen, blitt hakket på siden midten av 80-tallet. Minner om at folk stod i kø for å få Benny A til å arrangere/produsere for seg, men han takket nei. Helt til det dukket opp en nordmann som hadde satt melodi til Inger Hagerups fine dikt. 0 Siter
Gjest engel 49+ Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det er vel kanskje derfor at han ikke har gjort det - han får det ut i tekstmølet sitt :-) Og det må han for all del fortsette med, hvis alternativet er å ta reper'n. "...................................." så slemme dere er! FYYYY!!!!! Dere har sikert rare smaker på andre områder. Enn noen av oss, som synes noe finn kalvik har gjort er rimelig brukbart. Fy fff.. så mye rart som presteres på scener, og som folk svelger. Da er kalvik ikke å kimse av 0 Siter
Prozak Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 så slemme dere er! FYYYY!!!!! Dere har sikert rare smaker på andre områder. Enn noen av oss, som synes noe finn kalvik har gjort er rimelig brukbart. Fy fff.. så mye rart som presteres på scener, og som folk svelger. Da er kalvik ikke å kimse av Men jeg har da ikke kritisert noens smak? Det er Børsemaker her som forsøker å ARGUMENTERE for sin smak, og jeg som forsøker å poengtere at det ikke finnes noe objektivt i musikksmak. "..................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.