Gå til innhold

Branne bilder (Nero el. Roxio)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har begge programmene men Roxio er grunnprogram slik at ikke alle funksjoner virker. Tror det kan være grunnen til at jeg ikke klarer å brenne der.

Dvs. får brent bilder med valget "avslutte session, men ikke cd". Når jeg skal fortsette på cd så ber den om blank disc.

Over til Nero. Har prøvd meg på N.Ekspress, den er enkel og fin og brenner, men på cd etterpå vises ikke noe/tom. (selvom det sies at brenningsprosess utført uten problemer)

Hvet noen hvorfor?

Kan noen skuffe inn med t.skjed hvordan brenne bilder med Nero og evnt. N.Ekspress.

Evnt. gi meg andre alternativer for å få brent bildene mine på cd. (også andre ting, dokumenter osv skal brennes etterhvert)

Takk.

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg bruker Nero når jeg skal brenne bilder, backup av musikk og andre filer og har aldri hatt problemer med at filene ikke viser etterpå.Kan du ikke gi en litt detaljert beskrivelse av hvordan du gjør når du brenner med Nero? Lettere å se om du gjør noe galt da.

Hva er grunnen til at du ikke vil avslutte CDen etter brenning, forresten?

Skrevet

For å spille en brendt audio (musikk) cd på en "vanlig" cd spiller, f.eks. en du har i stuen så må du lukke (close) cd'en.

Du må ikke lukke cd'en hvis det er en "data cd" hvor du har bilder, dokumenter, etc. på.

Hvis cd'en lukkes så kan du ikke legge inn flere cd'er senere.

Skrevet

Jeg bruker Nero når jeg skal brenne bilder, backup av musikk og andre filer og har aldri hatt problemer med at filene ikke viser etterpå.Kan du ikke gi en litt detaljert beskrivelse av hvordan du gjør når du brenner med Nero? Lettere å se om du gjør noe galt da.

Hva er grunnen til at du ikke vil avslutte CDen etter brenning, forresten?

For å være ærlig, jeg husker ikke. Nero prøvde jeg første gang i går etter å ikke ha brukt det på veldig lenge forde den egentlig "hører til" den gamle pc min.

Det er nok derfor jeg også sliter forde jeg ikke husker hvordan jeg gjorde det sisst.

Ønsker å brenne bilder på cd etter som jeg tar dem på kamera. Jeg ønsker derfor ikke å avslutte cd siden jeg vil legge inn bilder der i flere omganger.

Slik ønsker jeg også å drive på med regnskap og dokumenter som jeg trenger å sikkerhetskopiere.

Klarte å lage en ganske bra fotovisning i Roxio i sta, hvor det var slik "slide" med musikk, eget navn og greier.

Men jeg kommer ikke inn på cd senere for å bruke bildene til foreksempel å skrive ut, så da er jeg like langt.

Det er litt stress dette her siden jeg akkurat har mistet en del bilder pga. en filfeil i windows, med tilhørende "splatt" av pc.

Nå ønsker jeg å få viktige dokumenter og alle bilder over på cd med en gang.

:)

petter smart
Skrevet

Det er ikke tilfeldigvis krysset av for at du kun skal simulere brenning? Kryss i så fall av for faktisk brenning.

Bruker du veiviseren eller "lag ny" fra fil nedtrekksmenyen. Velg ny og "iso". Trekk så over filene og brenn ut (ikke kun simulering).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...