Gjest Irritert nå Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Jeg holder på å bli gal! Jeg får soppinfeksjon i skjeden gang på gang. Har prøvd canesten (1 pille og krem), men det vil liksom ikke gi seg 100%. Og det begynner å tære litt på meg nå, fordi jeg klør sånn rett etter sex - som om det blomstrer opp litt da. Er det noen naturmedisin eller et eller annet som kan hjelpe? Drikke noe? 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du må gå til legen og få en sterkere kur enn canesten, eller finne ut om det kan være noe annet. 0 Siter
Gjest snøball Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Prøv 6 piller og krem,(ike bare en) og smør flere ganger om dagen, så ofte som mulig, + få kjæresten til å ta en kur, så skal du se det går over. Ikke ha sex på 2 uker, heller ikke med kondom! snakker av erfaring. Hilsen 0 Siter
Gjest Uten nick i dag også. Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Det går an å få en pille hos legen mot resept, som man spiser (ikke resepten altså, men pillen), som skal ta livet av soppen "innenfra". Husker ikke hva den heter. I tillegg anbefales det å bruke bomullstruser som kan kokevaskes, ikke bruke g-streng eller trange bukser, ikke vaske med sterk såpe nedentil og bruke glidemiddel ved samleie slik at det blir minst mulig irritasjon. 0 Siter
Gjest Irritert nå Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Du må gå til legen og få en sterkere kur enn canesten, eller finne ut om det kan være noe annet. Er det mulig at det kan være noe annet,da, siden jeg aldri har hatt sex uten kondom? 0 Siter
Gjest test ut det Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Er det mulig at det kan være noe annet,da, siden jeg aldri har hatt sex uten kondom? Kan være du er allergisk mot kondom også? 0 Siter
Gjest Irritert nå Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Kan være du er allergisk mot kondom også? Ja, det kan veldig godt være, fordi jeg er allergisk mot appelsin og det henger visst sammen med allergi mot kondom (lateks). Nå har jeg ikke hatt sex siden 17. mai, og etter dette tok jeg en kur. Men selv om jeg ikke er sånn ordentlig plaget (at jeg klør hele tiden), så klør det inni mellom, og jeg så med speil at symptomene ennå er der (som et hvitt lag i skjeden). Men når jeg har sex igjen snart, så blusser det nok opp igjen... 0 Siter
Åsemor Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Er det mulig at det kan være noe annet,da, siden jeg aldri har hatt sex uten kondom? Tja, latex-allergi kanskje? Men ikke vet jeg hvordan det arter seg... 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Ja, det kan veldig godt være, fordi jeg er allergisk mot appelsin og det henger visst sammen med allergi mot kondom (lateks). Nå har jeg ikke hatt sex siden 17. mai, og etter dette tok jeg en kur. Men selv om jeg ikke er sånn ordentlig plaget (at jeg klør hele tiden), så klør det inni mellom, og jeg så med speil at symptomene ennå er der (som et hvitt lag i skjeden). Men når jeg har sex igjen snart, så blusser det nok opp igjen... Hvis du er allergisk mot kondomer, finnes det allergifrie kondomer på apoteket. Det er ikke selve kondomene man blir allergisk mot men glidemiddelet så det går også an å prøve et annet glidemiddel ved siden av. 0 Siter
Gjest plages også av soppinfeksjon Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 føler med deg, da jeg plages av soppinfeksjon titt og ofte, Noen ganger får jeg det rett etter sex, og mange ganger rett før menstrusjonen,.. Her om dagen holdt jeg på å bli gal!!! Tok da og sprøytet inn Naturell Yougurt inn i skjeden,. DEt hjalp.. lå med dette over natten.... Lykke til 0 Siter
org Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det finnes en pille, jeg husker ikke hva den heter. Den skal liksom ta knekken på soppen for evig... (Fungerte ikke så bra på meg, da) Den er kostbar. Jeg måtte ha en kur med tre tabletter, den kuren kostet kr 450,-! Men etter at jeg begynte med p-sprøyta, har jeg faktisk ikke hatt sopp! 0 Siter
Gjest Irritert nå Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 føler med deg, da jeg plages av soppinfeksjon titt og ofte, Noen ganger får jeg det rett etter sex, og mange ganger rett før menstrusjonen,.. Her om dagen holdt jeg på å bli gal!!! Tok da og sprøytet inn Naturell Yougurt inn i skjeden,. DEt hjalp.. lå med dette over natten.... Lykke til Yougurt? Smører jeg det i skjeden? Hvilken da? Det har jeg aldri hørt om, men jeg prøver alt!! 0 Siter
Gjest plages også av soppinfeksjon Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Yougurt? Smører jeg det i skjeden? Hvilken da? Det har jeg aldri hørt om, men jeg prøver alt!! Hvis du kjøper en STOR sprøyte på apoteket så fyller du denne med Yougurt og stikker den inn i skjeden. der fyller du yougurten. Masse!!! 0 Siter
Spirea Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 På tide å sjekke om det kan være noe annet som danner grobunn for sopp? Kanskje miljøet i kroppen din rett og slett er litt for lite surt? Diabetikere er ekstra utsatt for soppinfeksjon fordi bakteriene trives så godt i miljø med litt sukker. Forøvrig bør du nok se litt på hva slags klær du bruker og hva du vasker deg med. Få tak i noe å vaske med som har surhetsgrad på minst ph 3,5. Forøvrig er yoghurt et godt råd ja og så kan du kjøpe yoghurt i vagitorier på apoteket - de heter Vivag tror jeg og de balanserer miljøet i skjeden så det ikke blir rugekasse for sopp. Luck! 0 Siter
Tanya1365380060 Skrevet 10. juni 2005 Skrevet 10. juni 2005 Få resept på difuclan hos legen. Den koster 40 kr på apoteket, og du er kvitt plagene 1-3 dager etter Hvis du vil være heeelt sikker på at du får det bort, så kan du samtidig som du tar denne pillen kjøre på med canesten kombipakken. Men de fleste sier at det er strengt tatt unødvendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.