Gå til innhold

hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Gjest helsefagsstudent
Skrevet

Hei,

Jeg leser til eksamen, og lurer på om noen kan hjelpe meg med å forklare disse begrepene:

Hva betyr:

"degenerative ryggsykdommer", "progredierende ryggsykdommer", "progressive ryggsykdommer"?

Betyr de det samme?

Føler meg skikkelig dum, så jeg tør ikke spørre medstudentene mine;)

mvh

Fortsetter under...

fruen fra havet
Skrevet

Du bør søke på disse begrepene, så finner du nok den medisinske forklaringen. Ellers synde jeg du burde kjenne betydningen av begrepene progressiv, degenerativ og progredierende betyr, da, når du er student!

Gjest helsefagsstudent
Skrevet

Du bør søke på disse begrepene, så finner du nok den medisinske forklaringen. Ellers synde jeg du burde kjenne betydningen av begrepene progressiv, degenerativ og progredierende betyr, da, når du er student!

samme her, jeg synes også jeg burde forstått det 100%. Jeg vet at det sikkert betyr at sykdommen bare vil fortsette og fortsette, og forverre seg med tiden, men jeg er ikke sikker på om det gjelder alle tre. Derfor jeg spør:)

mvh

Skrevet

degenerative ryggsykdommer"betyr vel sykdommer som kommer med alderen,

"progredierende ryggsykdommer"er sykdommer som forverrer seg,

"progressive ryggsykdommer" er vel sykdommer som forverrer seg fort.

Det er i hver fall slik jeg har forstått det. Men ta ikke dette helt for god fisk, det er noen år siden jeg jobbet med dette.

Gjest helsefagsstudent
Skrevet

degenerative ryggsykdommer"betyr vel sykdommer som kommer med alderen,

"progredierende ryggsykdommer"er sykdommer som forverrer seg,

"progressive ryggsykdommer" er vel sykdommer som forverrer seg fort.

Det er i hver fall slik jeg har forstått det. Men ta ikke dette helt for god fisk, det er noen år siden jeg jobbet med dette.

Tusen takk, dorthe! fant ut av det tidligere i dag, snakket faktisk med andre i kullet som var usikre - og du har rett:)

takk for bryet!

mvh

Skrevet

Tusen takk, dorthe! fant ut av det tidligere i dag, snakket faktisk med andre i kullet som var usikre - og du har rett:)

takk for bryet!

mvh

Bare hyggelig :o)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...