Gjest helsefagsstudent Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Hei, Jeg leser til eksamen, og lurer på om noen kan hjelpe meg med å forklare disse begrepene: Hva betyr: "degenerative ryggsykdommer", "progredierende ryggsykdommer", "progressive ryggsykdommer"? Betyr de det samme? Føler meg skikkelig dum, så jeg tør ikke spørre medstudentene mine;) mvh 0 Siter
fruen fra havet Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Du bør søke på disse begrepene, så finner du nok den medisinske forklaringen. Ellers synde jeg du burde kjenne betydningen av begrepene progressiv, degenerativ og progredierende betyr, da, når du er student! 0 Siter
Gjest helsefagsstudent Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Du bør søke på disse begrepene, så finner du nok den medisinske forklaringen. Ellers synde jeg du burde kjenne betydningen av begrepene progressiv, degenerativ og progredierende betyr, da, når du er student! samme her, jeg synes også jeg burde forstått det 100%. Jeg vet at det sikkert betyr at sykdommen bare vil fortsette og fortsette, og forverre seg med tiden, men jeg er ikke sikker på om det gjelder alle tre. Derfor jeg spør:) mvh 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 degenerative ryggsykdommer"betyr vel sykdommer som kommer med alderen, "progredierende ryggsykdommer"er sykdommer som forverrer seg, "progressive ryggsykdommer" er vel sykdommer som forverrer seg fort. Det er i hver fall slik jeg har forstått det. Men ta ikke dette helt for god fisk, det er noen år siden jeg jobbet med dette. 0 Siter
Gjest helsefagsstudent Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 degenerative ryggsykdommer"betyr vel sykdommer som kommer med alderen, "progredierende ryggsykdommer"er sykdommer som forverrer seg, "progressive ryggsykdommer" er vel sykdommer som forverrer seg fort. Det er i hver fall slik jeg har forstått det. Men ta ikke dette helt for god fisk, det er noen år siden jeg jobbet med dette. Tusen takk, dorthe! fant ut av det tidligere i dag, snakket faktisk med andre i kullet som var usikre - og du har rett:) takk for bryet! mvh 0 Siter
Dorthe Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Tusen takk, dorthe! fant ut av det tidligere i dag, snakket faktisk med andre i kullet som var usikre - og du har rett:) takk for bryet! mvh Bare hyggelig ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.