Gjest æsj og bæsj Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg syntes at det er kjedelig å sitte å presse på do når jeg må bæsje. Har derfor utviklet en grei (?) teknikk der jeg stikker en finger inn i skjeden for å hjelpe til får å få ut bæsjen. Men nå er jeg litt bekymret for at dette kan være skadelig, og at jeg får for svake muskler i underlivet når jeg ikke presser selv. Er det noen andre som bruker denne teknikken, eller er jeg helt sær? 0 Siter
Gjest Kiwii Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det skulle ikke være nødvendig å presse så veldig. Har du forstoppelse? Begynn å røre på deg, drikk mer vann og spis noen kiwi pr dag. Det får fart i sakene. 0 Siter
Gjest æsj og bæsj Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Det skulle ikke være nødvendig å presse så veldig. Har du forstoppelse? Begynn å røre på deg, drikk mer vann og spis noen kiwi pr dag. Det får fart i sakene. Det er ikke det at jeg må presse så veldig - og jeg har ikke forstoppelse. Jeg har bare lagt meg til denne vanen... Og så går det litt fortere. Tror du det kan være farlig? 0 Siter
Gjest GA Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Mener jeg har sett et innlegg omtrent kliss likt dette for en god stund siden. Så enten er det fler av dere, eller så er du den samme som spør igjen? 0 Siter
Gjest æsj og bæsj Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Mener jeg har sett et innlegg omtrent kliss likt dette for en god stund siden. Så enten er det fler av dere, eller så er du den samme som spør igjen? har ikke spurt før... så da kan jeg konkludere at denne praksisen ikke akkurat er vanlig, men at det finnes noen som gjør det. 0 Siter
Gjest Kurt Kåre Jonny Kjell Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg har i årevis brukt den samme teknikken selv. 0 Siter
mrxx Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Dette har jeg aldri hørt om. Men på hvilken måte er dette til hjelp? Tror ikke at dette kan være farlig på noen som helst måte. 0 Siter
Gjest æsj og bæsj Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Dette har jeg aldri hørt om. Men på hvilken måte er dette til hjelp? Tror ikke at dette kan være farlig på noen som helst måte. hjelp og hjelp - det går litt fortere og jeg slipper og sitte å presse. Gidder liksom ikke bruke fem minutter på do når jeg kan gjøre det unna på 20 sekunder... Men det er jo litt ekkelt da - i hvert fall nå som jeg satt det på trykk... 0 Siter
Gjest urrrrkkk Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg har i årevis brukt den samme teknikken selv. Jeg kjenner også en som heter Kurt Kåre og som bruker den der skjedeteknikken. Fæle greier. 0 Siter
Gjest Kiwii Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 hjelp og hjelp - det går litt fortere og jeg slipper og sitte å presse. Gidder liksom ikke bruke fem minutter på do når jeg kan gjøre det unna på 20 sekunder... Men det er jo litt ekkelt da - i hvert fall nå som jeg satt det på trykk... Hvis du må sitte 5 min på do for å få ut bæsjen så høres det ut som forstoppelse. Prøv kiwi likevel du! 0 Siter
Gjest slik kroppen er skapt Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Om det er vanlig eller uvanlig er umulig å si, for det er vel et tema man ikke snakker om. Jeg betviler også sterkt at noen har gjort noen systematisk undersøkelse om dette! Men du er helt sikkert ikke den eneste, og "psykt" er det ihvertfall ikke, som noen nedenfor påstår. Jeg bruker samme teknikken selv når jeg har forstoppelse, det er nesten eneste måten å få det ut på. Men gjør det ikke ellers. Man kan jo si det slik, at det der er en fordel vi kvinner har! :-) Tror nok som du selv er inne på, at det kan være en fordel at du øver opp trykkemusklene til dette, det er jo derfor vi har dem. Farlig er det nok ikke, men det er vel mest praktisk å bruke de musklene som er ment til dette. Hvis du spiser riktig og drikker mye vann, burde avføringen være løs nok til at det skulle gå helt greit på vanlig måte. 0 Siter
Gjest Kurt Kåre Jonny Kjell Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg kjenner også en som heter Kurt Kåre og som bruker den der skjedeteknikken. Fæle greier. Ja han vel en som legger papir i først slik at ikke andre skal høre ploppet også. 0 Siter
Gjest æsj og bæsj Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Om det er vanlig eller uvanlig er umulig å si, for det er vel et tema man ikke snakker om. Jeg betviler også sterkt at noen har gjort noen systematisk undersøkelse om dette! Men du er helt sikkert ikke den eneste, og "psykt" er det ihvertfall ikke, som noen nedenfor påstår. Jeg bruker samme teknikken selv når jeg har forstoppelse, det er nesten eneste måten å få det ut på. Men gjør det ikke ellers. Man kan jo si det slik, at det der er en fordel vi kvinner har! :-) Tror nok som du selv er inne på, at det kan være en fordel at du øver opp trykkemusklene til dette, det er jo derfor vi har dem. Farlig er det nok ikke, men det er vel mest praktisk å bruke de musklene som er ment til dette. Hvis du spiser riktig og drikker mye vann, burde avføringen være løs nok til at det skulle gå helt greit på vanlig måte. takk for saklig og fornuftig svar. Jeg tror nok du har rett i at dette ikke akkurat er samtaleemne over middagsbordet - og det var jo derfor jeg spurte her på DOL. Her kan man spørre om pinlinge ting helt anonymt og forvente å få relativt gode svar. Tror jeg skal begynne å bruke musklene min litt mer, som en slags trening. Du har jo rett, vi er jo designet til å bæsje uten fysisk hjelp utenfra. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Sært eller "farlig" - ikke vet jeg. Men hvis det er noe du må gjøre relativt ofte, vil jeg anbefale deg å regulere kostholdet. 0 Siter
Gjest mitt råd Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 hjelp og hjelp - det går litt fortere og jeg slipper og sitte å presse. Gidder liksom ikke bruke fem minutter på do når jeg kan gjøre det unna på 20 sekunder... Men det er jo litt ekkelt da - i hvert fall nå som jeg satt det på trykk... Du bør nok prøve å gjøre det på den vanlige måten. Og få i deg nok fiber og drikk nok vann. Kanskje svisker hjelper? Om du venner kroppen til dette kan du skape et problem. Man skal bruke tid og ha ro på toalettet! Hilsen student. 0 Siter
flisa Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 takk for saklig og fornuftig svar. Jeg tror nok du har rett i at dette ikke akkurat er samtaleemne over middagsbordet - og det var jo derfor jeg spurte her på DOL. Her kan man spørre om pinlinge ting helt anonymt og forvente å få relativt gode svar. Tror jeg skal begynne å bruke musklene min litt mer, som en slags trening. Du har jo rett, vi er jo designet til å bæsje uten fysisk hjelp utenfra. Men du skal ikke presse, er mitt råd - da er det ikke klart - ikke skal du "få ut alt" heller - det er bedre å gå flere ganger på en dag 0 Siter
Gjest æsj og bæsj Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Sært eller "farlig" - ikke vet jeg. Men hvis det er noe du må gjøre relativt ofte, vil jeg anbefale deg å regulere kostholdet. Som sagt - dette er ikke noe jeg MÅ gjøre. Jeg klarer fint å bæsje uten hjelp. Og jeg har IKKE forstoppelse. Jeg har fin og regelmessig avføring hver dag. Jeg bare gjør det likevel, det har blitt en (u)vane - og det går litt fortere. Jeg bare lurte på om det kunne få konsekvenser for musklaturen i underlivet at jeg ikke bruker "presse-musklene" så aktivt. 0 Siter
ekte nick Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Men du skal ikke presse, er mitt råd - da er det ikke klart - ikke skal du "få ut alt" heller - det er bedre å gå flere ganger på en dag Selvsagt skal du presse! Men ikke kjempehardt, det bør ikke være nødvendig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.