morsan Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Vi planlegger helgetur over grensa, men ser at fredag er den store dagen for åpning av den NYE brua ved Svinesund. Men hvor mye vil arrangementet der påvirke trafikken over den GAMLE broa? Hvor langt ligger de to bruene fra hverandre? Finner ikke noe kart om dette, og hjelp mottas med takk! :-) 0 Siter
annegunn Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Den nye brua ligge litt lenger sør, men sånn at du godt ser den når du kjører over den gamle brua. Med de dimensjonene er det ikke så lett å unngå. Vi har også planlagt svensketur, men jeg trodde vel det skulle gå greit uansett. Kanskje jeg er litt korttenkt? 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Den nye brua ligge litt lenger sør, men sånn at du godt ser den når du kjører over den gamle brua. Med de dimensjonene er det ikke så lett å unngå. Vi har også planlagt svensketur, men jeg trodde vel det skulle gå greit uansett. Kanskje jeg er litt korttenkt? Ja, jeg ble skremt av noen andre jeg kjenner som skal ta fri hele fredagen og dra i otta for å komme over før festlighetene setter i gang!!! Men det hørtes da ekstremt ut, gjør det ikke? På svinesund.no står det at det ventes 60-70000 mennesker som vil komme og overvære konserter, fyrverkeru etc, og det gir jo økt trafikk. Men hvis de stort sett er på konsertområdet når jeg passerer gammelbrua....hvor ille kan det egentlig bli??? 0 Siter
annegunn Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Ja, jeg ble skremt av noen andre jeg kjenner som skal ta fri hele fredagen og dra i otta for å komme over før festlighetene setter i gang!!! Men det hørtes da ekstremt ut, gjør det ikke? På svinesund.no står det at det ventes 60-70000 mennesker som vil komme og overvære konserter, fyrverkeru etc, og det gir jo økt trafikk. Men hvis de stort sett er på konsertområdet når jeg passerer gammelbrua....hvor ille kan det egentlig bli??? Sikkert ganske ille, om men tar i betraktningen køen en vanlig lørdag før den nye brua.... Dere hadde tenkt å reise fredag? 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Sikkert ganske ille, om men tar i betraktningen køen en vanlig lørdag før den nye brua.... Dere hadde tenkt å reise fredag? Ja, men trolig ikke før sent - drar 18 el 19 fra Oslo. 0 Siter
flisa Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Ja, jeg ble skremt av noen andre jeg kjenner som skal ta fri hele fredagen og dra i otta for å komme over før festlighetene setter i gang!!! Men det hørtes da ekstremt ut, gjør det ikke? På svinesund.no står det at det ventes 60-70000 mennesker som vil komme og overvære konserter, fyrverkeru etc, og det gir jo økt trafikk. Men hvis de stort sett er på konsertområdet når jeg passerer gammelbrua....hvor ille kan det egentlig bli??? Det blir et sant helvete skal jeg love deg - det er jo felles vei nesten helt fram - du må kjøre om Halden skal du ha noen sjans på fredag -Jeg hadde ikke gjort det. 0 Siter
annegunn Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Ja, men trolig ikke før sent - drar 18 el 19 fra Oslo. Og være borte hele helga? Vi hadde egentlig planlagt teltovernatting fra lørdag til søndag - kanskje det ikke er den beste helga for det heller.... 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Og være borte hele helga? Vi hadde egentlig planlagt teltovernatting fra lørdag til søndag - kanskje det ikke er den beste helga for det heller.... Dette var noe som vi begynte å snakke om først i går, men nå er jeg neimen ikke sikker lenger. :-( 0 Siter
annegunn Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Dette var noe som vi begynte å snakke om først i går, men nå er jeg neimen ikke sikker lenger. :-( Du hadde vel ikke tenkt å bo på Lagunen camping også vel? Sånn helt tilfeldigvis? 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Det blir et sant helvete skal jeg love deg - det er jo felles vei nesten helt fram - du må kjøre om Halden skal du ha noen sjans på fredag -Jeg hadde ikke gjort det. uff, dette hørtes ikke bra ut. Det er kanskje slik at folk farter til og fra, ja. Hå¨pet at det kansjje var slik at det var først mye trafikk TIL og så senere FRA, og vhis man bare passerte midt i mellom dette, så ville det gå bra. Passere over Halden? Hvordan da? Lite kjent - har kun passert over gamle svinesund noen ganger. ;-) Skal i retning Gøteborg, så jeg har ikke lyst til å kjøre så veldig langt inne i landet heller. :-( Tror du det er like ille hjem på søndag? 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Du hadde vel ikke tenkt å bo på Lagunen camping også vel? Sånn helt tilfeldigvis? he he nei, det var snakk om å besøke noen venner i Gøteborg. Mulig vi tar det en annen helg i stedet, men det passet vegentlig best nå. 0 Siter
annegunn Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 he he nei, det var snakk om å besøke noen venner i Gøteborg. Mulig vi tar det en annen helg i stedet, men det passet vegentlig best nå. Nesten på grensen til paranoid nå, jeg.... Vi hadde tenkt å ta ferga fra Sandefjord lørdag og bli til såndag, men jeg vetta søren lenger. Må en tur til Drammen uansett, og så har vi en åpen billett på ferga som må brukes snart. Det er visst en helg til som kan gå, men den passer ikke spesielt bra den heller. Sukk. 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Nesten på grensen til paranoid nå, jeg.... Vi hadde tenkt å ta ferga fra Sandefjord lørdag og bli til såndag, men jeg vetta søren lenger. Må en tur til Drammen uansett, og så har vi en åpen billett på ferga som må brukes snart. Det er visst en helg til som kan gå, men den passer ikke spesielt bra den heller. Sukk. Men søndag er kankje mer OK? I flg svinesund.no er det fullt fres hele fredagen, mens på søndag tror jeg ikke det er så mye dill dall. Broa åpnes for vanlig trafikk kl 16, med veteranbilkortesje først. Men man kan jo ta gammelbroa. 0 Siter
flisa Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 uff, dette hørtes ikke bra ut. Det er kanskje slik at folk farter til og fra, ja. Hå¨pet at det kansjje var slik at det var først mye trafikk TIL og så senere FRA, og vhis man bare passerte midt i mellom dette, så ville det gå bra. Passere over Halden? Hvordan da? Lite kjent - har kun passert over gamle svinesund noen ganger. ;-) Skal i retning Gøteborg, så jeg har ikke lyst til å kjøre så veldig langt inne i landet heller. :-( Tror du det er like ille hjem på søndag? ja, tror det er ille hele helgen -hjem på søndag er jo et mareritt også på vanlige helger så... Du kjører inn i Halden og så velger du å kjøre "blå-grøna" vägen til Sverige. 0 Siter
annegunn Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Men søndag er kankje mer OK? I flg svinesund.no er det fullt fres hele fredagen, mens på søndag tror jeg ikke det er så mye dill dall. Broa åpnes for vanlig trafikk kl 16, med veteranbilkortesje først. Men man kan jo ta gammelbroa. Joa, men hvis det er opplegg fredag, lørdag og søndag vet jeg ikke om jeg vil overnatte i Strømstad. Det blir sikkert mange andre der. Men vi kan jo kjøre lenger sør, såklart. Og hvis brua åpner omtrent når vi vil reise hjem er vi vel neppe alene der. 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 ja, tror det er ille hele helgen -hjem på søndag er jo et mareritt også på vanlige helger så... Du kjører inn i Halden og så velger du å kjøre "blå-grøna" vägen til Sverige. men er dette mye lenger enn å kjøre E6? 0 Siter
annegunn Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Men søndag er kankje mer OK? I flg svinesund.no er det fullt fres hele fredagen, mens på søndag tror jeg ikke det er så mye dill dall. Broa åpnes for vanlig trafikk kl 16, med veteranbilkortesje først. Men man kan jo ta gammelbroa. Her er forøvrig gubben syn på problemstillingen, etter at jeg sendte han linken din på mail: Du mener at .... a) Det blir morsomt å reise hjem? Båten til Strømstad blir veldig full? c) Det blir totalt kaos på Nordby? eller d) En salig blanding punktene over :-) 0 Siter
flisa Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 men er dette mye lenger enn å kjøre E6? en halvtime - - -men tro meg, etter å ha stått i kø over 2 timer en gang - så er det befriende å KJØRE en halvtime mer... 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 en halvtime - - -men tro meg, etter å ha stått i kø over 2 timer en gang - så er det befriende å KJØRE en halvtime mer... *he he* Ja det tror jeg så gjerne! :-) Men er det stort sett "bare" over Svinesund det er kø, eller kan man risikere kø hele veien gjennom Østfold og Alkershus? Pga helgeutfart etc. 0 Siter
morsan Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 Her er forøvrig gubben syn på problemstillingen, etter at jeg sendte han linken din på mail: Du mener at .... a) Det blir morsomt å reise hjem? Båten til Strømstad blir veldig full? c) Det blir totalt kaos på Nordby? eller d) En salig blanding punktene over :-) *he he* Ja, nå teller jeg VIRKELIG på knappene her hva vi skal gjøre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.